sierra nykii lämpösenä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

sierra nykii lämpösenä

Viesti Kirjoittaja kondis »

Eli kylmänä toimii hyvin, ja kun saavutetaan normaali lämmöt nykiminen alkaa. Nykiminen on pahentunut ajan myötä, ja alkoi tasakaasulla lievästi nykimään, ja siitä on sitten pahentunut. Lambdan piuhan ku nykäsee irti niin ei oo vaikutusta asiaan, ja ennen pelas kyllä hyvin ilman lambdaa, eli vika tuskin siitä ainakaan on? Sytytys puolella se vika ei varmaankaan ole koska täys kaasulla pelaa hyvin. Kaasuläpän-asentotunnistinta epäilin itse aluksi, mutta siitäkään tuskin on koska sitä ei taida moottorin lämpötila kiinnostaa...

Ruisku on scorpiosta ja sisältää lambda anturin.
Ford sierra iS -86
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Ookko tarkistanu onko ilmamäärämittaris vikaa?
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

lalli69 kirjoitti:Ookko tarkistanu onko ilmamäärämittaris vikaa?
en oo käyny vielä mittaas mitään. kk takaperin kaikki on käyty läpi ja tarkastettu, määrä mittarikin sillon oli pöydällä ja oli hyvä kuntoinen.

Jos se tuosta olisi niin miksi kylmänä toimii?
Ford sierra iS -86
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onko siinä EGR?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

miten nää tavallisimmat puola ja tulpanjohdot..?ja tulpat..
monesti yksinkertasimmista jutuista hyvä lähtee liikkeelle..
ja se maadotus,ei sillä ettei noi muut sähköhärvelit olis yksiä kiusankappaleita kun alkavat..
ei sieltä mitään junia t...
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

Monteonisti kirjoitti:Onko siinä EGR?
kai siinä kuuluis olla.
Ford sierra iS -86
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

janzamar kirjoitti:miten nää tavallisimmat puola ja tulpanjohdot..?ja tulpat..
monesti yksinkertasimmista jutuista hyvä lähtee liikkeelle..
ja se maadotus,ei sillä ettei noi muut sähköhärvelit olis yksiä kiusankappaleita kun alkavat..
uskon olevan vian 100% bensan syötössä jossain päin, koska kun lisärikastus lyö yhden lisäsuuttimen päälle niin sitten toimii...
Ford sierra iS -86
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Pääsiskö pakosarja lämmittämään liikaa sytkäpuolaa?
Tahi ruiskusuuttimet tukossa..
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

K.S. kirjoitti:Pääsiskö pakosarja lämmittämään liikaa sytkäpuolaa?
Tahi ruiskusuuttimet tukossa..
ei puola oo lähelläkään pakosarjaa, ainakaan "vakiona" ohc ja dohc on eripuolella imu ja pakosarjat. :wink:
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Ootko jo putsannu suuttimien plugit taivuttanu nastoja kireemmälle jossai nastassa huono kosketus.
Old ford never die they just go faster.
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

t5 kirjoitti:Ootko jo putsannu suuttimien plugit taivuttanu nastoja kireemmälle jossai nastassa huono kosketus.
on putsattu. mutta edelleen painotan kyllä tuota että kylmänä toimii, mutta lämpösenä nykii...
Ford sierra iS -86
timppaanen
Viestit: 54
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:58
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja timppaanen »

mites lämpötila anturi antaako se sitte lämpimänä väärää signaalia :?
Scorpio 2.9i 4x4 -91
Escort mk2 -78
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos on EGR, vika voi olla siinä. Kokeile poistaa käytöstä.
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

Monteonisti kirjoitti:Jos on EGR, vika voi olla siinä. Kokeile poistaa käytöstä.
Niinkuin aiemmin sanoin niin "kai siinä kuuluis olla" eli nyt ei siis ole mitään tollasia. Eli pois käytöstä on :lol:
Ford sierra iS -86
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

timppaanen kirjoitti:mites lämpötila anturi antaako se sitte lämpimänä väärää signaalia :?
Piuha irti ei ainakaan mitään vaikutusta. Ja koska kylmänä toimii ja lämpösenä ei ja bensan saannissa ongelmaa, niin silloinhan boxin pitäisi luulla että lämpösenä kone on kylmä ja tilanne olisi päinvastainen ja saisi liikaa bensaa.
Ford sierra iS -86
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

tällä hetkellä auto kyllä muuten toimii taas :lol:

mihinkään en oo koskenu joten tätä iloa kumminkaan ei varmasti kauaa kestä. Ja suuttimet on putsattu ja suodatin vaihdettu n.2kk takaperin.
Ford sierra iS -86
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

tyhmäksi jättää janzamarin..myy pois ja osta taunus :)
ei noista liian hienoksi tehdyistä oo mihinkään.. :lol:
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Katsoppa ettei ole ilmamäärämittarin langat mustana p*skasta
Escort 1.8 sport -97
dohc-91

Viesti Kirjoittaja dohc-91 »

Onko kattimalli jos on niin katti aiheuttaa nykimistä aina välillä kun on joku ihmeen pakokaasukierrätys jutska
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

no tson se egr, ei siinä taida olla ilmamäärämittarissa lankojakaan.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Bensasuodatin vaihdettu koska??
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onkos siinä tuo "lisäilmasysteemi"? Senhän pitäs toimia vain kylmänä, mutta jos "toimii" myös lämpimänä, voi sekottaa "systeemit"! :D Olet tietenkin putsannut nokan ja kammen asentoanturit? :shock:
Capri69
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Helmi 2005 13:06
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Capri69 »

Mulla hävis sierrasta nykiminen ja tyhjäkäynti tasaantu huomattavasti kun vaihoin uudet tulpat. Samaa vikaa oli myös edellisessä sierrassa kuten orionissakin ja tulpanvaihto auttoi. Kaikki tosin orkkis kaasarivehkeitä mutta ei oo kallista/isotöistä kokeilla...
AKl
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Kesä 2005 16:30

Viesti Kirjoittaja AKl »

Lainataan nyt hieman topiccia.

Eli samaa vikaa löytyis, eli lämpimänä jossain vaiheessa rupee pintakaasulla nyppimään. lisäksi hauska yksityiskohta, että kun vika ilmenee niin tyhjäkäynti laskee noin 500 kierrokseen/min. Mutta silti käy tyhjäkäyntiä tasaisesti. kylmänä ja silloin kun ei nypi, niin tyhjäkäynti noin 800-900kier./min.

Samaten kun paikallaan lähtee hiljaa kierroksia nostamaan, niin kone aivan kun tukehtuisi 1500-2500 alueella, jonka jälkeen käy korkeammilla kierroksilla hyvin, ja vedossa siis ei nypi ollenkaan, tasakaasulla vain.

Ilmeisesti jotain tekemistä konehuoneen lämpöjen kanssa, koska jos kylmänä lähtee suoraan pikatielle ajamaan, niin saa ajella välillä vaikka maailman tappiin saakka, ja vikaa ei välttämättä ilmene, mutta kaupunkiajossa jo 10min ajon jälkeen rupeaa nyppimään?

tulppien vaihdoilla ei vaikutusta asiaan.

Kone on siis 2 litranen KAASARI Dohc ilman katalysaattoria -89 sierrasta.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Kokeile irrottaa ryyppy?
Tai jotenkin jumittaa se auki,jos olis siinä.
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin