Sivu 1/1

Transitin käynnistys ongelmaa

Lähetetty: 10 Tammi 2006 20:14
Kirjoittaja Just Zix
Apua!

Omistan v.-90 2,5D Transitin :P
Kesällä ja syksyllä lähti käyntiin kerta startilla. Nyt pakkasten tultua joutuu starttaa 5-15 kertaa ennen kuin käynnistyy. Startti pyörii mutta moottori ei. Kun on startannu ja käyttää "lämpöseksi" niin toimii kuin junan vessa :P

Voisko olla käynnistys ratas eli bendix tai solenoidi vikaa vai jotain muuta :?:

Lähetetty: 10 Tammi 2006 20:29
Kirjoittaja TeRoK
Osa (tai kaikki) hehkuista pois pelistä???Kai sentään annat hehkuttaa ennen kuin starttaat? Kesällä ja syksyllä voi hyvinkin lähteä ilman hehkua mutta ei talvipakkasilla.

Lähetetty: 10 Tammi 2006 20:42
Kirjoittaja Just Zix
Voisi kai :?: Mutta ei tietääkseni ole hehkua.. Pakko käynnistys systeemi, väitti myyjä kesällä :?: Ja "lämpöisenä" jos testaa vaihde päällä starttia. transit rullaa kivasti :mrgreen: Kylmänä ei voima siirry moottorille ja siitä eteenpäin ....pyöriin.

Lähetetty: 10 Tammi 2006 22:38
Kirjoittaja Tinde
Kyllä ton ikäisessä on hehku (tai no, ainakin -85 ja -89 malleissa on...), tuleeko kylmänä hehkun merkkivalo mittaristoon? Jos on vaikka hehkun ohjauksessa joku kontaktihärijö.

Lähetetty: 11 Tammi 2006 02:42
Kirjoittaja Herkko
Transitissa ei ole "perinteisiä"
hehkutulppia.
Imusarjassa on imuilman lämmitin,
joka alkaa lämmittämään kun pakkasta
on n.15 asteen tuntumassa.
Sen merkkivalo syttyy,kun kylmää on
edellämainitun verran.

Itekki asiaa ihmettelin,kun-90 ransitin
hommasin,mutta aina käynnistyy,
oli pakkasta tai ei.

Lähetetty: 11 Tammi 2006 05:02
Kirjoittaja jype
kaverillahan startti pyörii mut kone ei, eli ihan sama oli niitä hehkuja tai ei.
eli startti auki ja puhdistus niin voisi ruveta toimimaan. eikös ne transitit ole suorasuihku tiiseleitä? niissähän ei hehkua ole... paitsi sielä imusarjassa voi olla

Lähetetty: 11 Tammi 2006 08:01
Kirjoittaja Just Zix
Herkko kirjoitti:Transitissa ei ole "perinteisiä"
hehkutulppia.
Imusarjassa on imuilman lämmitin,
joka alkaa lämmittämään kun pakkasta
on n.15 asteen tuntumassa.
Sen merkkivalo syttyy,kun kylmää on
edellämainitun verran.

Itekki asiaa ihmettelin,kun-90 ransitin
hommasin,mutta aina käynnistyy,
oli pakkasta tai ei.
Joo,
Tälläinen systeemi on :P

Lähetetty: 11 Tammi 2006 16:26
Kirjoittaja TeRoK
Jaajuu. Ymmärsin tekstin väärin. Joo sieltä startin solenoidin suunnalta voisi vika alkaa löytymään. Jos aina tekee sitä. Vauhtipyörästäkin kai voi hammas mennä, mutta sillkon tekee kyllä ilmasta riippumatta ja vaan sillon kun se osuu kohdalle.

Lähetetty: 11 Tammi 2006 17:06
Kirjoittaja Tinde
Startin viosta ei mulla uutta sanottavaa, eikä hehkun teknisestä toteutuksesta, isäukon -89 Transit "hehkuttaa" jo n. -5 lämpötiloista alkaen.

Lähetetty: 11 Tammi 2006 23:16
Kirjoittaja Herkko
Tinde kirjoitti:Startin viosta ei mulla uutta sanottavaa, eikä hehkun teknisestä toteutuksesta, isäukon -89 Transit "hehkuttaa" jo n. -5 lämpötiloista alkaen.
Tänne Lappiin on sitte varmaan jalostunut
oma Transit rotu,joka alkaa lämmittään
imusarjaa vasta kovemmilla pakkasilla :)

Lähetetty: 12 Tammi 2006 07:48
Kirjoittaja Tinde
Herkko kirjoitti: Tänne Lappiin on sitte varmaan jalostunut
oma Transit rotu,joka alkaa lämmittään
imusarjaa vasta kovemmilla pakkasilla :)
Juuh, täällä etelässä panikoidaan jo pikkupakkasissa :D

Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:18
Kirjoittaja Just Zix
Vika selvisi..solenoidin kuori oli halki..vaihdon koko startin kerralla..
Kiitos vastauksista.