Sivu 1/1

Mk2 osien tunnistusta

Lähetetty: 11 Marras 2012 18:17
Kirjoittaja Temu
Elikkä ongelmana nyt semmoinen että isäni jäljiltä jäänyt ralliin rakennettu välikoppa halliin seisomaan joskus 90-luvun lopulla ja viimeviikolla sain jostain inspiraation sitä alkaa laittamaan ajokuntoon :lol:
Kone saatu käyntiin ja sen osalta tilanne ok, öljypohja halki ja vaihdelaatikosta ainakin 2 pykälää hukassa..

Nyt tarttis apua viisaammilta osien tunnistukseen.. Vaihdelaatikosta löysin merkinnät 17510-s FORD22-10, perästä N2P 10SE026B, lohkosta en sen enempää nähnyt kun että 2389 tai jotain sinne päin, ilmeisesti joku 2.0 OHC? :o Öljypohjasta 77 HM6675 BA FORD 651070

Otin kuvia tuosta tekniikasta mutta laitan ne myöhemmin kun pääsen kotia siirtämään kuvat kamerasta koneelle...

Re: Mk2 osien tunnistusta

Lähetetty: 11 Marras 2012 21:56
Kirjoittaja Temu
Laitan muutaman kuvan, eipä nuista mitään selvää saa mutta kaitpa joku osais kertoa että mitä tekniikkaa siellä vois olla :lol: Ensiviikonloppuna otan laatikon ja öljypohjan irti, sitten pitäs selvitellä että onko järkevämpää/halvempaa korjata vanhat vaiko hommata jostain tilalle "uusia"...

http://i1.aijaa.com/b/00892/11265710.jpg
http://i1.aijaa.com/b/00892/11265710.jpg
http://i7.aijaa.com/b/00863/11265780.jpg
http://i5.aijaa.com/b/00595/11265792.jpg

Re: Mk2 osien tunnistusta

Lähetetty: 14 Marras 2012 22:09
Kirjoittaja Temu
Tuplat..

Re: Mk2 osien tunnistusta

Lähetetty: 14 Marras 2012 22:12
Kirjoittaja Temu
Vaihdelaatikko irroitettu tänään.. Kytkinkoppa mallia "kootut teokset" ja laatikon kyljestä tosiaan löytyi tarkalleen "ford 17510-3" ja toiselta puolelta 71wg-7008.. Mikähän laatikko kyseessä?

E. Ja tosiaan 4 lovinen laatikko kyseessä..

Re: Mk2 osien tunnistusta

Lähetetty: 20 Marras 2012 19:13
Kirjoittaja emax
Laatikko on ainakin ulkoapäin "ohc isoloota" eli Type E. Sisällähän voi olla vaikka mitä kun rallivehkeestä on kyse.

Öljypohja näyttäis RS2000:n öljypohjalta.

Apparin puolelta laturin lähimaastosta pitäis lohkosta löytyä valetut numerot
16 (1,6)
20 (taunus/rs2000 2.0) E: Voi lukea myös 2.0
205 (sierra/scorpio 2.0. Myös 2wd cosworth)
200 (4wd cosworth)
Onhan näitä lisääkin mutta joku nuosta sieltä todennäköisesti löytyy.

Re: Mk2 osien tunnistusta

Lähetetty: 21 Marras 2012 23:56
Kirjoittaja Cosesc
RS 2000 alukytkinkoppa
RS 2000 öljypohja
Oisko Dellortot vai solexit?
Ladan syylari

Re: Mk2 osien tunnistusta

Lähetetty: 22 Marras 2012 01:36
Kirjoittaja duster73
syyläri tosiaan näyttäs ladan syyläriltä tai sit mirafiorin,on hyvin saman näköinen kuin ladassa.ja solexin tuplat näköjään.

