Piti ihan tarkistaa mutta eihän se nyt noin päin mene että keltainen olis se virtalukolle menevä ja punainen jatkuva virta. ISO-liittimessä ne on just toisinpäin. Ja eihän sillä mitään väliä ole minkä väristä kaapelia ostaa, kunhan ne menee oikeinpäin muuten.
Itse olen vetänyt yleensä jonnekin kojelaudan alle (esim polkimien yläpuolelle) koriin kiinni yhden piuhan, mielellään musta. Tämä siis metalliin, maahan kiinni. Se sitten siis vedetään mankan aukkoon hollille.
Sitten esim se keltainen johto, jos ei tohdi vetää akulle asti virtaa (aina paras niin) niin kyllähän sille löytyy jatkuvaa virtaa joltain laitteelta, esim kellolta mutta sitten olla tarkkana sulakkeiden kanssa (ja jos volyymia nostaa ja valot vilkkuu esim mittaristossa niin sitten vetää sen sieltä akulta asti sulakkeiden kanssa).
Sitten se punainen johto (ACC) esim virtalukolla jos siitä tajuaa, mutta itse olen sen yleensä ottanut juurikin tupakansytkältä koska siitä katkeaa virrat kun auto sammutetaan (testaa ensin). Jos sellaista ei löydy niin sitten voit vetää keltaisen ja punaisen johdon samaan johtoon joka tulee siis akulta (silloin joudut sammuttamaan mankan aina käsin, ei siis sammu/käynnisty virtalukon ACC asennossa itsestään).
Helppoa kuin mikä!
Kaiutinkaapelit sitten vastaaviin johtoihinsa, tarkkana niidenkin kanssa mutta se on melkein helpointa
kaapelien merkinnät:
värit:
Muista myös antenni! Jos et halua porailla reikiä autoosi niin tuulilasiin asennettava elektroninen antenni aika helppo ratkaisu. Sille tarviit vielä iso-liittimiltä virtakaapelin, joka liitetään siniseen kaapeliin.
Ford Mondeo 2001, Ghia Wagon, 2.0 Duratec -Aut.