Auto on 92 sierra.
Vaihteet ei mene toisinaan päälle ja joskus kun on ykkönen päällä ja kytkin pohjassa auto pyrkii lähtemään eteenpäin.
Välillä toimii kuin unelma ja välillä taas ei.
missä vika?
Jos kytkin levy ois loppu niin senhän pitäisi luistaa.
Nyt on toiminut normaalisti jo 4 päivää ,mutta jotakin kitinää sieltä kuuluu kun käyttää kytkintä
Kytkin ongelmia
Kytkin ongelmia
Viimeksi muokannut ridez, 04 Tammi 2006 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo automaattisäädin tosiaan voi olla rikki, mutta se pitäisi kyllä tuntua polkimessa. Jos poljin ottaa aina ihan normaalin oloisesti, niin vika ei varmaankaan ole siinä.
Kannattaa tarkistaa vaihdelaatikon kiinnitys pulttien tiukkuus. Kaverilla aikoinaan Taunuksessa oli löystynyt ja oireili vähän samalla tavalla. Tuo vikasi viittaa siishin siis, että kytkin ei irroita kunnolla. Jos laatikon kiinnitys on löysällä, se siirtyy kauemmaksi paineasetelmasta, jolloin painelaakeri ei paina kunnolla ja asetelma ei irroita tarpeeksi.
Myös asetelmassa voi olla vikaa. Tiedän yhden tapauksen (ei Ford), jossa painelaakeri oli syönyt puolet paineasetelman kynsistä poikki ja ei siis painanut niihin ollenkaan. Ei irroittanut kunnolla.
Kannattaa tarkistaa vaihdelaatikon kiinnitys pulttien tiukkuus. Kaverilla aikoinaan Taunuksessa oli löystynyt ja oireili vähän samalla tavalla. Tuo vikasi viittaa siishin siis, että kytkin ei irroita kunnolla. Jos laatikon kiinnitys on löysällä, se siirtyy kauemmaksi paineasetelmasta, jolloin painelaakeri ei paina kunnolla ja asetelma ei irroita tarpeeksi.
Myös asetelmassa voi olla vikaa. Tiedän yhden tapauksen (ei Ford), jossa painelaakeri oli syönyt puolet paineasetelman kynsistä poikki ja ei siis painanut niihin ollenkaan. Ei irroittanut kunnolla.
Jos se säädin on rikki (löysännyt vaijerin) niin kyllä se vaan polkimessa tuntuu, eli poljin ylhäällä tuntuu "tyhjää" (epätavallisen paljon), kun liikuttaa poljinta alhaalta ylös - ja päinvastoin. Ennemmin antaisin äänen tuolle vaijerin löysyydelle kuin kaikkien vaihteiston kehäpulttien löystymiselle niin paljon että moottori siirtyisi eteenpäin.. Tosin ei sekään mahdotonta ole. Niin ja kuten sanoit, jos poljin tuntuu normaalilta niin vika tuskin on sitten vaijerin kireydessä..markkul kirjoitti:Tuo automaattisäädin tosiaan voi olla rikki, mutta se pitäisi kyllä tuntua polkimessa. Jos poljin ottaa aina ihan normaalin oloisesti, niin vika ei varmaankaan ole siinä.