Ruostekorjaukset
Ruostekorjaukset
Moi.
Pitäis mondeosta noita helmoja vähän laittaa, ni oisko sellasessa järkee että tekis näin:
1.hioo pahimmat ruosteet pois 2.noweroxia siihe päälle 3.jotain happomaalia sen jälkee 4.hioo vähän vesihiomapaperilla että maali tarttuu 5.korinvärinen pintamaali ja lakka
Vai onko sellases järkee että hioo ne ruosteet pois ja ferrexiä pintaa ja sitte korinvärinen maali ja lakka
Ku löytyis tota ferrexiä kotoa, mut toisaalta taas monet on kehunu tota noveroxia ja että happomaali oi kans hyvää pojamaaliks
Pitäis mondeosta noita helmoja vähän laittaa, ni oisko sellasessa järkee että tekis näin:
1.hioo pahimmat ruosteet pois 2.noweroxia siihe päälle 3.jotain happomaalia sen jälkee 4.hioo vähän vesihiomapaperilla että maali tarttuu 5.korinvärinen pintamaali ja lakka
Vai onko sellases järkee että hioo ne ruosteet pois ja ferrexiä pintaa ja sitte korinvärinen maali ja lakka
Ku löytyis tota ferrexiä kotoa, mut toisaalta taas monet on kehunu tota noveroxia ja että happomaali oi kans hyvää pojamaaliks
Re: Ruostekorjaukset
Ennemmin toi ensimmäinen vaihtoehto kun toinen. Noveroxin pintaa ei sitten saa hioa. Itse laitoin helmoihin värin sijaan kiveniskumassan. Tosin senkin päällä voi laittaa pintamaalin.
Re: Ruostekorjaukset
Juu. Toki saa kertoa jotain omiakin vinkkejä miten tollanen kannattas tehä, että sais lopputuloksesta siedettävän 

- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Ruostekorjaukset
Ruoste on kyllä uusiutuva syöpä. Vaikka tekisitkin mahdollisemman hyvin ruosteenpoiston, niin kotikonstein aika hankalaa kun metallipinnan syöpymisen takia jää hiotulle pinnalle mikroskooppisia "kuun kraateri ruostepilkkuja" (pinnan alapuolelle) ja 2-3 vuoden päästä TAAS alkaa ruostumisen merkkejä näkymään. Ruostuminen kun tapahtuu ikäänkuin maalipinnan alapuolella hiljakseen.
Toisinsanoen jos teet viimeisen päälle tyylikkään lopputuloksen, niin 2-3 vuoden päästä todennäköisesti pitäisi tehdä sama taas alusta. Sen takia itse en jaksa viimeisen päälle pakkeloida ja taiteilla maalauksen kanssa, jotta näyttäisi hyvältä. Tosin jos olisin myymässä auto, niin silloin ehkä tekisin siistimmän viimeistelyn.
Omassa autossani olen pesun jälkeen paikkamaalauksiini laittanut sormella levittäen kevyen kerroksen moottoriöljyä ja pyyhkinyt rätillä kevyesti pois jolloin jää pieni suojaava kalvo, ettei tahraa. Paikkamaalaukset kun ovat usein sen verran ohutta kamaa kuitenkin, että vesi/ilma menee mikroskooppisesti läpi ja öljy tehokas aine estämään metallin ruostumista (täyttää mikroskooppiset reiät). Näin olen saanut paljon paremmin kestämään paikkamaalaukset...
Toisinsanoen jos teet viimeisen päälle tyylikkään lopputuloksen, niin 2-3 vuoden päästä todennäköisesti pitäisi tehdä sama taas alusta. Sen takia itse en jaksa viimeisen päälle pakkeloida ja taiteilla maalauksen kanssa, jotta näyttäisi hyvältä. Tosin jos olisin myymässä auto, niin silloin ehkä tekisin siistimmän viimeistelyn.
