Sivu 1/1

Missä vika?

Lähetetty: 25 Kesä 2012 17:18
Kirjoittaja rigg
Elikkä siis autohan on Ford Orion vuosimallia 91 ja koneena toimii 1.6 cvh efi ruiskulla
auto ei toimi kylmällä koneella ollenkaan ja kun lämpenee niin toimii normaalisti?

Re: Missä vika?

Lähetetty: 25 Kesä 2012 17:41
Kirjoittaja tepsu123
En sano varmaksi, mutta puristukset saattaa olla jo huonot.

Re: Missä vika?

Lähetetty: 25 Kesä 2012 20:22
Kirjoittaja jppn
rigg kirjoitti:auto ei toimi kylmällä koneella ollenkaan ja kun lämpenee niin toimii normaalisti?
Tyhjäkäynti/veto hukassa ? Oiskohan esim vedenlämpöanturi viallinen...

Re: Missä vika?

Lähetetty: 25 Kesä 2012 20:51
Kirjoittaja rigg
tyhjäkäynti ja veto ovat nimenomaan hukassa.. täytynee vaihtaa se vedenlämpöanturi..

Re: Missä vika?

Lähetetty: 25 Kesä 2012 20:53
Kirjoittaja rigg
kylmällä koneella kiihdyttäessä ei voi painaa lusikkaa lattiaan kun booaa..

Re: Missä vika?

Lähetetty: 25 Kesä 2012 21:38
Kirjoittaja jppn
Anturien kunnon voi tarkastaa mittaamalla jännitteenkin, jos ei halua summassa ostaa uutta. Tuo vedenlämpöanturi on imusarjan alapuolella kannessa ja imuilman lämpöanturi imusarjassa (yllätys! :lol: ). Nuo oikeat jännitetasot löytyy varmaan netistäkin, muutaman voltin ne kuitenkin on, ja muuttuu kun lämpenee/jäähtyy. Jossain mullakin on lukemat vähän uudemmasta EFIstä ylhäällä, vois huomenna kattoo.

Tuolla on asiaa tuohon EFI-CVH yhdistelmään http://www.fordmanuals.org/page-1094.html.

Re: Missä vika?

Lähetetty: 26 Kesä 2012 21:11
Kirjoittaja jppn
MK6 EFI-escortin arvot;
Vedenlämpöanturi: kylmä (+10C): 3.4V, lämmöt normaalissa 0.65V
Imuilmanlämpö: kylmä (+10C): 3.3V, lämmöt normaalissa 3.1V

Ecu:n toimintaa eri tilanteissa:
http://homepage.ntlworld.com/paulgrs.gr ... ement2.htm
Ecu:n pinnilista:
http://www.auto-diagnostics.info/ford_eec_iv

Re: Missä vika?

Lähetetty: 27 Kesä 2012 00:18
Kirjoittaja Krisse
Miten antureita mitataan volttimittarilla? Olen ollut aina siinä uskossa että vastusmittaus olisi se oikea tapa.

Re: Missä vika?

Lähetetty: 27 Kesä 2012 02:38
Kirjoittaja Tessu
Joo ja kylmänähän se väljä moottori just toimii ja lämpimänä alkaa puskee paineet mäntienvälistä kun sylinterit laajenee ja öljyt lirua!!
Et muuta vikaa on!

Re: Missä vika?

Lähetetty: 27 Kesä 2012 21:36
Kirjoittaja jppn
Krisse kirjoitti:Miten antureita mitataan volttimittarilla?
Virrat päällä, johdot kytkettynä,anturin kuumasta karvasta, tai vaikka ecun pinnistä, maata vasten. Näkee yhdellä mittauksella koko ketjun (anturi,piuhat,ecu/mittaristo) kunnon.

Pelkän anturin voi tietysti mitata myös vastusalueella, piuhat irroitettuna. :D

Re: Missä vika?

Lähetetty: 01 Heinä 2012 00:04
Kirjoittaja fiestaxr2i
ai koko ketjun kunnon mitense näin pystyy tekemään? ja millä mittausalueella?