Sivu 1/2

dohc sierra kansiremppa

Lähetetty: 26 Helmi 2005 12:06
Kirjoittaja K.S.
Onkohan tohon hommaan enää järkeä ryhtyä?
Mittarissa on nyt n. 250 000km, kansipahvi vissiin palanut (jäähynesteet katoo jonnekkin ja painesäiliössä hirveet paineet) Lisäksi hydr. nostajat pitää hirveetä rahinaa.

laskeskelin että 600-1000euroa saa ainakin helposti uppoamaan..

Ja auton arvo on kummiskin jotain 2000euron luokkaa.. :roll:

uuteen autoonkaan ei kyllä nyt varaa ole.
ja mitä nyt oon suunnitellu ostavani niin se ei edes olisi foordi :oops:

Lähetetty: 26 Helmi 2005 16:54
Kirjoittaja SierraTequila
Kun teet sen remontin ja säilytät kuitit niin auton arvohan nousee. Tietty jos se on ihan mätä nii sitte ei ehkä kannata... :roll:

Lähetetty: 26 Helmi 2005 19:04
Kirjoittaja K.S.
Kait se on rempattava, kunhan löytäis jostain läheltä lämpimän tallin toosi halvalla vuokralla pariksi päiväksi tai viikoksi.. :wink:

pari tyhmää kysymystä:

1. miten venttiilin ohjurit saa pysymään paikallaan?

2. Mistä voisi ostaa laadukkaampia kannentiivisteitä kun foordin kamat?

3. dohc:kin kantta ei vissiin voi plaanata? vai? eikö ketjukiristin kiristä kumminkin ketjua tarpeeksi? vai onko venttiilit niin lähellä mäntiä jo valmiiksi? nouseeko puristukset edes vähäsen jos pulttaa kannen ihan järjettömään momenttiin?

3. saako dohc:kkiin mistään jyrkempiä nokkia&kireämpiä venttiilinjousia? (ei?)
voiko imu ja pakokanavia avartaa samalla? ja onko siitä mitään hyötyä
jos samalla vaihtaa isommat suuttimet, moottoriohjauksen, pakosarjan vaparin yms..

4. sopiiko RS2000 kansi? Kukaan saanu vaihdettua?

(dohc:kkia ei kannata virittää blablala)

Lähetetty: 26 Helmi 2005 21:08
Kirjoittaja lalli69
RS2000 kansi sopii tuon DOHC:n päälle, mutta tarjontaa ei ole hirveesti, ja siksi kannet on aika hintavia (~500€).
Mutta jos kannen vaihdat, niin se on sitten muutoskatsastuksen paikka, ja prosentteja menee 12% (rinnastetaan moottorin vaihdoksi).

Lähetetty: 26 Helmi 2005 21:10
Kirjoittaja lalli69
SierraTequila kirjoitti:Kun teet sen remontin ja säilytät kuitit niin auton arvohan nousee. Tietty jos se on ihan mätä nii sitte ei ehkä kannata... :roll:
Itse en anna euroakaan arvoa noille kuiteille, kun niitä voi tehdä vaikka itte jos haluaa.

Lähetetty: 26 Helmi 2005 23:07
Kirjoittaja janzamar
ite ostin yhden pösön,jonka kuittimäärä oli niin hirvee,että katoin sen perusteella olevan kyseessä hankala merkki..en ollu väärässä..
onneksi pistin ajoissa vahingon kiertämään.. :)

Lähetetty: 26 Helmi 2005 23:07
Kirjoittaja Monteonisti
Osta hyvä tonnin auto ja myy tuo vanha varaosiksi tai jollekkin "friikille" tai tyhmälle! :shock:

Lähetetty: 27 Helmi 2005 11:15
Kirjoittaja K.S.
Monteonisti kirjoitti:Osta hyvä tonnin auto ja myy tuo vanha varaosiksi tai jollekkin "friikille" tai tyhmälle! :shock:

höpöhöpö... :shock:

Lähetetty: 27 Helmi 2005 12:11
Kirjoittaja -JJH-
lalli69 kirjoitti:RS2000 kansi sopii tuon DOHC:n päälle, mutta tarjontaa ei ole hirveesti, ja siksi kannet on aika hintavia (~500€).
Mutta jos kannen vaihdat, niin se on sitten muutoskatsastuksen paikka, ja prosentteja menee 12% (rinnastetaan moottorin vaihdoksi).
Kannen vaihtoa ei rinnasteta siihen moottorinvaihtoon, jota tarkoitetaan asetuksessa 1258/2002 (Liikenne- ja viestintäministeriön asetus vaurioituneen ajoneuvon kunnostamisesta ja ajoneuvon kokoamisesta osista)...tarkoittaa siis sitä, että muutoskatsastaa pitää, mutta prosentteja ei mene.