Omassa autossani olen pesun jälkeen paikkamaalauksiini laittanut sormella levittäen kevyen kerroksen moottoriöljyä ja pyyhkinyt rätillä kevyesti pois jolloin jää pieni suojaava kalvo, ettei tahraa. Paikkamaalaukset kun ovat usein sen verran ohutta kamaa kuitenkin, että vesi/ilma menee mikroskooppisesti läpi ja öljy tehokas aine estämään metallin ruostumista (täyttää mikroskooppiset reiät). Näin olen saanut paljon paremmin kestämään paikkamaalaukset...
Re: Ruostekorjaukset
Happovärin päällehän ei sitten voi pintamaalata suoraan, tarvii jonkinlaisen pohjamaalin väliin.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Ruostekorjaukset
no kyllä ainakin happopohjamaalin päälle voi vetää ihan pintavärin. mikä edes on happoväri, ja mihin sitä käytetään? joku eri asia kuin happopohjamaali?
Mä oon käyttäny tätä:
http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ucts/02364
Mutta riippuen mitä päälle maalaa, niin jos tarvii olla tietynvärinen pohjaväri (huonosti peittävä maali päälle, tai jotain ihme hifistelyä), niin tuo on sitten keltaista..
Ja ei ole kyllä ruoste pukannut läpi! (vaikka vanhaa ruosteesta harjalaikattua peltiä maalailtu)
Mä oon käyttäny tätä:
http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ucts/02364
Mutta riippuen mitä päälle maalaa, niin jos tarvii olla tietynvärinen pohjaväri (huonosti peittävä maali päälle, tai jotain ihme hifistelyä), niin tuo on sitten keltaista..
Ja ei ole kyllä ruoste pukannut läpi! (vaikka vanhaa ruosteesta harjalaikattua peltiä maalailtu)
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Ruostekorjaukset
No tottahan mitä vaan voi vetää minkä päälle tahansa... Mutta ei se silti tarkoita että se olis mikään optimi ratkaisu. Happoväri on itsellään todella huokoista ja sitä tuleekin todella ohut kerros. Pelkästään tämänkin takia tarttee laittaa pohjamaali joka täyttää huokosia ja tuo lisää kalvovahvuutta.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Ruostekorjaukset
ahaa, no enpä ole koskaan nähnyt myytävän mitään tuollaista happoväriä, vaan happopohjamaaleja (wash primer) on ainakin tarjolla joka paikassa, ja ne toimii ihan pohjamaaleina. Mutta siis eihän se mitään filleriä korvaa, eikä ole tarkotuskaan korvata.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Ruostekorjaukset
Happoväri ja happopohjamaali on aivan sama asia, happoväri on enemmän ammattislangia.
Ainakin jokainen automaalien valmistaja kehoittaa käyttämään jotakin pohjamaalia välissä, tietysti jos jokin Motox yms. sanoo spraypurkissaan että voidaan pintamaalata suoraan päälle niin näinhän se tietysti menee
Ainakin jokainen automaalien valmistaja kehoittaa käyttämään jotakin pohjamaalia välissä, tietysti jos jokin Motox yms. sanoo spraypurkissaan että voidaan pintamaalata suoraan päälle niin näinhän se tietysti menee

http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Ruostekorjaukset
Hiekkapuhallus-->Happopohjamaali -->Hiontaväri-->Kitti, jos tarvitaan. Jos kittiä käytetään, kyseisiin kohtiin ohut harso hinkkaväriä-->base-->Vitusti lakkaa.
=Profit !
=Profit !
Re: Ruostekorjaukset
TOTTA hankalaa on saada kotikonstein ettei kuki helmat taas keväällä kuin voikukatkin!
Itte kans sössin tänä keväänä jotai ihme primeria kun purkin mukaan käy pohja maaliksikin JOO kävihän se mutta eipä sitten maalatakkaan pintamaalia joka on tinneri ohenteinen,lähti meinaa mukaan pohja että sillee!
Ens keväänä taidan vetää vanhaan rojuun vaan valkeeta öljymaalia tai kohta tervata kokoauton eheh!
Itte kans sössin tänä keväänä jotai ihme primeria kun purkin mukaan käy pohja maaliksikin JOO kävihän se mutta eipä sitten maalatakkaan pintamaalia joka on tinneri ohenteinen,lähti meinaa mukaan pohja että sillee!
