Dohc Sierran huohotus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Dohc2.0i

Dohc Sierran huohotus

Viesti Kirjoittaja Dohc2.0i »

Sierra rupes työntämään öljyä ölkykorkin välistä venakopan ja pakoputken päälle. Hyttiin tulee välillä ikävä käry. Vaihdoin uuden öljykorkin, mutta ongelma ei poistunut kokonaan, väheni kuitenkin. Tarkistin venakopan huohotuksen ja toimi ihan hyvin.

Voiko kampikammion huohotusputken tukkoisuus aiheuttaa painetta koneeseen vaikka venakopan huohotus toimiikin. Autolla ajettu 195tkm ja ollut isosiän käytössä pääasiassa maantieajossa ja öljyt vaihdettu aina ajallaan huoltokirjan mukaan.

Vähän ihmetyttää jos on jo ohivuotoa, kun olen ymmärtänyt että dohc koneen alakerran pitäis olla erittäin hyvää laatua. Miten kampikammion huohotusputki on helpoin puhdistaa?
Tessu

Re: Dohc Sierran huohotus

Viesti Kirjoittaja Tessu »

En nyt muista millai se huohotin on? mutta kaikki mitä mulla on ollu niin irti olen ottanu ja bensalla huuhdellu,lähtee töhnät pois ja pysyy öljyt ehkä oikealla puolella.
Täytykin kattoo omasta Riesasta miten siin on huohotin kun ei sitä ole koskaan katottu,on vaan CVH motti et missähän piuhojen seas sekin lie?
Dohc2.0i

Viesti Kirjoittaja Dohc2.0i »

Olisikohan järkeä muuttaa huohotusta niin ettei putki mene imusarjaan vaan pelkkä letku jonka päähän laittaa suodattimen? Miten imusarjaan jäävän aukon saisi tukittua?
duckworth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Dohc2.0i kirjoitti:Olisikohan järkeä muuttaa huohotusta niin ettei putki mene imusarjaan vaan pelkkä letku jonka päähän laittaa suodattimen? Miten imusarjaan jäävän aukon saisi tukittua?
Itse tein juuri noin, että jatkoin huohotinventiililtä letkulla, ja letkun päähän nätimpi kartiosuodin. Sen imusarjan lähdön voi kai tulpata perinteisellä konstilla, oikean kokoinen letku jonka sisään toiseen päähän pultti klemmarilla, ja letkun noinen pää nippaan sekin klemmarilla :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Niin ja vaatiiko se edes mitään suodatinta päähän? vanhaan Mitsuun tein aikoinaan pelkän letkun pihalle ja kaveri teki kans pikku Volvoon saman
Vastaa Viestiin