-Auto tasaiselle, mutta niin että auton alle mahtuu keräysastia.
-Koneeseen n. 0.3L dieseliä öljyn sekaan.
-Auto käyntiin ja pidetään kierrokset 2000rpm 15min ajan(ei saa ajaa).
-Öljy proppu auki ja kaikki öljyt pihalle, viimeisiä tippoja myöten.
-Annetaan propun olla auki ja kaadetaan koneeseen 0.5L dieseliä, annetaan valua pois.
-Proppu kiinni ja 4.5L dieseliä koneen öljytilaan.
-Annetaan vaikuttaa ainakin 1 tunti, voi heilutella välillä autoa että öljypohjassa on liikettä.
-Proppu auki ja kaikki mitä tulee annetaan valua pois.
-Annetaan propun olla auki ja kaadetaan vähintään 0.5L halppis öljyä sisään ja annetaan valua samantien pois.
-Proppu kiinni ja halppis öljyä vähintään 4L koneeseen. Auto käyntiin ja pyöritetään tyhjäkäyntiä tai korotettua tyhjäkäyntiä 15min (ei saa ajaa).
-Proppu auki ja öljyt ulos, annetaan kaiken valua pois.
-Öljynsuodatin pois.
-Annetaan propun olla auki ja kaadetaan taas 0.5L öljyä koneeseen (tällä kertaa sitä laatuöljyä)(0.5L/ niin kauan että pois valuva öljy on saman laatuista kuin sisään kaadettavakin), annetaan kaiken valua pois.
-Uusi öljynsuodatin paikoilleen.
-Proppu kiinni ja nyt laatuöljyä mittatikun maksimiin asti.
-Annetaan hetki pyöriä tyhjäkäyntiä ennenkuin lähdetään ajelulle.
-Tarkistetaan 50-100km päästä että tikussa oleva öljy on hyvälaatuista eikä liian ohutta.
Lopputulos:
Öljytikku näyttää tältä 100km öljyn vaihdon jälkeen.
PS. Öljyä on pikkasen alta maksimin ja samanlaatuista kuin öljykanisterissa oleva



Kulutus laski MK3 Mondeossa seka-ajossa ja raskaalla kaasujalalla 9.1 --> 7.2/100km
Auto oli hiljainen ennen pesuakin, mutta nyt sen tyhjäkäynti ääni on niin hiljainen että sitä ei sisälle edes kuule vaikka ikkunat auki

Moottori on kierrosherkempi ja huomaa kuinka sen on paljon kevyempi pyöriä mitä aikaisemmin.
Tuli muuten jumalaton määrä paskaa sieltä öljyn dieselin mukana