Ens keväänä taidan vetää vanhaan rojuun vaan valkeeta öljymaalia tai kohta tervata kokoauton eheh!
Re: Ruostekorjaukset
Siksi pitääkin unohtaa ne markettien 1k töherrykset ja hommata 2k maalia, joka ei liukene tinneriin.
Re: Ruostekorjaukset
Tärkeintähän tässä on muistaa että jokainen tekee oman budjettinsa mukaan, mutta tehkää aina samoilla tuotteilla alusta loppuun, ellei ole varmaa kokemusta että toimii toisinkin. Jos käytätte pohjissa markettien tuotteita, niin tehkää niin myös pinnassa. Kesto ja laatu on mitä on, mutta on ainakin halpaa!
Sit jos on pakko jossain säästää, niin käyttäkää ennemmin maaliliikkeiden pohjavärejä ja pintaväri marketista. Oikeat pohjamaalit kun kestää päällään melkein mitä vain.
Sit jos on pakko jossain säästää, niin käyttäkää ennemmin maaliliikkeiden pohjavärejä ja pintaväri marketista. Oikeat pohjamaalit kun kestää päällään melkein mitä vain.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Ruostekorjaukset
Mitäs tämänki tuotteen kohdalla sanotaan?Tekno kirjoitti:no kyllä ainakin happopohjamaalin päälle voi vetää ihan pintavärin. mikä edes on happoväri, ja mihin sitä käytetään? joku eri asia kuin happopohjamaali?
Mä oon käyttäny tätä:
http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ucts/02364
Mutta riippuen mitä päälle maalaa, niin jos tarvii olla tietynvärinen pohjaväri (huonosti peittävä maali päälle, tai jotain ihme hifistelyä), niin tuo on sitten keltaista..
Ja ei ole kyllä ruoste pukannut läpi! (vaikka vanhaa ruosteesta harjalaikattua peltiä maalailtu)
"Happopohjamaalin päälle ei saa suoraan maalata pintamaalia."
Tätä ohjeistusta löytyy joka puolelta nettiä jos viitsii selata, epoxipohjamaali on toinen hyvä vaihtoehto.
Näillä kaavoilla oman fordi rojektin aijon toteuttaa pitkän tutkintatyön jälkeen.. ensimmäistä vaihtoehtoa siis aijon käyttää.
pellille, pakkeli, epoxsi, hiontamali, pintamaali ja mahdollinen lakka
pellille, happo, hiontamaali/pohjamaali, pakkeli, hiontamaali, pintamaali ja mahdollinen lakka.
vanhamaalipinta hiottuna, hiontamaali,pakkeli,väri ja mahd. lakka
Jos myyntikorjauksen haluaa niin näin?
ruostepois, pakkeli, epoxi pohja, pintaväri ja mahd. lakka
2k tuotteilla siis aina, kunnon maalejakin saa paukkupulloon liikkeistä.
Ford Taunus 3D turnier 17m 1967
Re: Ruostekorjaukset
Näillä ohjeistuksilla aijjon projektin toteuttaa. 2k maali on se avainsana. 1k töherryksien kanssa kun töhertää, niin se ruoste puskee 100 varmastin läpi. Samalla vaivalla tekee homman kunnolla. Eikä nuo värikoodilla teetetyt spray maalit halpojakaan ole. Halvemmalla saa 2k ruiskumaalia.1m4s0 kirjoitti: Mitäs tämänki tuotteen kohdalla sanotaan?
"Happopohjamaalin päälle ei saa suoraan maalata pintamaalia."
Tätä ohjeistusta löytyy joka puolelta nettiä jos viitsii selata, epoxipohjamaali on toinen hyvä vaihtoehto.
Näillä kaavoilla oman fordi rojektin aijon toteuttaa pitkän tutkintatyön jälkeen.. ensimmäistä vaihtoehtoa siis aijon käyttää.
pellille, pakkeli, epoxsi, hiontamali, pintamaali ja mahdollinen lakka
pellille, happo, hiontamaali/pohjamaali, pakkeli, hiontamaali, pintamaali ja mahdollinen lakka.
vanhamaalipinta hiottuna, hiontamaali,pakkeli,väri ja mahd. lakka
Jos myyntikorjauksen haluaa niin näin?
ruostepois, pakkeli, epoxi pohja, pintaväri ja mahd. lakka
2k tuotteilla siis aina, kunnon maalejakin saa paukkupulloon liikkeistä.
