Sivu 1/1

Ampeeri vai voltti mittari?

Lähetetty: 06 Tammi 2006 10:38
Kirjoittaja late
Eli kumpi on hyödyllisempi?

Lähetetty: 06 Tammi 2006 10:55
Kirjoittaja cossu2
riippuu mitä haluat tietää.

Lähetetty: 06 Tammi 2006 11:56
Kirjoittaja late
hmm.Siis voltti mittarilla tietää akun varauksen ja ampeerilla et paljon virtaa kulkee järjestelmässä?

Lähetetty: 06 Tammi 2006 12:28
Kirjoittaja NiceMan
Jännite, helpompi kytkeä ja ei tule jännite häviöitä.

Hyytyö vain jos on laajalla skaallaalla oleva eikä 14v +-1v tarvike halpa klooni soikea kopio...

Lähetetty: 08 Tammi 2006 00:29
Kirjoittaja Monteonisti
Molempi parempi! :D
Vitosella saa yleismittarin jossa muutakin lisäksi! 8)
Tai onko ne jo kympin, mutta elämä on? :roll:

Lähetetty: 08 Tammi 2006 01:06
Kirjoittaja late
Jompi kumpi kun on tuhkakupin paikalla olevaan vaneriin jo kairattu kolme reikää,yhdessä ö-paine ja toisessa vesimittari.

Lähetetty: 08 Tammi 2006 13:20
Kirjoittaja Krisse
Ampeerimittarista näet jos jännitepuoli alkaa hyytymään, volttimittarista näet vasta kun se on hyytynyt :-)

Lähetetty: 08 Tammi 2006 23:56
Kirjoittaja Monteonisti
Sorkki, ajattelin ulkoista mittaria! :oops:

Lähetetty: 09 Tammi 2006 00:02
Kirjoittaja VesQ
Jenkakello ??

Itse kyllä laittaisin volttimittarin

Lähetetty: 09 Tammi 2006 14:08
Kirjoittaja late
Jenkakello löytyy,trisco,muut mittarit on equussilta.Onhan siellä kumminkin latauksen merkkivalo mittaristossa eli eikös siitä näe saman kuin ampeeri mittarista eli et jos ei lataa?

Lähetetty: 10 Tammi 2006 20:19
Kirjoittaja WSE
late kirjoitti:Jenkakello löytyy,trisco,muut mittarit on equussilta.Onhan siellä kumminkin latauksen merkkivalo mittaristossa eli eikös siitä näe saman kuin ampeeri mittarista eli et jos ei lataa?
Yleensä näkee mutta laturi voi vikaantua myös siten ettei valo sitä ilmaise. Ampeerimittari oikein kytkettynä kertoo aina totuuden, haittapuolena työläs asennus (paksut kaapelit). Kyllä jännitemittarikin kertoo kun lataus loppuu, latausjännitehän on noin 14 volttia ja mikäli viisari makaa ajettaessa pitkään kahdessatoista olisi syytä herätä huomaamaan että virta loppuu kohta. (jos on hyvä ja täysi akku niin ajelee sillä valot päälläkin jonkun sata km... )