mondeo mk3 ohjaustehostimen öljyn vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
rantanen
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Elo 2011 19:20
Paikkakunta: kokemäki

mondeo mk3 ohjaustehostimen öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja rantanen »

Eli kuinka kyseinen toimenpide suoritetaan? Miten ootte poistaneet vanhan liemen? Onko joku roppu vai pitääkö availla letkuja
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: mondeo mk3 ohjaustehostimen öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Itse vaihdoin ns. huuhtelemalla, eka paluuletku irti säiliöstä ja valuttaa säiliön tyhjäksi, sitten jatkoletku jotta paluu kierron saa erilliseen astiaan maahan ja säiliö tulpataan niin että sinne voi kaataa uutta ainetta.

Säiliö täyteen ja auto käyntiin ja kääntelee rattia, kun ohjaus muuttuu raskaaksi (tehostus loppuu kun öljy loppuu) niin auto sammuksiin ja uutta öljyä säiliöön.

Tätä tehdään muutaman kerran niin että rattia on pyöritelty edes takas ja lisätään aina tarvittaessa öljyä ja lopuksi paluu letku laitetaan takasin säiliöön ja säiliö täyteen.

Auto käyntiin ja lisää öljyä sitä mukaa kun pinta vajoaa ja kun ei vajoa niin kääntelemään rattia ja taas saa lisätä öljyä, tehdään niin kauan kun ollaan varmoja että järjestelmästä on ilma pois eli pinta ei vajoa enään.

Jäjestelmä siis ilmaa itse itsensä ja hetkellinen "kuivana" pyöriminen ei haittaa, muistaa vain että rattia pitää pyörittää ihan laidasta laitaan jotta saadaan varmasti vanha öljy mahdollisimman tehokkaasti pois.

Itse huuhtelin aluksi ihan ATF-öljyllä ja lopuksi ajoin nekin ulos ja laitoin motonetistä redlinen ohjaustehostin öljyt sisään.
rantanen
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Elo 2011 19:20
Paikkakunta: kokemäki

Re: mondeo mk3 ohjaustehostimen öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja rantanen »

Kitoos.näillä mennään...
Vastaa Viestiin