Yleisin virhe on lyödä kitti hiotun/hiekkapuhalletun ruostuneen kohdan päälle, jonka perään "ruosteenesto pohjamaali" Kitti on huokoista. Pinta täytyy sulkea epoksilla tai happopohjamaalilla + hiontavärillä/pohjamaalilla. Hapon/epksin päälle ei tule kitti vaan hiontaväri/pohjamaali. Hiontavärin/pohjamaalin päälle kitti, jos sitä tarvitaan. Hiontaväristä saa tarpeentullen paksuakin jos vain ruiskun suutin on tarpeeksi suuri, jotta se tulee läpi räkimättä.
Lukeehan monissa kilikali maalien ohjeissakin, että voidaan maalata suoraan ruosteen päälle ?!
Voihan siihen maalata vaikka mitä, mutta missä hyöty. Tai ne aineet jotka "kadottaa" ruosteen ja suurinpiirtein luo ehjää peltiä tilalle kun sitä ruiskutetaan pintaa.
Jos tuossa tekstissä ei ole virheitä, niin ihmettelen. Kalja on noussut päähän jo aikaa sitten

Re: Ruostekorjaukset
Sen verran täytyy vielä korjata, että happopohjamaali täytyy aina saada paljaalle pellille, muuten siitä ei ole mitään hyötyä. Happopohjamaalin nimihän tulee siitä, että se sisältää pieniä määriä happoa, joka neutralisoi kevyttä kuoppakorroosiota. Esim. jos on neekerintukalla putsattu pelti, jossa on mahdollisuus että saattaa olla kevyttä ruostetta, niin silloin happoväri.
Näissäkin on nykyään kasvaneiden ympäristöarvojen myötä eroja. Monet happoväreistä ei enään sisälläkään happoa ja ovat nimellä tartuntapohjamaali, joka nimensä mukaisesti vain edistää tartuntaa esim. alumiini ja rosteripinnoilla, eivät niinkään suojaa korroosiolta.
Täysin puhtaalle pinnalle sitten epoksia. Useiden epoksien päälle voi kitata. Itse teen näin mikäli aivan viimeisen päälle tasoa haetaan:
Epoksi, hion karkeasti tasaisemmaksi jotta lommot tulevat näkyviin, kittaukset, epoksia uudelleen, hionta p360 karkeuteen asti (tässä vaiheessa pitää olla jo täysin lommoton pinta), sitten hiomaväri, hionta vesissä p600 aloittaen p1000 asti. Jos pohjat on tehty hyvin ennen hiomaväriä, niin nämä vesihionnat ovat todella nopeita, lähinnä että saa hiomavärin appelsiinin sekä hiomanaarmut pois. Lopuksi sitten pintaa.
Näissäkin on nykyään kasvaneiden ympäristöarvojen myötä eroja. Monet happoväreistä ei enään sisälläkään happoa ja ovat nimellä tartuntapohjamaali, joka nimensä mukaisesti vain edistää tartuntaa esim. alumiini ja rosteripinnoilla, eivät niinkään suojaa korroosiolta.
Täysin puhtaalle pinnalle sitten epoksia. Useiden epoksien päälle voi kitata. Itse teen näin mikäli aivan viimeisen päälle tasoa haetaan:
Epoksi, hion karkeasti tasaisemmaksi jotta lommot tulevat näkyviin, kittaukset, epoksia uudelleen, hionta p360 karkeuteen asti (tässä vaiheessa pitää olla jo täysin lommoton pinta), sitten hiomaväri, hionta vesissä p600 aloittaen p1000 asti. Jos pohjat on tehty hyvin ennen hiomaväriä, niin nämä vesihionnat ovat todella nopeita, lähinnä että saa hiomavärin appelsiinin sekä hiomanaarmut pois. Lopuksi sitten pintaa.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Ruostekorjaukset
Juu empä tiedä mistä purkki oli tullu ja spraymaaleja en enää autoon ees suihkuttele,valkonen kun on niin sitäsävyä on ja riittää!