Re: Mk2 osien tunnistusta

Lähetetty: 12 Joulu 2012 22:21
Kirjoittaja Temu
Joo solexin tuplat ovat, syyläristä en tiedä ja laatikko on tosiaan tuo "isoloota" joka on nyt alan miehen hoivassa 8) Autosta tosiaan löytyi muutoskatsastus laput ja katsastettu RS2000 vastaavaksi.. Koneesta tosiaan löytyy tuo merkki "20" eli onkos se nyt taunuksen 2.0 kone vai jokin rs2000? Pitäisi jakopäänhihna hakea huomenissa niin pitäs tietää edes mihin koneeseen sitä kysyy :lol:

Tänään irrotettiin öljypohja ja huomenna sekin korjaukseen.. Lohkossa myös merkintä 70HM6913B-A, osaisko joku fiksumpi kertoa mistä tuo kone tarkalleen on peräisin? Kuulema joskus 214hv penkitetty, mitähän tuohon koneeseen laitettu että saadaan nuita tehoja?

Eiköhän se viellä tälle vuodelle ole kunnossa :)

Re: Mk2 osien tunnistusta

Lähetetty: 13 Joulu 2012 19:36
Kirjoittaja kentmk2
Onkos tuolla ajettu kilpaa koska viimeksi?

Re: Mk2 osien tunnistusta

Lähetetty: 13 Joulu 2012 21:00
Kirjoittaja emax
Temu kirjoitti:Joo solexin tuplat ovat, syyläristä en tiedä ja laatikko on tosiaan tuo "isoloota" joka on nyt alan miehen hoivassa 8) Autosta tosiaan löytyi muutoskatsastus laput ja katsastettu RS2000 vastaavaksi.. Koneesta tosiaan löytyy tuo merkki "20" eli onkos se nyt taunuksen 2.0 kone vai jokin rs2000? Pitäisi jakopäänhihna hakea huomenissa niin pitäs tietää edes mihin koneeseen sitä kysyy :lol:

Tänään irrotettiin öljypohja ja huomenna sekin korjaukseen.. Lohkossa myös merkintä 70HM6913B-A, osaisko joku fiksumpi kertoa mistä tuo kone tarkalleen on peräisin? Kuulema joskus 214hv penkitetty, mitähän tuohon koneeseen laitettu että saadaan nuita tehoja?

Eiköhän se viellä tälle vuodelle ole kunnossa :)
Ootko varma ettei se ole 70HM6015B-A? Joka tapauksessa vuoden -70 valumuotilla valettu 2 litrainen ohc. Taunus tai sitten itse rs2000. Varaosien kannalta käytännössä sama asia. Siinä noiden valettujen lukujen yläpuolella tasaiseksi hiotulla alueella pitäis näkyä meistetty sarjanumero, viittitko laittaa vielä sen?

Aika hyvin on saatu tehoa, ei tuollaista lukua ainakaan vakio kannella saa.
-90 luvun lopulla oli joillakin kansikairaajilla sellainen buumi että venttiilin ohjurit porattiin vinoon niin että kanteen mahtui 49mm imu- ja 39,5mm pakoventtiilit. Jos ohjurit viisaa vielä vakio suuntaan niin ehdoton maksimi koko on 2litran kannessa 47/37,5, 1.6 kannessa vähän vähemmän.
Melko yleinen rallinokka oli tuolloin Enem A8. Wisecot oli myös kuuminta hottia, ja croverin kanget.

Re: Mk2 osien tunnistusta

Lähetetty: 13 Joulu 2012 22:28
Kirjoittaja Temu
Joskus 90-luvun lopulla on ajettu rallia viimeksi... Sen jälkeen se on sitten seissyt koskemattomana :(

Kattelen tuon emaxin mainitseman numerosarjan koneesta seuraavan kerran kun hallilla käyn.. Öljypohjankin saa vasta keskiviikkona ja laatikosta ei ole kuulunut mitään :roll: Vaikka eipä tällä kiire ole kun ole käyttöäkään, jäärataa ajattelin kokeilla mutta siinä se sitten onkin :lol:

E. Ainiin otin ylös sieltä koneesta muitakin numerosarjoja, kaikki nämä siis pakosarjan puolelta.. Tollanen kun 21030 ja sitten tollanen kun 7072..