Sivu 1/1
Sierran vaihteistosta??
Lähetetty: 11 Tammi 2006 13:23
Kirjoittaja Toniska
En haulla löytänyt tietoa...
Eli auto on ford sierra laser 2.0 vm85 vaihteistona on 4v-manuaali laatikko ja kysymys kuuluu... sopiiko tohon vaikka orionin 1.4 koneen 5v-manuaali laatikko??? Mitkä kaikki 5v-laatikot sopii kyseiseen sirpaan??? Onkos kauhee homma vaihtaa vaihteisto????
Lähetetty: 11 Tammi 2006 13:58
Kirjoittaja voicecoil
ei käy orionin laatikko.
Lähetetty: 11 Tammi 2006 13:58
Kirjoittaja Jaakko85
Ei sovi orionin laatikko sierraan

Lähetetty: 11 Tammi 2006 13:59
Kirjoittaja voicecoil
kjäh kjäh!

Lähetetty: 11 Tammi 2006 14:02
Kirjoittaja Toniska
no perk.... mitkä vaihteistot käy

Täytyykö olla sierran laatikko et käy??
Lähetetty: 11 Tammi 2006 14:04
Kirjoittaja DragoN1982
Ei sen oo pakko olla sierran laatikko, mutta siitä on hyvä alottaa että takavetoisesta se ois oltava

Lähetetty: 11 Tammi 2006 14:04
Kirjoittaja Jaakko85
Toniska kirjoitti:no perk.... mitkä vaihteistot käy

Täytyykö olla sierran laatikko et käy??
No kyllähän noita sierran type ysejä saa melkein ilmatteeksikin nykyään.
Lähetetty: 11 Tammi 2006 14:22
Kirjoittaja lalli69
Vähimmällä pääsee jos laittaa jonkun seuraavista:
Type9
MT75
Borg Warner T5
Kyseisiä laatikoita löytyy vaikka sierroista ja scorpioista.
Lähetetty: 11 Tammi 2006 21:18
Kirjoittaja Bootsi
Ja helpoimmalla pääset kun laitat sen Type-9:n ja otat kardaanin kans siitä sierrasta mistä sen laatikonkin.
-vanha pois ja uus tilslle-

Lähetetty: 12 Tammi 2006 17:13
Kirjoittaja TeRoK
Ei löydy korppareista borg warneria

nusnus...
Eipä 2 litraseen vakio sierraan semmosta kyllä tarvii lähtee asentamaankaan.
type ysi vaan. Tai tietty mt-75 jos löytyy halvalla, mutta type9:kin kestää ihan hyvin.
Lähetetty: 04 Helmi 2006 09:49
Kirjoittaja janzamar
Mitkäs välitykset type 9:ssä on?
Jos olis tietoa,mahdollisen mittarivirheen takia
kiinnostais että paljonko heittoa
Taunuksen 4-vaihteiseen,vai onko se 5-vaihde
heitetty vaan jatkoksi ja muuten samat?
Ei oo tullu vaihdetuksi sitä laatikon ratasta vielä.
Type 5:
R - 3.346:1
I - 3.163:1
II - 1.942:1
III - 1.412:1
IV - 1.000:1
Type E:
R - 3.660:1
I - 3.650:1
II - 1.968:1
III - 1.368:1
IV - 1.000:1
tuon löysin..mites t9?
Lähetetty: 04 Helmi 2006 23:15
Kirjoittaja jani
janzamar kirjoitti:Mitkäs välitykset type 9:ssä on?
Jos olis tietoa,mahdollisen mittarivirheen takia
kiinnostais että paljonko heittoa
Taunuksen 4-vaihteiseen,vai onko se 5-vaihde
heitetty vaan jatkoksi ja muuten samat?
Ei oo tullu vaihdetuksi sitä laatikon ratasta vielä.
Type 5:
R - 3.346:1
I - 3.163:1
II - 1.942:1
III - 1.412:1
IV - 1.000:1
Type E:
R - 3.660:1
I - 3.650:1
II - 1.968:1
III - 1.368:1
IV - 1.000:1
tuon löysin..mites t9?
Haulla

löytys.. hhttp://
www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?t ... ight=type9
Lähetetty: 04 Helmi 2006 23:38
Kirjoittaja janzamar
Kiitokset.
Etinkin hetken kai,mutta joo ja silleen..
Mitähän oon taas kirjotellu kun en löytänyt.
Ja googlellakin haeskelin..mutta näin se vaan menee että lähempänä taas oli kuin luulinkaan

