Sivu 1/1
Jäännöshappi
Lähetetty: 03 Tammi 2006 16:25
Kirjoittaja Fordmula
Sierra 2.0 Doch -92 pitäisi viedä leimalle, mutta päästömittaus herjaa jäännöshapesta. Ennen lambda oli kiinni alkuperäisen valupakosarjan jälkeisessä putkessa ja nyt peltipakosarjan haarassa, johon 2 käyrää yhdistynyt. Voiko tuo jäännöshappi johtua nykyisen lambdan sijainnista (peltipakosarjalla epätasaisempi pakokaasupulssi, koska kaasut tulee 2:stä käyrästä ja valupakosarjan jälkeisessä putkessa ollessaan taasen maistelee 4:än käyrän kaasuja). Yleensä tyhjäkäynti on tasainen, mutta joskus vaeltaa. Tuo lambda taitaa olla Bilteman "pro-kamaa" eli sekin vähän arveluttaa.
Lähetetty: 03 Tammi 2006 16:28
Kirjoittaja avoesco
Ootko kattonu alipaine letkut ja että putki ei vuoda....
Edit:niin pakoputkea tuolla "putkella" tarkotin

Lähetetty: 03 Tammi 2006 16:58
Kirjoittaja markkul
Yleisin syy korkeaan O2 arvoon on vuotava pakoputki. Ei tarvi kummoistakaan vikaa liitoksessa olla, että nousee. En oikein tiedä tuosta pulssisuudesta, en usko, että vaikuttaa.
Sen anturan voisi siirtää hieman kauemmaksi, eli pikasen siitä haarasta putkenpuolelle, ei vaikuttane juurikaan anturin lämpeämiseen. Siinähän pulssit pitäisi jo tasoittua.
Onhan ruiskuboksi resetoitu uuden anturin asennuksen jälkeen? (En tiedä miten tehdään.)
Lähetetty: 03 Tammi 2006 18:18
Kirjoittaja Fordmula
Anturin siirto kauemmas huomioitu (piirongin laatikossa lymyilee M18x1,5 malakantamutteri + tulevaan orpoholeen tulppa).
En ole ennen kuullut tuosta resetoinnista, joten ei näköjään kannata märehtiä kaikkia mysteerejä omin päin eli lahko jakaa hyvää.
Ken tietää tästä resetoinnista, puhukoon nyt tai olkoon ikuisesti vaiti!
Lähetetty: 03 Tammi 2006 18:24
Kirjoittaja TeRoK
Pitäs nollautua kun pitää jonkun 15-30min akunjohdot irti. Opettelee uudestaan asetukset kun käyttää vähän aikaa ensin tyhjäkäynnillä ja lähtee sitten ajelemaan normaali kaasunkäytöllä. oppii uusiksi arvonsa n.10kilsan ajon jälkeen.
Lähetetty: 03 Tammi 2006 20:56
Kirjoittaja p3
tuninki pakoputkenpää "ISO" sotkee kans pakokaasumittaus arvoja.
Lähetetty: 03 Tammi 2006 21:03
Kirjoittaja VesQ
Eikai sen pitäs sotkea jos vaan saa sen letkun tiiviisti siihen putken päälle ja se ISO tuuninkipää on siten kiinni että ei fuskaa putken ja tuuninkipään välistä
Silleen tuon vuotamisen näkee melko hyvin että auto käymään ja ryömii alle samalla kun kaveri painaa rättiä, kenkää, kämmentä putken päähän eli tukkii putkea. Sitten kuunnella mistä puhisee, jos ei tuolleen kuulu tai tunnu kädellä että vuotaa niin ei pitäisi merkittävästi vaikuttaa päästöihin
Lähetetty: 03 Tammi 2006 21:48
Kirjoittaja Jukkiss
Mites muuten jos on ISO tuninkipää ja siihen vakioreijän ympärille on tökitty reikiä äänien isontamiseksi niin vaikuttaako nuihi happilukemiin jne.
Lähetetty: 04 Tammi 2006 00:56
Kirjoittaja lalli69
Jukkiss kirjoitti:Mites muuten jos on ISO tuninkipää ja siihen vakioreijän ympärille on tökitty reikiä äänien isontamiseksi niin vaikuttaako nuihi happilukemiin jne.
Vaikuttaahan nekin, mutta saa sen mittaletkun lykättyä vähän syvemmälle tämmösissä tapauksissa.

Lähetetty: 04 Tammi 2006 20:47
Kirjoittaja Fordmula
Sain tänään liuskan päästöistä. Heppu oli vaihtanut lambdan ja oli joutunut lisäksi kikkailemaan saadakseen passelit arvot. Profetoi, että venttiiliremontti olisi edessä, siinä syy kohonneeseen jäännöshappeen. Hänen mukaansa lambdan olisi parempi olla putkessa, johon kaikki 4 käyrää yhdistynyt eli tuolla pulssisuudellakin saattaa olla vaikutusta. Lisäksi uteli, milloin viimeksi on öljyjen sekaan lorautettu "huuhteluaine" ennen öljynvaihtoa. Pitäisi välillä kuulemma tehdä tälläinen paskojen pois liuotus, jotta hydr.nostajat toimisivat kunnolla ja käyttää notkeita öljyjä.