Jos on mennyt joltakulta prosentteja, niin se menee oman typeryyden piikkiin, kun ei lue näitä asetuksia kunnolla.

-JJ-

Lähetetty: 27 Helmi 2005 12:23
Kirjoittaja K.S.
Eli mitenkäs paljon osaa pitää vaihtaa ton rs2000 kannen kanssa? Imusarja? Käykö nykynen johtosarja? Pakosarja? täytyykö tehä itte?

auttakaa avutonta :roll:

Lähetetty: 27 Helmi 2005 12:29
Kirjoittaja lalli69
-JJH- kirjoitti: Kannen vaihtoa ei rinnasteta siihen moottorinvaihtoon, jota tarkoitetaan asetuksessa 1258/2002 (Liikenne- ja viestintäministeriön asetus vaurioituneen ajoneuvon kunnostamisesta ja ajoneuvon kokoamisesta osista)...tarkoittaa siis sitä, että muutoskatsastaa pitää, mutta prosentteja ei mene.

Jos on mennyt joltakulta prosentteja, niin se menee oman typeryyden piikkiin, kun ei lue näitä asetuksia kunnolla.

-JJ-
Miksi ei menisi prosentteja?

Lähetetty: 27 Helmi 2005 12:45
Kirjoittaja ZyaS
kyllä menee prosentteja jos vaihdat Dohc päälle Rs2000 kannen.. rinnastetaan moottorin vaihtoon sittehän ei menisi prosentteja jos laittaa Dohc -> Dohc. kun sillon se on vaan sitä rikkinäisen korjaamista.

Lähetetty: 27 Helmi 2005 13:08
Kirjoittaja henkka_83
ite laskin dohc:in kantta vastaavan remontin yhteydessä 0,3 mm ja hioin imu ja pako kanavat hiekkapaperilla sileiks.. hyvin on toiminu.. nyt ajettu joku 15tkm sen jälkeen.. tuossahan on jo aika kova puristus-suhde vakiona.. oliko 10.3 ellen ole väärässä.. joten hirveesti ei kantta voi laskea ettei tarvii ruveta tankkaa 98E :tä! ite suunnittelin kans tota rs2000 kantta mut se kaatu siihen ku en löytäny mistään semmosta. kannattaa harkita myös että saisko galaksyn/scorpion 2.3 16v koneen vaihdettua tohon.. oliko tos 143hp ei muista.. sama lohko ilmeisesti ja imu ja pako sarjat ottais dohc koneesta ni saattais onnistua. vaihtoehtoja on monia.

Lähetetty: 27 Helmi 2005 13:22
Kirjoittaja zak69
K.S. kirjoitti:Kait se on rempattava, kunhan löytäis jostain läheltä lämpimän tallin toosi halvalla vuokralla pariksi päiväksi tai viikoksi.. :wink:

pari tyhmää kysymystä:

1. miten venttiilin ohjurit saa pysymään paikallaan?

2. Mistä voisi ostaa laadukkaampia kannentiivisteitä kun foordin kamat?

3. dohc:kin kantta ei vissiin voi plaanata? vai? eikö ketjukiristin kiristä kumminkin ketjua tarpeeksi? vai onko venttiilit niin lähellä mäntiä jo valmiiksi? nouseeko puristukset edes vähäsen jos pulttaa kannen ihan järjettömään momenttiin?

3. saako dohc:kkiin mistään jyrkempiä nokkia&kireämpiä venttiilinjousia? (ei?)
voiko imu ja pakokanavia avartaa samalla? ja onko siitä mitään hyötyä
jos samalla vaihtaa isommat suuttimet, moottoriohjauksen, pakosarjan vaparin yms..

4. sopiiko RS2000 kansi? Kukaan saanu vaihdettua?

(dohc:kkia ei kannata virittää blablala)
Mitenkä lähellä se talli pitäs olla :idea:

Lähetetty: 27 Helmi 2005 13:37
Kirjoittaja henkka_83
ja täälläpäin tekee semmonen paja ku honkasen koneistus dohc kannen kestämään! se sorvaa sinne kanteen pako ohjureille jotkut rikat että ne kestää paikallaan.. miehellä on respektiä.. paikallisessa ford-huollossakin neuvoovat menemään sinne.. näin savonlinnassa.

