Mk2 osien tunnistusta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Temu
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Loka 2008 22:59

Mk2 osien tunnistusta

Viesti Kirjoittaja Temu »

Elikkä ongelmana nyt semmoinen että isäni jäljiltä jäänyt ralliin rakennettu välikoppa halliin seisomaan joskus 90-luvun lopulla ja viimeviikolla sain jostain inspiraation sitä alkaa laittamaan ajokuntoon :lol:
Kone saatu käyntiin ja sen osalta tilanne ok, öljypohja halki ja vaihdelaatikosta ainakin 2 pykälää hukassa..

Nyt tarttis apua viisaammilta osien tunnistukseen.. Vaihdelaatikosta löysin merkinnät 17510-s FORD22-10, perästä N2P 10SE026B, lohkosta en sen enempää nähnyt kun että 2389 tai jotain sinne päin, ilmeisesti joku 2.0 OHC? :o Öljypohjasta 77 HM6675 BA FORD 651070

Otin kuvia tuosta tekniikasta mutta laitan ne myöhemmin kun pääsen kotia siirtämään kuvat kamerasta koneelle...
Temu
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Loka 2008 22:59

Re: Mk2 osien tunnistusta

Viesti Kirjoittaja Temu »

Laitan muutaman kuvan, eipä nuista mitään selvää saa mutta kaitpa joku osais kertoa että mitä tekniikkaa siellä vois olla :lol: Ensiviikonloppuna otan laatikon ja öljypohjan irti, sitten pitäs selvitellä että onko järkevämpää/halvempaa korjata vanhat vaiko hommata jostain tilalle "uusia"...

http://i1.aijaa.com/b/00892/11265710.jpg
http://i1.aijaa.com/b/00892/11265710.jpg
http://i7.aijaa.com/b/00863/11265780.jpg
http://i5.aijaa.com/b/00595/11265792.jpg
Temu
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Loka 2008 22:59

Re: Mk2 osien tunnistusta

Viesti Kirjoittaja Temu »

Tuplat..
Viimeksi muokannut Temu, 14 Marras 2012 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Temu
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Loka 2008 22:59

Re: Mk2 osien tunnistusta

Viesti Kirjoittaja Temu »

Vaihdelaatikko irroitettu tänään.. Kytkinkoppa mallia "kootut teokset" ja laatikon kyljestä tosiaan löytyi tarkalleen "ford 17510-3" ja toiselta puolelta 71wg-7008.. Mikähän laatikko kyseessä?

E. Ja tosiaan 4 lovinen laatikko kyseessä..
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mk2 osien tunnistusta

Viesti Kirjoittaja emax »

Laatikko on ainakin ulkoapäin "ohc isoloota" eli Type E. Sisällähän voi olla vaikka mitä kun rallivehkeestä on kyse.

Öljypohja näyttäis RS2000:n öljypohjalta.

Apparin puolelta laturin lähimaastosta pitäis lohkosta löytyä valetut numerot
16 (1,6)
20 (taunus/rs2000 2.0) E: Voi lukea myös 2.0
205 (sierra/scorpio 2.0. Myös 2wd cosworth)
200 (4wd cosworth)
Onhan näitä lisääkin mutta joku nuosta sieltä todennäköisesti löytyy.
Viimeksi muokannut emax, 22 Marras 2012 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Cosesc
Viestit: 37
Liittynyt: 24 Kesä 2007 20:33
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Mk2 osien tunnistusta

Viesti Kirjoittaja Cosesc »

RS 2000 alukytkinkoppa
RS 2000 öljypohja
Oisko Dellortot vai solexit?
Ladan syylari
Ford sierra RS cosworth grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4 grA, full spec
Ford sierra cosworth 4x4/2wd r/SS
MB 814 huoltoauto
Team sponsored by KENDALL motor oil
duster73
Viestit: 264
Liittynyt: 04 Helmi 2005 13:55
Paikkakunta: Ristiina

Re: Mk2 osien tunnistusta

Viesti Kirjoittaja duster73 »

syyläri tosiaan näyttäs ladan syyläriltä tai sit mirafiorin,on hyvin saman näköinen kuin ladassa.ja solexin tuplat näköjään.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Temu
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Loka 2008 22:59

