Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ei sattuis kenelläkään olemaan tiedossa että olisko noihin YB:n mäntiin saatavana jotain muita vastaavia/sopivia männänrenkaita kuin nuot cosan originellit?? Kukaan ettiny ikinä vastaavia muista moottoreista tai jopa ihan eri automerkeistä??
Ei oikein kuulosta noi alkuperäiset houkuttelevalta kun näyttää tuota cossulisää olevan ihan riittävästi hinnassa. 250€/setti
country sedan kirjoitti:Tai siis rengasuria on levitetty oharin renkaille. Toimiva systeemi, on kuulemma käytössä mm. +600hv suoraanajo Sierrassa.
Kuulemma on myös renkaita kavennettu, ja kuten mainitsit niin myös rengasuria männistä levennetty. Suoraanajosierrassa mrenkaat vaihdetaan varmaan kuitenkin hieman useammin kuin ihan normaali käyttö/harrastepelissä..
Kävi kyl mielessä sorvata urat ohc 1,6 2,0 4,0 renkaille(cossu 1,5 1,75 3,0). Niin... cossun ylin rengas on kovakromi pinnointuksella... mut lieko sillä niin hirveästi väliä kun entisissäkin se oli näyttänyt murenevan vekee siit renkaan päältä.
Ja miksei ne normi oharin renkaat vois kestää... niin 2barin ylipainetta... noei nyt iha kuitenkaa.
Monkelo kirjoitti:Jos ne halvat ohc renkaat on esijännitykseltään lerput niin en suosittele vaihtamaan ja sorvailemaan männänrenkaan uria korkeammiksi.
Vaihdoin kerran diesel koneeseen tarvikerenkaat, jotka sitten väsähtivät ja kone alkoi kuluttamaan öljyä alle 20 000km ajoilla.
Vaihdoin sitten takas alkuperäisiin ja onkkelma poistui.
Alkuperäiset on aina alkuperäiset
niin no... cossun orginaalit maksaa juuriki sen 250€ ja normi oharin renkaat parhaimmasta päästä(kovakromi ja hampaat) maksaa 70€
En kyl usko et niillä hirveitä kestävyys eroja olis. Hinta ero on kyllä sellainen mistä saattaisi luulla et niillä eroa olisi... mutt cossulisä on aina cossulisä. Saman huomas myös öljypumpuissa cosan öpstä saa maksaa maltaita eikä varmasti ole sen parempi kuin yli puolta halvempi burtonin suurteho/kapasiteetti.
Mutta sehän tässä on nyt se pääasia miksi tätä ylipäätään kyselin kun ei hirveästi olis halua laittaa niit uusia cossun orkkisrenkaita mäntiin jotka nyt ei itsekkään ole enää sata% kuntoiset... ei se hinta vaan kannattavuus.
Ja niistä baarireissuista... sehän on kuin autoharastus... aina vituttaa niitä tehdä kun menee ainakin rahat ja hermot... mut pakko niihin on aina sekaantua.
Mut jos ajattelee et joutuu sorvaileen mäntiä tai hiomaan renkaita niin ei sekään ole ilmasta..ja aikaa menee siinäkin..ja on suurempi mahdollisuus mennä v**uiks..
Mutta taidanpa mennä vielä vähäksi aikaa tallille ja sitten baariin 8)
Vituiks voi aina mennä mutta voiko tässä harrastuksessa aikaa laskea "kuluihin". Itse ainakin viis veisaan vaikka menisi jossain hommassa vaikka vuosi jos tulee hyvä ja halvemmalla kuin valmiina. Toki jossain asioissa tulee ostettua valmis jos on todella edullinen työmäärään nähden mutta yleensä ei jos vaan mahdollista itse tehdä
VesQ kirjoitti:Vituiks voi aina mennä mutta voiko tässä harrastuksessa aikaa laskea "kuluihin". Itse ainakin viis veisaan vaikka menisi jossain hommassa vaikka vuosi jos tulee hyvä ja halvemmalla kuin valmiina. Toki jossain asioissa tulee ostettua valmis jos on todella edullinen työmäärään nähden mutta yleensä ei jos vaan mahdollista itse tehdä
Samaa mieltä
Kaveri kerran tokas ettei auton rakentaminen ole hänen mielestä kallista kysyin mikä sit on ni vastaus
oli esim. syöminen
Bootsi kirjoitti:Homman kuin homman voi tehdä kolmella tavalla.. Hyvin, Halvalla ja Nopeasti.
Mutta noista voi valita vain kaksi tapaa kerrallaan, kolmatta et saa.
Esim.
-Hyvää ja Halvalla.. et saa Nopeasti jne. jne.
juuri näin...
kyllä poikkeuksiakin löytyy... mutta ei niitä lasketa...
vaikka yleensä itse tyydyn noihin poikkeuksiin
ja lopputulos on mitä sattuu....
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34