Lähetetty: 27 Helmi 2005 16:54
Kirjoittaja -JJH-
ZyaS kirjoitti:kyllä menee prosentteja jos vaihdat Dohc päälle Rs2000 kannen.. rinnastetaan moottorin vaihtoon sittehän ei menisi prosentteja jos laittaa Dohc -> Dohc. kun sillon se on vaan sitä rikkinäisen korjaamista.
AKEn tulkinta on, että kannen vaihtaminen toiseen (eri autosta otettuun tahi viri-viriin) ei vie prosentteja.

Edelleen, se kannen vaihtaminen rinnastetaan kyllä moottorin vaihtoon, mutta EI siihen samaan moottorinvaihtoon, josta puhutaan "PROSENTTIASETUKSESSA" 1258/2002.

Tämä siis on ollut AKEn kanta vuoden 2003 lopussa.

-JJ-

Lähetetty: 27 Helmi 2005 18:07
Kirjoittaja jone
mut eikö toi RS:n kansi oo remmillä ja Dohc ketjulla.. :?:

Lähetetty: 27 Helmi 2005 18:38
Kirjoittaja K.S.
jone kirjoitti:mut eikö toi RS:n kansi oo remmillä ja Dohc ketjulla.. :?:
Ei.. ekoissa RS2000 moteissa on minun käsityksen mukaan tismalleen sama sierran dohc 2.0 lohko, vain kansi ja imusarja eri

Lähetetty: 27 Helmi 2005 18:51
Kirjoittaja K.S.
Tuli muuten mieleen lisää tyhmiä kysymyksiä.. :?
että näkeekö kannesta silmämääräisesti onko se haljennu? vai pitääkö se viedä johonkin miljoonan maksavaan testiin? ainakin suoruuden voi tarkistaa suoralla lasinpalasella, eikö?
ja näkeekö venttiileistä helposti onko ne palanu vai kunnossa?
entä nokka-akseli, mistä sen kunnon näkee?

Ja onko kenelläkään hintatietoa fordin osahinnoista? joku kun sanoi että ne rupeaa jo olemaan tarvikeliikkeiden hinnoissa?
(esim. venttiilijouset, nostimet,tiivistesarjat, yms)

Lähetetty: 27 Helmi 2005 20:46
Kirjoittaja jone
No ainakaan mun kannessa ei silmämääräisesti näkyny mitään,mut lämmityksen kans edelleen ongelmia joten epäilen et kansi ois halki.. :roll:

Lähetetty: 27 Helmi 2005 21:29
Kirjoittaja Arska
K.S. kirjoitti:Tuli muuten mieleen lisää tyhmiä kysymyksiä.. :?
että näkeekö kannesta silmämääräisesti onko se haljennu? vai pitääkö se viedä johonkin miljoonan maksavaan testiin? ainakin suoruuden voi tarkistaa suoralla lasinpalasella, eikö?
ja näkeekö venttiileistä helposti onko ne palanu vai kunnossa?
entä nokka-akseli, mistä sen kunnon näkee?
Suosittelen että viet autosi korjaamolle laitettavaksi.

Kansi/jakopääremontin osakustannukset alkaa olla samaa luokkaa merkki tai tarvikeosilla tehtynä.

Lähetetty: 04 Maalis 2005 21:34
Kirjoittaja K.S.
Arska kirjoitti:
Suosittelen että viet autosi korjaamolle laitettavaksi.
En ole viemässä :evil: Kaikki pitää tehdä itse ja oppia vaikeimman kautta.. :D 8)

Lähetetty: 05 Maalis 2005 00:15
Kirjoittaja VesQ
Oikea asenne, siinähän sitä tehdessä oppii, ja jos ei tee niin ei opi koskaan

Lähetetty: 18 Maalis 2005 11:22
Kirjoittaja K.S.
laitetaan sitten tänne,ettei varmasti kukaan satu lukemaan.. :!:

tänään sain purettua nokat ja nostimet irti..
pakopuolen nokassa on yhden laakerikannen kohalla hirveitä naarmuja (ihan kun ois ollu kivi välissä) samoin myös kannessa sen nokan kohalla..

Voiko tota kantta koneistaa mitenkään, vai meneekö vaihtoon?

Lähetetty: 18 Maalis 2005 21:03
Kirjoittaja VesQ
Kyllähän näitä luetaan kun keretään :D

Siis onkos ne naarmut siinä laakerin ja nokan välissä vai laakerin ja kannen välissä