Re: Mk2 osien tunnistusta

Viesti Kirjoittaja Temu »

Joo solexin tuplat ovat, syyläristä en tiedä ja laatikko on tosiaan tuo "isoloota" joka on nyt alan miehen hoivassa 8) Autosta tosiaan löytyi muutoskatsastus laput ja katsastettu RS2000 vastaavaksi.. Koneesta tosiaan löytyy tuo merkki "20" eli onkos se nyt taunuksen 2.0 kone vai jokin rs2000? Pitäisi jakopäänhihna hakea huomenissa niin pitäs tietää edes mihin koneeseen sitä kysyy :lol:

Tänään irrotettiin öljypohja ja huomenna sekin korjaukseen.. Lohkossa myös merkintä 70HM6913B-A, osaisko joku fiksumpi kertoa mistä tuo kone tarkalleen on peräisin? Kuulema joskus 214hv penkitetty, mitähän tuohon koneeseen laitettu että saadaan nuita tehoja?

Eiköhän se viellä tälle vuodelle ole kunnossa :)
kentmk2
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Loka 2012 08:06

Re: Mk2 osien tunnistusta

Viesti Kirjoittaja kentmk2 »

Onkos tuolla ajettu kilpaa koska viimeksi?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mk2 osien tunnistusta

Viesti Kirjoittaja emax »

Temu kirjoitti:Joo solexin tuplat ovat, syyläristä en tiedä ja laatikko on tosiaan tuo "isoloota" joka on nyt alan miehen hoivassa 8) Autosta tosiaan löytyi muutoskatsastus laput ja katsastettu RS2000 vastaavaksi.. Koneesta tosiaan löytyy tuo merkki "20" eli onkos se nyt taunuksen 2.0 kone vai jokin rs2000? Pitäisi jakopäänhihna hakea huomenissa niin pitäs tietää edes mihin koneeseen sitä kysyy :lol:

Tänään irrotettiin öljypohja ja huomenna sekin korjaukseen.. Lohkossa myös merkintä 70HM6913B-A, osaisko joku fiksumpi kertoa mistä tuo kone tarkalleen on peräisin? Kuulema joskus 214hv penkitetty, mitähän tuohon koneeseen laitettu että saadaan nuita tehoja?

Eiköhän se viellä tälle vuodelle ole kunnossa :)
Ootko varma ettei se ole 70HM6015B-A? Joka tapauksessa vuoden -70 valumuotilla valettu 2 litrainen ohc. Taunus tai sitten itse rs2000. Varaosien kannalta käytännössä sama asia. Siinä noiden valettujen lukujen yläpuolella tasaiseksi hiotulla alueella pitäis näkyä meistetty sarjanumero, viittitko laittaa vielä sen?

Aika hyvin on saatu tehoa, ei tuollaista lukua ainakaan vakio kannella saa.
-90 luvun lopulla oli joillakin kansikairaajilla sellainen buumi että venttiilin ohjurit porattiin vinoon niin että kanteen mahtui 49mm imu- ja 39,5mm pakoventtiilit. Jos ohjurit viisaa vielä vakio suuntaan niin ehdoton maksimi koko on 2litran kannessa 47/37,5, 1.6 kannessa vähän vähemmän.
Melko yleinen rallinokka oli tuolloin Enem A8. Wisecot oli myös kuuminta hottia, ja croverin kanget.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Temu
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Loka 2008 22:59

Re: Mk2 osien tunnistusta

Viesti Kirjoittaja Temu »

Joskus 90-luvun lopulla on ajettu rallia viimeksi... Sen jälkeen se on sitten seissyt koskemattomana :(

Kattelen tuon emaxin mainitseman numerosarjan koneesta seuraavan kerran kun hallilla käyn.. Öljypohjankin saa vasta keskiviikkona ja laatikosta ei ole kuulunut mitään :roll: Vaikka eipä tällä kiire ole kun ole käyttöäkään, jäärataa ajattelin kokeilla mutta siinä se sitten onkin :lol:

E. Ainiin otin ylös sieltä koneesta muitakin numerosarjoja, kaikki nämä siis pakosarjan puolelta.. Tollanen kun 21030 ja sitten tollanen kun 7072..
Vastaa Viestiin