Esittelypirssiä kun ei ees haluta tehdä
Esittelypirssiä kun ei ees haluta tehdä
Re: Ruostekorjaukset
Mitä teen. On neliveto Sierra, tekniikaltaan todella hyvässä kunnossa. Ei mitään ylimääräisiä ääniä, eikä vuoda öljyä tai mitään. Mittarilukema n. 150tkm. Hyvin pidetty. Ulkoapäin aikalailla naarmuton, lommoton ja ulkopelleistä kukkii vain kaaret, ei nekään pahasti. Pyöränkotelot on myöskin jees.
Noniin, ja itse ongelmaan
Pohja on aikalailla mätä. Monista kohdista ruuvimeisseli painuu lattiamattoon saakka.
Vissiin kova työ tehä autosta kalu. Varmaan puolet pohjasta pitäis hitsata uutta peltiä. Apukuskin penkkiäki nostaa, niin lähtis pohjineen päivineen irti kun vähä riuhtasis. Kuinka tämä auto on saatu katsastuksesta ekalla läpi viime vuonna?
Oon miettiny vaihtoehtoja. Halpaan korjaukseen ammattikoululle? Otan tekniikan tästä parempikuntoiseen koriin? Myyn osina? Leimaa tähän ei kuiteskaan saa, jos vähänkään on katsastusinssillä järkeä päässä.
Harmittaa pirusti kun muuten tekniikaltaan täys kymppi ja ulkoa, kuin sisältäkin auto moitteeton.
Entiiä menikö oikeaan topicciin, mutta menkööt!!!!
Noniin, ja itse ongelmaan

Pohja on aikalailla mätä. Monista kohdista ruuvimeisseli painuu lattiamattoon saakka.
Vissiin kova työ tehä autosta kalu. Varmaan puolet pohjasta pitäis hitsata uutta peltiä. Apukuskin penkkiäki nostaa, niin lähtis pohjineen päivineen irti kun vähä riuhtasis. Kuinka tämä auto on saatu katsastuksesta ekalla läpi viime vuonna?
Oon miettiny vaihtoehtoja. Halpaan korjaukseen ammattikoululle? Otan tekniikan tästä parempikuntoiseen koriin? Myyn osina? Leimaa tähän ei kuiteskaan saa, jos vähänkään on katsastusinssillä järkeä päässä.
Harmittaa pirusti kun muuten tekniikaltaan täys kymppi ja ulkoa, kuin sisältäkin auto moitteeton.
Entiiä menikö oikeaan topicciin, mutta menkööt!!!!
Re: Ruostekorjaukset
Olisit voinu laittaa tälle omankin topikin, mutta ei tässä nyt voi sanoa, miten paljon sitä pohjaa pitäis hitsata ja kannattaako vai ei.sierrakas kirjoitti:Mitä teen. On neliveto Sierra, tekniikaltaan todella hyvässä kunnossa. Ei mitään ylimääräisiä ääniä, eikä vuoda öljyä tai mitään. Mittarilukema n. 150tkm. Hyvin pidetty. Ulkoapäin aikalailla naarmuton, lommoton ja ulkopelleistä kukkii vain kaaret, ei nekään pahasti. Pyöränkotelot on myöskin jees.
Noniin, ja itse ongelmaan
Pohja on aikalailla mätä. Monista kohdista ruuvimeisseli painuu lattiamattoon saakka.
Vissiin kova työ tehä autosta kalu. Varmaan puolet pohjasta pitäis hitsata uutta peltiä. Apukuskin penkkiäki nostaa, niin lähtis pohjineen päivineen irti kun vähä riuhtasis. Kuinka tämä auto on saatu katsastuksesta ekalla läpi viime vuonna?
Oon miettiny vaihtoehtoja. Halpaan korjaukseen ammattikoululle? Otan tekniikan tästä parempikuntoiseen koriin? Myyn osina? Leimaa tähän ei kuiteskaan saa, jos vähänkään on katsastusinssillä järkeä päässä.
Harmittaa pirusti kun muuten tekniikaltaan täys kymppi ja ulkoa, kuin sisältäkin auto moitteeton.
Entiiä menikö oikeaan topicciin, mutta menkööt!!!!
Itte viimeks kävin hylsyn jälkeen näyttämässä kahelle korjaajalle. Toinen sano, että hinta on 500-1000, suositteli auton vaihtoa, toinen maks 500 ja vein jälkimmäiselle, käytti jälkileimalla samaan hintaan. Kallistahan se leikki on, mutta kannattaa näyttää sitä ainakin jollekkin tekijälle, ennen kuin heittää pyyhettä kehään..

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Ruostekorjaukset
Et vissiin itse ajatellut tehdä, vaikkei ole kyllä hääppöistä hommaa ?
Pura sisustan matto pois, niin näet edes hieman kuinka pahassa kunnossa se on.
Pura sisustan matto pois, niin näet edes hieman kuinka pahassa kunnossa se on.
Re: Ruostekorjaukset
Kannattaa tosiaan purkaa sisustaa jo pois, niin on mahdollisille tuleville korjaajille esitellä työn laajuutta, niin on helpompi antaa hinta-arvio.
Rahaahan tuo saattaa maksaa, kuten mainitsit niin amitsussa saa kohtuu hintaan teetettyä mutta voi myöskin kestää. Loppujen lopuksihan tuo ei mikään mahdoton homma ole itsekään tehdä, kohtuullisen suoraa pintaa kuitenkin. Mikäli siis omaa laitteet ja edes jonkinlaisen hitsaustaidon.
Jokainen tietysti päättää itse mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. On siinä tekniikan siirtämisessäkin oma hommansa ja ruosteetonta Sierraa meinaa olla vaikea löytää, joten jokatapauksessa saattaa hitsihommiin joutua
Rahaahan tuo saattaa maksaa, kuten mainitsit niin amitsussa saa kohtuu hintaan teetettyä mutta voi myöskin kestää. Loppujen lopuksihan tuo ei mikään mahdoton homma ole itsekään tehdä, kohtuullisen suoraa pintaa kuitenkin. Mikäli siis omaa laitteet ja edes jonkinlaisen hitsaustaidon.
Jokainen tietysti päättää itse mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. On siinä tekniikan siirtämisessäkin oma hommansa ja ruosteetonta Sierraa meinaa olla vaikea löytää, joten jokatapauksessa saattaa hitsihommiin joutua
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Ruostekorjaukset
Noniin, näin tein ja nyt on sisusta purettu. Matot ja eristeet aivan märkiä jalkotiloissa varsinkin eessä. Esim siinä missä apukuskin penkki on kiinni takaosasta tienpuolelta, niin siitä oli pohjasta revenny se pohjapelti, eli siinä melkeen 10 x 10cm reikä. Ja oliha sielä pienempiä reikiä siellä täällä. Pohjasta katottuna helman ja pohjan välikohdasta melko pitkää rakoilua molemmin puoli ja sisäpuoleltakin helman ja pohjan saumamassan alta puskee ruoste. No, vein korjattavaks ku ei itellä kumminkaa hääppöstä taitoa eikä kyllä laitteitakaa. Josko sitä muutamalla sadalla selviäis.
Re: Ruostekorjaukset
Mikä on hyvä ruosteenestomaali sitten suoraan korjatulle pinnalle mitä voi laittaa pohjaan sisä- ja ulkopinnalle. Jos esim verrexiä laittaa, nii tarviiko se muuta päälle? Käykö samat paskat pyöränkoteloihin? Haluisin vaa sellasen tuloksen ettei muutamaa vuotee tartte hitsailla ainakaa samoista kohin
Re: Ruostekorjaukset
Happopohjamaali tai epoksi + muut roinat päälle.
Re: Ruostekorjaukset
Itsellä kans hitsattujen kohtien suojaus edessä.. Sinkki ja massa, mutta mitä muuta ja missä järjestyksessä..? Vai olenko ihan metsässä 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER