Sivu 1/2

sierra nykii lämpösenä

Lähetetty: 26 Helmi 2005 20:09
Kirjoittaja kondis
Eli kylmänä toimii hyvin, ja kun saavutetaan normaali lämmöt nykiminen alkaa. Nykiminen on pahentunut ajan myötä, ja alkoi tasakaasulla lievästi nykimään, ja siitä on sitten pahentunut. Lambdan piuhan ku nykäsee irti niin ei oo vaikutusta asiaan, ja ennen pelas kyllä hyvin ilman lambdaa, eli vika tuskin siitä ainakaan on? Sytytys puolella se vika ei varmaankaan ole koska täys kaasulla pelaa hyvin. Kaasuläpän-asentotunnistinta epäilin itse aluksi, mutta siitäkään tuskin on koska sitä ei taida moottorin lämpötila kiinnostaa...

Ruisku on scorpiosta ja sisältää lambda anturin.

Lähetetty: 26 Helmi 2005 20:54
Kirjoittaja lalli69
Ookko tarkistanu onko ilmamäärämittaris vikaa?

Lähetetty: 26 Helmi 2005 21:13
Kirjoittaja kondis
lalli69 kirjoitti:Ookko tarkistanu onko ilmamäärämittaris vikaa?
en oo käyny vielä mittaas mitään. kk takaperin kaikki on käyty läpi ja tarkastettu, määrä mittarikin sillon oli pöydällä ja oli hyvä kuntoinen.

Jos se tuosta olisi niin miksi kylmänä toimii?

Lähetetty: 26 Helmi 2005 22:53
Kirjoittaja Monteonisti
Onko siinä EGR?

Lähetetty: 26 Helmi 2005 23:11
Kirjoittaja janzamar
miten nää tavallisimmat puola ja tulpanjohdot..?ja tulpat..
monesti yksinkertasimmista jutuista hyvä lähtee liikkeelle..
ja se maadotus,ei sillä ettei noi muut sähköhärvelit olis yksiä kiusankappaleita kun alkavat..

Lähetetty: 26 Helmi 2005 23:52
Kirjoittaja kondis
Monteonisti kirjoitti:Onko siinä EGR?
kai siinä kuuluis olla.

Lähetetty: 26 Helmi 2005 23:53
Kirjoittaja kondis
janzamar kirjoitti:miten nää tavallisimmat puola ja tulpanjohdot..?ja tulpat..
monesti yksinkertasimmista jutuista hyvä lähtee liikkeelle..
ja se maadotus,ei sillä ettei noi muut sähköhärvelit olis yksiä kiusankappaleita kun alkavat..
uskon olevan vian 100% bensan syötössä jossain päin, koska kun lisärikastus lyö yhden lisäsuuttimen päälle niin sitten toimii...

Lähetetty: 27 Helmi 2005 18:42
Kirjoittaja K.S.
Pääsiskö pakosarja lämmittämään liikaa sytkäpuolaa?
Tahi ruiskusuuttimet tukossa..

Lähetetty: 27 Helmi 2005 18:48
Kirjoittaja Jaakko85
K.S. kirjoitti:Pääsiskö pakosarja lämmittämään liikaa sytkäpuolaa?
Tahi ruiskusuuttimet tukossa..
ei puola oo lähelläkään pakosarjaa, ainakaan "vakiona" ohc ja dohc on eripuolella imu ja pakosarjat. :wink:

Lähetetty: 27 Helmi 2005 19:01
Kirjoittaja t5
Ootko jo putsannu suuttimien plugit taivuttanu nastoja kireemmälle jossai nastassa huono kosketus.

Lähetetty: 27 Helmi 2005 19:30
Kirjoittaja kondis
t5 kirjoitti:Ootko jo putsannu suuttimien plugit taivuttanu nastoja kireemmälle jossai nastassa huono kosketus.
on putsattu. mutta edelleen painotan kyllä tuota että kylmänä toimii, mutta lämpösenä nykii...

Lähetetty: 27 Helmi 2005 22:16
Kirjoittaja timppaanen
mites lämpötila anturi antaako se sitte lämpimänä väärää signaalia :?

Lähetetty: 27 Helmi 2005 23:07
Kirjoittaja Monteonisti
Jos on EGR, vika voi olla siinä. Kokeile poistaa käytöstä.

