Jäännöshappi
Jäännöshappi
Sierra 2.0 Doch -92 pitäisi viedä leimalle, mutta päästömittaus herjaa jäännöshapesta. Ennen lambda oli kiinni alkuperäisen valupakosarjan jälkeisessä putkessa ja nyt peltipakosarjan haarassa, johon 2 käyrää yhdistynyt. Voiko tuo jäännöshappi johtua nykyisen lambdan sijainnista (peltipakosarjalla epätasaisempi pakokaasupulssi, koska kaasut tulee 2:stä käyrästä ja valupakosarjan jälkeisessä putkessa ollessaan taasen maistelee 4:än käyrän kaasuja). Yleensä tyhjäkäynti on tasainen, mutta joskus vaeltaa. Tuo lambda taitaa olla Bilteman "pro-kamaa" eli sekin vähän arveluttaa.
lähtee kuin lehmä makuulta
Ootko kattonu alipaine letkut ja että putki ei vuoda....
Edit:niin pakoputkea tuolla "putkella" tarkotin
Edit:niin pakoputkea tuolla "putkella" tarkotin

Viimeksi muokannut avoesco, 03 Tammi 2006 17:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Yleisin syy korkeaan O2 arvoon on vuotava pakoputki. Ei tarvi kummoistakaan vikaa liitoksessa olla, että nousee. En oikein tiedä tuosta pulssisuudesta, en usko, että vaikuttaa.
Sen anturan voisi siirtää hieman kauemmaksi, eli pikasen siitä haarasta putkenpuolelle, ei vaikuttane juurikaan anturin lämpeämiseen. Siinähän pulssit pitäisi jo tasoittua.
Onhan ruiskuboksi resetoitu uuden anturin asennuksen jälkeen? (En tiedä miten tehdään.)
Sen anturan voisi siirtää hieman kauemmaksi, eli pikasen siitä haarasta putkenpuolelle, ei vaikuttane juurikaan anturin lämpeämiseen. Siinähän pulssit pitäisi jo tasoittua.
Onhan ruiskuboksi resetoitu uuden anturin asennuksen jälkeen? (En tiedä miten tehdään.)
Anturin siirto kauemmas huomioitu (piirongin laatikossa lymyilee M18x1,5 malakantamutteri + tulevaan orpoholeen tulppa).
En ole ennen kuullut tuosta resetoinnista, joten ei näköjään kannata märehtiä kaikkia mysteerejä omin päin eli lahko jakaa hyvää.
Ken tietää tästä resetoinnista, puhukoon nyt tai olkoon ikuisesti vaiti!
En ole ennen kuullut tuosta resetoinnista, joten ei näköjään kannata märehtiä kaikkia mysteerejä omin päin eli lahko jakaa hyvää.
Ken tietää tästä resetoinnista, puhukoon nyt tai olkoon ikuisesti vaiti!
lähtee kuin lehmä makuulta
Eikai sen pitäs sotkea jos vaan saa sen letkun tiiviisti siihen putken päälle ja se ISO tuuninkipää on siten kiinni että ei fuskaa putken ja tuuninkipään välistä
Silleen tuon vuotamisen näkee melko hyvin että auto käymään ja ryömii alle samalla kun kaveri painaa rättiä, kenkää, kämmentä putken päähän eli tukkii putkea. Sitten kuunnella mistä puhisee, jos ei tuolleen kuulu tai tunnu kädellä että vuotaa niin ei pitäisi merkittävästi vaikuttaa päästöihin
Silleen tuon vuotamisen näkee melko hyvin että auto käymään ja ryömii alle samalla kun kaveri painaa rättiä, kenkää, kämmentä putken päähän eli tukkii putkea. Sitten kuunnella mistä puhisee, jos ei tuolleen kuulu tai tunnu kädellä että vuotaa niin ei pitäisi merkittävästi vaikuttaa päästöihin
Sain tänään liuskan päästöistä. Heppu oli vaihtanut lambdan ja oli joutunut lisäksi kikkailemaan saadakseen passelit arvot. Profetoi, että venttiiliremontti olisi edessä, siinä syy kohonneeseen jäännöshappeen. Hänen mukaansa lambdan olisi parempi olla putkessa, johon kaikki 4 käyrää yhdistynyt eli tuolla pulssisuudellakin saattaa olla vaikutusta. Lisäksi uteli, milloin viimeksi on öljyjen sekaan lorautettu "huuhteluaine" ennen öljynvaihtoa. Pitäisi välillä kuulemma tehdä tälläinen paskojen pois liuotus, jotta hydr.nostajat toimisivat kunnolla ja käyttää notkeita öljyjä.
lähtee kuin lehmä makuulta