Sivu 1/1

Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4

Lähetetty: 27 Marras 2012 20:35
Kirjoittaja Hemuvan
Morjesta. Mitä eroja on takavetosen ja etuvetosen(mk3-4) escortin 1.3 työntötanko moottoreissa? Passaako takavetosen moottori suoraan etuvetosen laatikon kylkee, ja miten on nokka-akselien laita, voiko vaihdella keskenään? Tyhmänä kyselen :oops:

Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4

Lähetetty: 28 Marras 2012 09:59
Kirjoittaja Krisse
Etuvetosen työntötankokoneet on noin 5 senttiä lyhyempiä (*) kuin takavetoisen joten askarteluksi menee. Vaihdelaatikkoon kyllä sopii mutta koneen etupään kiinnitys/mahtuminen teettää puuhaa.

*) Poikkeuksena tähän on Fiesta Mk1 1.3 ja XR2, niinä on ihan 'välikopan koneet'.

Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4

Lähetetty: 03 Joulu 2012 20:38
Kirjoittaja emax
Krisse kirjoitti: *) Poikkeuksena tähän on Fiesta Mk1 1.3 ja XR2, niinä on ihan 'välikopan koneet'.
Vähän ot, mutta tarkennuksena että moottorin etupäätä (jakopää/vesipumppu yms.) on kentin fwd versiossa lyhennetty niin että moottori on saatu mahtumaan paremmin fiestaan, mm. kampiakseli on ainakin sen osalta lyhkäisempi. Ja lohkon etupäässä on moottori korvalle kiinnityspaikka. Mk1 xr2 fiestan kent lohkon alkunumero on 771M kun taas rwd 1.3 ja 1.6 kentit alkaa 711M.
Mk1 fiestan 1.3 tais olla 791M...

Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4

Lähetetty: 08 Joulu 2012 01:10
Kirjoittaja Tessu
Eipä käy osat ristiin keskenään,eli ei kannata sekottaa laatikoihin Kentin /Valencian osia keskenään!
Venttilikoppa taitaa käydä mutta sisuskalut ei käy erilaitteita ovat

Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4

Lähetetty: 22 Joulu 2012 10:39
Kirjoittaja emax
Ventiilikoppa on sen 5cm liian lyhyt, kent vs. valencia/hcs/endura-e
Virranjakaja sopii, ja moni onki laittanu mk2 fiestan tai mk4 escortin valencian kärjettömän jakajan kenttiläiseen. Saattaa vaatia painojen rukkaamista jos kaikki hevooset haluaa käyttöön.

Mutta kuten sanottu, poikkeuksena fwd tankokoneista vain ja ainoastaan mk1 fiestan alkuperäiset 1.3 ja 1.6 moottorit on kenttiläisiä ei valensioita, yläkerta on sama takapotkun ja etuvedon kanssa, alakerrassa eroja. Aidot tuntuvat suomessa olevan harvinaisia kuin kanan hampaat, XR2 jopa harvinaisempi.
Moottorin koodeista 711M valumuotti on tehty -71 rwd escorttiin, 771M -77 usa mk1 fiestaan, käytettiin myöhemmin myös XR2 mk1 fiestassa jollaisella Vatanenkin päästeli vuonna -79 monte-carlossa 10. sijalle, ja 791M -79 1.3S mk1 fiestaan.