Lähetetty: 05 Helmi 2006 10:41
Kirjoittaja janzamar
Halkaisija 0.57
RPM 4000
5-Vaihde välitys 0.82
ja perä 4.11
Tulos=127.86184796154531
Ja tuossa olisi sitten omasta ritsasta
kesärenkaan halkaisijalla laskettuna
http://www.sunpoint.net/~mmodel/nopeus.htm
Lähetetty: 05 Helmi 2006 19:37
Kirjoittaja VesQ
Ilmeisesti 13" pallot alla
Ihan hyvät kierrokset tuolle nopeudelle ottaen huomioon että kuitenkin vitosella tuuppaa menemään
No itsellä oli jossain vaiheessa muuten sama kokoonpano paitsi että neli lovinen laatikko. Sillä ei paljoa viittiny motarille eksyä
Nyt tuntuisi tuolla 3.89 perällä ja 5v laatikolla olevan kierrokset jotenkin rajoissa myös motarinopeuksissa

Lähetetty: 05 Helmi 2006 19:51
Kirjoittaja janzamar
Joo,13-tuumaset on.
Nyt oon miettinyt kun olis hyllyssä 3.78 rattaat..
taitaa vaan olla yli omien kykyjen vaihtaa sisuksia perään,ja varsinkin heittokelloa sun muuta uupuu.
Vois harkita sitä vaihtoa,toisaalta voi olla helpompaa taas
vaihtaa koko hiton akseli jos jostain sopivan löytää.
Eipä tuolla kiire ole onneksi,mutta omaan käyttöön ehkä turhan tiheä
tuo 4.11.
Ei oo jarrujakaan tullu vaihdettua vielä riittävän kokoisiin,eli kai se kannattaa alkaa sitä taka-akselia kattelemaan.
Leimaa on kuitenkin ensi syksyyn jäljellä että josko siiheksi sais laitettua
jos tuo auto itsellä pysyy niin pitkään.
Naureskelin kun laskin jollain 5000rpm 62 cm renkaan halkaisijalla ja 3.09 perällä
niin kulkisi yli 250 km tunnissa..

no sitä päivää ei taida nähdä koskaan

Re: Sierran vaihteistosta??
Lähetetty: 19 Heinä 2012 13:02
Kirjoittaja apexi
Kertokaahan missä vika,kun veto päällä ja pienellä cluch kickillä hävis vaihteet. ainoastaan 5 vaihde löytyy.. Sierra 1.6 ja 5 lovine loota.. vaihteen siirtäjät? loota paskana? Käykö dochin laatikko toho 1.6 jatkeeks?
Re: Sierran vaihteistosta??
Lähetetty: 19 Heinä 2012 17:40
Kirjoittaja emax
Repäisikkö kuinka lujaa vaihteen päälle?
Kun avaat laatikon kannen niin näet siirtäjien välissä sellaisen onaleen joka hoitaa vaihteita 1-4 ja pakki. Se on tangossa kiinni putkisokalla. Ei välttämättä oo muuta kuin se putkisokka poikki. Joudut ottaa laatikon pois että saat sen kannen irti/auki.
Ensin kannattaa tietysti katsoa että kepin päässä on kaikki kunnossa, joudut senkin kuitenkin irrottaa.
Dohcin laatikko ei käy suoraan.
Re: Sierran vaihteistosta??
Lähetetty: 20 Heinä 2012 10:56
Kirjoittaja apexi
joo repäsin aika kovaa,oiskoha kolmoselle,ni sit katos.

vaihteen siirtäjiä itekki epäilin,mut nyt tietää ainaki et pudottaa laatikko irti ja vaihdella putkisokkia.

Re: Sierran vaihteistosta??
Lähetetty: 21 Heinä 2012 12:08
Kirjoittaja emax
Samanlainen sokka tilalle jos se on poikki. Se toimii "sulakkeena" muille laatikon osille jos vaihdot on liian rajuja
