Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli kylmänä toimii hyvin, ja kun saavutetaan normaali lämmöt nykiminen alkaa. Nykiminen on pahentunut ajan myötä, ja alkoi tasakaasulla lievästi nykimään, ja siitä on sitten pahentunut. Lambdan piuhan ku nykäsee irti niin ei oo vaikutusta asiaan, ja ennen pelas kyllä hyvin ilman lambdaa, eli vika tuskin siitä ainakaan on? Sytytys puolella se vika ei varmaankaan ole koska täys kaasulla pelaa hyvin. Kaasuläpän-asentotunnistinta epäilin itse aluksi, mutta siitäkään tuskin on koska sitä ei taida moottorin lämpötila kiinnostaa...
miten nää tavallisimmat puola ja tulpanjohdot..?ja tulpat..
monesti yksinkertasimmista jutuista hyvä lähtee liikkeelle..
ja se maadotus,ei sillä ettei noi muut sähköhärvelit olis yksiä kiusankappaleita kun alkavat..
janzamar kirjoitti:miten nää tavallisimmat puola ja tulpanjohdot..?ja tulpat..
monesti yksinkertasimmista jutuista hyvä lähtee liikkeelle..
ja se maadotus,ei sillä ettei noi muut sähköhärvelit olis yksiä kiusankappaleita kun alkavat..
uskon olevan vian 100% bensan syötössä jossain päin, koska kun lisärikastus lyö yhden lisäsuuttimen päälle niin sitten toimii...
timppaanen kirjoitti:mites lämpötila anturi antaako se sitte lämpimänä väärää signaalia
Piuha irti ei ainakaan mitään vaikutusta. Ja koska kylmänä toimii ja lämpösenä ei ja bensan saannissa ongelmaa, niin silloinhan boxin pitäisi luulla että lämpösenä kone on kylmä ja tilanne olisi päinvastainen ja saisi liikaa bensaa.
Onkos siinä tuo "lisäilmasysteemi"? Senhän pitäs toimia vain kylmänä, mutta jos "toimii" myös lämpimänä, voi sekottaa "systeemit"! Olet tietenkin putsannut nokan ja kammen asentoanturit?
Mulla hävis sierrasta nykiminen ja tyhjäkäynti tasaantu huomattavasti kun vaihoin uudet tulpat. Samaa vikaa oli myös edellisessä sierrassa kuten orionissakin ja tulpanvaihto auttoi. Kaikki tosin orkkis kaasarivehkeitä mutta ei oo kallista/isotöistä kokeilla...
Eli samaa vikaa löytyis, eli lämpimänä jossain vaiheessa rupee pintakaasulla nyppimään. lisäksi hauska yksityiskohta, että kun vika ilmenee niin tyhjäkäynti laskee noin 500 kierrokseen/min. Mutta silti käy tyhjäkäyntiä tasaisesti. kylmänä ja silloin kun ei nypi, niin tyhjäkäynti noin 800-900kier./min.
Samaten kun paikallaan lähtee hiljaa kierroksia nostamaan, niin kone aivan kun tukehtuisi 1500-2500 alueella, jonka jälkeen käy korkeammilla kierroksilla hyvin, ja vedossa siis ei nypi ollenkaan, tasakaasulla vain.
Ilmeisesti jotain tekemistä konehuoneen lämpöjen kanssa, koska jos kylmänä lähtee suoraan pikatielle ajamaan, niin saa ajella välillä vaikka maailman tappiin saakka, ja vikaa ei välttämättä ilmene, mutta kaupunkiajossa jo 10min ajon jälkeen rupeaa nyppimään?
tulppien vaihdoilla ei vaikutusta asiaan.
Kone on siis 2 litranen KAASARI Dohc ilman katalysaattoria -89 sierrasta.