Terve vaan tännekkin nyt sitten.
Ostin tossa hiljattain vm-95 escortin ja flekti oli laitettu pyörimään virtalukolta(?).
Eli flekti pyörii aina kun autossa on virrat päällä. Edellisen omistajan mukaan ylävesiletkussa sijaitseva lämpötila-anturi oli rikki.
Ostin tuossa uuden anturin ja nyt ongelmaksi paljastui kytkennät. Mihin nuo anturin 2 johoa menevät, kun vanhassa anturissa roikkui vain liitin ja kaksi lyhyttä johtoa.
Meneekö ne mahdollisesti siihen jäähdyttimen tuulettimen sähkömoottoriin?
Onko muilla ollut ongelmia, että flekti pitää kauheaa meteliä?
Kuulostaa kun se laippoja ympäröivä kehä ottaisi johonkin kiinni ja rajusti.
Ja vielä sen verran kysäisen, että missä kohdin teillä muilla näissä lähtee flekti pyörimään ja missä lämmöt ovat nk "normaali" ajossa?
mk6 zetec 1.6 escort FLEKTI ongelma.
Re: mk6 zetec 1.6 escort FLEKTI ongelma.
Terve, viisas valinta!Tykkipekkajr kirjoitti:Terve vaan tännekkin nyt sitten.
Ostin tossa hiljattain vm-95 escortin


Kytkentä alunperin:Tykkipekkajr kirjoitti: Ostin tuossa uuden anturin ja nyt ongelmaksi paljastui kytkennät. Mihin nuo anturin 2 johtoa menevät, kun vanhassa anturissa roikkui vain liitin ja kaksi lyhyttä johtoa.
Meneekö ne mahdollisesti siihen jäähdyttimen tuulettimen sähkömoottoriin?
Violetti johto tulee sulakerasialta anturille (tai tarkemmin ottaen lämpökytkimelle) -> Anturilta violetti/sininen flektille -> Flektiltä musta maihin.
Oisko nuo anturin johdot nyt vedetty jossain poikki ja yhteen jolloin pyörii koko ajan.
Kokeile heiluttaa siipeä, onko tullut välystä 'laakerointiin'. Tuota ei ole tarkoitettu pyörimään jatkuvasti, joten voi olla tullut käyttötunnit täyteen.Tykkipekkajr kirjoitti: Onko muilla ollut ongelmia, että flekti pitää kauheaa meteliä?
Kuulostaa kun se laippoja ympäröivä kehä ottaisi johonkin kiinni ja rajusti.
Aikalailla keskellä asteikkoa kuuluisi olla normiajossa, ja jossain L-kirjaimen kohdalla kun flekti lähtee päälle.Tykkipekkajr kirjoitti: Ja vielä sen verran kysäisen, että missä kohdin teillä muilla näissä lähtee flekti pyörimään ja missä lämmöt ovat nk "normaali" ajossa?
Escorteilla vuodesta 1992...
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 22 Elo 2012 15:20
Re: mk6 zetec 1.6 escort FLEKTI ongelma.
kaksi johtoa sieltä näyttää olevan katkastu ja laitettu suoraan tohon flektiin kiinni liittimellä.Violetti johto tulee sulakerasialta anturille (tai tarkemmin ottaen lämpökytkimelle) -> Anturilta violetti/sininen flektille -> Flektiltä musta maihin.
Oisko nuo anturin johdot nyt vedetty jossain poikki ja yhteen jolloin pyörii koko ajan.
Voisko ton laittaa niin, että laittaa sen sulakerasialta tulevan johdon suoraan kiinni flektiin, ja laittaa sen maajohdon kulkemaan lämpöanturin kautta? Silloin ei kulkisi virtaa sen anturin läpi, vaikkakin se varmaan on suunniteltu kestämään flektin ottama virta.
Jooh, pitää käydä repimässä sitä siipee ja tutkia.Kokeile heiluttaa siipeä, onko tullut välystä 'laakerointiin'. Tuota ei ole tarkoitettu pyörimään jatkuvasti, joten voi olla tullut käyttötunnit täyteen.
Saakos noihin vaihdettua laakereita, vai meneekö koko flekti uusiksi?
Ja kiitos paljon vastauksesta, selvensi asiaa roimasti.
Ps. Osaisko joku vielä sanoa, saisko tota lämpöanturiin menevää liitintä ostettua jostain, niin ei tarvis alkaa ite väsäämään siihen mitään?
Re: mk6 zetec 1.6 escort FLEKTI ongelma.
Voi sen laittaa myös maapuolelle, virta tosin on sama sielläkin...van jos sen sinne halpommin saa niin mikä etteiTykkipekkajr kirjoitti: Voisko ton laittaa niin, että laittaa sen sulakerasialta tulevan johdon suoraan kiinni flektiin, ja laittaa sen maajohdon kulkemaan lämpöanturin kautta?

Anturin liittimen löydät varmaan nopeimmin lähimmästä autopurkaamosta...tuskin maksaakaan mahdottomasti. Ehkä sieltä voisi löytyä myös 'uusi' flekti...puslilla se mahtaa olla ja uusia tuskin saa jos ei itse askartele niitä.
Escorteilla vuodesta 1992...
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 22 Elo 2012 15:20
Re: mk6 zetec 1.6 escort FLEKTI ongelma.
Jees, kiitos ja kumarrus.