Lähetetty: 27 Helmi 2005 23:11
Kirjoittaja kondis
Monteonisti kirjoitti:Jos on EGR, vika voi olla siinä. Kokeile poistaa käytöstä.
Niinkuin aiemmin sanoin niin "kai siinä kuuluis olla" eli nyt ei siis ole mitään tollasia. Eli pois käytöstä on :lol:

Lähetetty: 27 Helmi 2005 23:13
Kirjoittaja kondis
timppaanen kirjoitti:mites lämpötila anturi antaako se sitte lämpimänä väärää signaalia :?
Piuha irti ei ainakaan mitään vaikutusta. Ja koska kylmänä toimii ja lämpösenä ei ja bensan saannissa ongelmaa, niin silloinhan boxin pitäisi luulla että lämpösenä kone on kylmä ja tilanne olisi päinvastainen ja saisi liikaa bensaa.

Lähetetty: 27 Helmi 2005 23:43
Kirjoittaja kondis
tällä hetkellä auto kyllä muuten toimii taas :lol:

mihinkään en oo koskenu joten tätä iloa kumminkaan ei varmasti kauaa kestä. Ja suuttimet on putsattu ja suodatin vaihdettu n.2kk takaperin.

Lähetetty: 27 Helmi 2005 23:44
Kirjoittaja janzamar
tyhmäksi jättää janzamarin..myy pois ja osta taunus :)
ei noista liian hienoksi tehdyistä oo mihinkään.. :lol:

Lähetetty: 27 Helmi 2005 23:46
Kirjoittaja Regu
Katsoppa ettei ole ilmamäärämittarin langat mustana p*skasta

Lähetetty: 28 Helmi 2005 00:18
Kirjoittaja dohc-91
Onko kattimalli jos on niin katti aiheuttaa nykimistä aina välillä kun on joku ihmeen pakokaasukierrätys jutska

Lähetetty: 28 Helmi 2005 19:21
Kirjoittaja p3
no tson se egr, ei siinä taida olla ilmamäärämittarissa lankojakaan.

Lähetetty: 28 Helmi 2005 20:53
Kirjoittaja TeRoK
Bensasuodatin vaihdettu koska??

Lähetetty: 28 Helmi 2005 23:01
Kirjoittaja Monteonisti
Onkos siinä tuo "lisäilmasysteemi"? Senhän pitäs toimia vain kylmänä, mutta jos "toimii" myös lämpimänä, voi sekottaa "systeemit"! :D Olet tietenkin putsannut nokan ja kammen asentoanturit? :shock:

Lähetetty: 01 Maalis 2005 15:33
Kirjoittaja Capri69
Mulla hävis sierrasta nykiminen ja tyhjäkäynti tasaantu huomattavasti kun vaihoin uudet tulpat. Samaa vikaa oli myös edellisessä sierrassa kuten orionissakin ja tulpanvaihto auttoi. Kaikki tosin orkkis kaasarivehkeitä mutta ei oo kallista/isotöistä kokeilla...

Lähetetty: 17 Heinä 2006 10:58
Kirjoittaja AKl
Lainataan nyt hieman topiccia.

Eli samaa vikaa löytyis, eli lämpimänä jossain vaiheessa rupee pintakaasulla nyppimään. lisäksi hauska yksityiskohta, että kun vika ilmenee niin tyhjäkäynti laskee noin 500 kierrokseen/min. Mutta silti käy tyhjäkäyntiä tasaisesti. kylmänä ja silloin kun ei nypi, niin tyhjäkäynti noin 800-900kier./min.

Samaten kun paikallaan lähtee hiljaa kierroksia nostamaan, niin kone aivan kun tukehtuisi 1500-2500 alueella, jonka jälkeen käy korkeammilla kierroksilla hyvin, ja vedossa siis ei nypi ollenkaan, tasakaasulla vain.

Ilmeisesti jotain tekemistä konehuoneen lämpöjen kanssa, koska jos kylmänä lähtee suoraan pikatielle ajamaan, niin saa ajella välillä vaikka maailman tappiin saakka, ja vikaa ei välttämättä ilmene, mutta kaupunkiajossa jo 10min ajon jälkeen rupeaa nyppimään?

tulppien vaihdoilla ei vaikutusta asiaan.

Kone on siis 2 litranen KAASARI Dohc ilman katalysaattoria -89 sierrasta.

Lähetetty: 17 Heinä 2006 14:03
Kirjoittaja janzamar
Kokeile irrottaa ryyppy?
Tai jotenkin jumittaa se auki,jos olis siinä.