Ford sierra nakutus ja vetää oikealle
Ford sierra nakutus ja vetää oikealle
Elikkäs tapahtui tällänen pikku jutska et osu vähä tolppaan ja tästä seurauksena vetää perkeleesti oikealle, elikkä ratin pitää olla 45 astetta käännetty vasemmalle päin jotta auto menee suoraan (osui kanttariin ennenkuin tolppaan) ja koneesta kuuluu kova nakutus joka kierroksilla mutta tämä ei johu siitä että osui (nakutti jo ennen sitä). Jos pystyisitte kertomaan pikku vinkkejä mitä' kannattaa kokeilla kun olen vielä alottelija näitten autojen kanssa? elikkä auto on Ford Sierra 2,0l ohc vm-89
Re: Ford sierra nakutus ja vetää oikealle
Joku sieltä alustasta on vääntyny. Autoja kun ei ole rakennettu kestämään tolppaan kolaroimista. Ei muutaku auton alle kattelemmaan mikä on pielessä.
Nakutus voi johtua mm. venttiilin välyksistä, millonkas ne on tarkastettu? Ohc-Sierroissa on sellainen tyyppivika että myös nokat tuppaavat mennä ja alkavat kolkattamaan. Tämä johtuu nokan huonosta voitelusta, moni väittää että johtuu nokan huonosta karkaisusta. Noh kuitenkin, jos se nokka ei saa tarpeeksi öljyä, alkaa nokkakin kolkattamaan. Mutta katso nyt ensin ne venttiilinvälykset jossei ole tarkastettu.
Mittään mistä tarkistaa ei nyt ole, mutta muistaakseni imupuolen venttiileissä piti olla 0.2mm välystä ja pakopuolella 0.25mm. Homma ittessään on helppo jos omistat rakotulkin. Välys mitataan nokan ja seuraajan välistä koneen ollessa kylmä, nokan selkäpuolelta, eli kun nokan "nyppylä" (en muista oikeaa termiä) osoittaa taivasta kohti. Konetta voi pyörittää kampiakselin hihnapyörän pultista.
Muista uusia venttiilikopan tiiviste samalla, jota (venttiilikoppaa) ei saa kiriä liian tiukalle, siitäkin joskus täällä ollut puhetta. Haulla varmaan löytyy lisää infoa, venttiilivälysten säätö on niin peruskauraa että varmaan tällä palstalla jokunen kymmenen kertaa asiasta keskusteltu.
Seuraajat voi olla myös kuluneet, tässä kuva uudesta seuraajasta, mikäli tuo palan kohta on kulunut kuopalle merkittävästi, kannattaa seuraajatkin uusia.
Tuohon nokan ongelmaan olen itse parissa Sierrassa kerinnyt ongelman syntymisen estämään tarkistamalla että nokan voiteluputken stefa on ylipäätänsä olemassa/kunnossa, putki ei ole tukossa ja oikeat öljyt koneessa.
Nakutus voi johtua mm. venttiilin välyksistä, millonkas ne on tarkastettu? Ohc-Sierroissa on sellainen tyyppivika että myös nokat tuppaavat mennä ja alkavat kolkattamaan. Tämä johtuu nokan huonosta voitelusta, moni väittää että johtuu nokan huonosta karkaisusta. Noh kuitenkin, jos se nokka ei saa tarpeeksi öljyä, alkaa nokkakin kolkattamaan. Mutta katso nyt ensin ne venttiilinvälykset jossei ole tarkastettu.
Mittään mistä tarkistaa ei nyt ole, mutta muistaakseni imupuolen venttiileissä piti olla 0.2mm välystä ja pakopuolella 0.25mm. Homma ittessään on helppo jos omistat rakotulkin. Välys mitataan nokan ja seuraajan välistä koneen ollessa kylmä, nokan selkäpuolelta, eli kun nokan "nyppylä" (en muista oikeaa termiä) osoittaa taivasta kohti. Konetta voi pyörittää kampiakselin hihnapyörän pultista.
Muista uusia venttiilikopan tiiviste samalla, jota (venttiilikoppaa) ei saa kiriä liian tiukalle, siitäkin joskus täällä ollut puhetta. Haulla varmaan löytyy lisää infoa, venttiilivälysten säätö on niin peruskauraa että varmaan tällä palstalla jokunen kymmenen kertaa asiasta keskusteltu.
Seuraajat voi olla myös kuluneet, tässä kuva uudesta seuraajasta, mikäli tuo palan kohta on kulunut kuopalle merkittävästi, kannattaa seuraajatkin uusia.
Tuohon nokan ongelmaan olen itse parissa Sierrassa kerinnyt ongelman syntymisen estämään tarkistamalla että nokan voiteluputken stefa on ylipäätänsä olemassa/kunnossa, putki ei ole tukossa ja oikeat öljyt koneessa.
Re: Ford sierra nakutus ja vetää oikealle
varmaan raidetanko vääntynyt -> aurauskulma muuttui toiselta puolelta
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta