2.0 OHC kasaus 1.6 OHC kannella.
2.0 OHC kasaus 1.6 OHC kannella.
Jäärata sierran kasaus on edessä 2.0 ohc:n niskaan laitetaan viilailtu 1.6:sen
Mitä pitää huomioida kasatessa, meneekö 2.0 hihnalla ja hihnapyörillä vai miten kannattaa?
Onko kannenpultit uusittava, torx kanta, kumman kannenpultit laitetaan?
Onko mitään muuta huomioitavaa, ei ole tuttuja laitteita ainakaan vielä nämä.
Kiitos
Mitä pitää huomioida kasatessa, meneekö 2.0 hihnalla ja hihnapyörillä vai miten kannattaa?
Onko kannenpultit uusittava, torx kanta, kumman kannenpultit laitetaan?
Onko mitään muuta huomioitavaa, ei ole tuttuja laitteita ainakaan vielä nämä.
Kiitos
SUPPORT RWD CARS!!!
Re: 2.0 OHC kasaus 1.6 OHC kannella.
Ainakin samat hihnapyörät ja hihna käy. Ja veikkaisin että menee ihan millä vain pulteilla kansi. Ei oo niin tarkka toi ohc voorti.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: 2.0 OHC kasaus 1.6 OHC kannella.
Käytettyjä Torxeja ei kannata laittaa, ne kun on venymä pultteja ja toimii suunnitellusti vain sen kerta kiristyksen. Joko uudet Torxit tai vanhanliiton 12 kulmaset kovat pultit. Samat pultit käy kaikkiin ohareihin.
Olikohan minkä merkkinen kansipahvi tulossa? Noilla eväillä tulee jo ruttua kohtuullisesti, joten siihen tilkkeeseen kannattaa vähän panostaa.
Olikohan minkä merkkinen kansipahvi tulossa? Noilla eväillä tulee jo ruttua kohtuullisesti, joten siihen tilkkeeseen kannattaa vähän panostaa.
Re: 2.0 OHC kasaus 1.6 OHC kannella.
Okei, oon kuullu että menestyksellisesti on kasattu noilla samoilla torxeillakin muutamaankiin otteeseen, vaarana vaan että menee poikki kirratessa ?
Ja kansipahvi on tossa ostettuna merkki on FAI autoparts, made in england. Ainakin ihan laadukkaan oloinen tiiviste näyttäis olevan.
Onko yleensä tiivisteet korkkaillu näistä 1.6 kannella viritetyissä 2.0 ?
Puristuksia lukeman mukaan tulee joo ihan kivasti, toivotaan että laitos kestää, vähän yli 100tkm ajettu 205 lohkoinen kuitenkin
Lisäksi tulee oikea Weberi eli DGV kiinni!
Ja kansipahvi on tossa ostettuna merkki on FAI autoparts, made in england. Ainakin ihan laadukkaan oloinen tiiviste näyttäis olevan.
Onko yleensä tiivisteet korkkaillu näistä 1.6 kannella viritetyissä 2.0 ?
Puristuksia lukeman mukaan tulee joo ihan kivasti, toivotaan että laitos kestää, vähän yli 100tkm ajettu 205 lohkoinen kuitenkin
Lisäksi tulee oikea Weberi eli DGV kiinni!
SUPPORT RWD CARS!!!
Re: 2.0 OHC kasaus 1.6 OHC kannella.
Niin mikä sitten on hyvä pahvi tuolle kokoonpanolle? Itselle suositeltiin Rallyracella Felproota, kai sekin menettelee...country sedan kirjoitti:
Olikohan minkä merkkinen kansipahvi tulossa? Noilla eväillä tulee jo ruttua kohtuullisesti, joten siihen tilkkeeseen kannattaa vähän panostaa.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: 2.0 OHC kasaus 1.6 OHC kannella.
Felprolla tulee ruttua vielä vähän lisää kun on pari kymppiä normi pahvia ohuempi.
Omissa vapari ohareissa on ollut kiinni orkkis Elring tai em. Felpro.
Omissa vapari ohareissa on ollut kiinni orkkis Elring tai em. Felpro.
Re: 2.0 OHC kasaus 1.6 OHC kannella.
Tota, kysynpäs tässä ketjussa, kun alkoi kutkuttaa tämä kansiasia.. Eli paljonko on jengillä yleensä maksanu työt isoventtiilikannelle? Tiedän että kysymällä asiaan tulee selko ja niin teenkin, mutta olisi kiva saada valmiiksi haarukkaa mitä homma mahdollisesti voi kustantaa. Jos pois luetaan nokka-akseli ja keinut, niin päästäänkö alle esim. 500e:n?? Jos pohjana esim. efin kansi, ja töinä nuo isommat venttiilit, madallus ja osina itse venttiilit, jouset, ohjurit ja nokanlaakerit.
Riittääkö vakiosuutinten tuotto vielä tuolle kokoonpanolle?
Riittääkö vakiosuutinten tuotto vielä tuolle kokoonpanolle?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2.0 OHC kasaus 1.6 OHC kannella.
Riippuu varmasti paljon paikasta missä teetätät tuo hinta!! Eli kannattaa kysyä monesta eri paikasta, suuttimeiden riittoisuus kannattaa selvittää seosmittarin avulla vaikka kun on kasattu
Saapi nähdä Miten tuo FAI autopartsin tiiviste kestää, kerrotaan jos korkkailee Ja sitten tollasta parempaa tiivistettä jos ei kestä....
Saapi nähdä Miten tuo FAI autopartsin tiiviste kestää, kerrotaan jos korkkailee Ja sitten tollasta parempaa tiivistettä jos ei kestä....
SUPPORT RWD CARS!!!
Re: 2.0 OHC kasaus 1.6 OHC kannella.
Joo varmasti asiaa selviää kysymällä kaikista moottorikoneistamoista, siis kaikista kahdesta, jotka täällä on. Ainoo vaan että toinen on niin kallis etten viitsi edes kysyä ja se toinen ei tätä hommaa osaa tehdä.. Se mitä hain takaa oli, että ne jotka on tän työn joskus teetättäny jossain, vois kertoa paljonko homma heille maksoi.
Innovaten waidbändi löytyy iteltäkin, joten seoksia pystyn kyllä tarkkailemaan, lähinnä kokemuksia tässäkin kyselin.
Innovaten waidbändi löytyy iteltäkin, joten seoksia pystyn kyllä tarkkailemaan, lähinnä kokemuksia tässäkin kyselin.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2.0 OHC kasaus 1.6 OHC kannella.
miten on kantta viilailtu? mitkä venat? mikä nokka?0har1 kirjoitti:Jäärata sierran kasaus on edessä 2.0 ohc:n niskaan laitetaan viilailtu 1.6:sen
kasaus 2 litrasen hilkkeillä normaalisti...
Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine