Sivu 1/1
Missä vika?
Lähetetty: 25 Kesä 2012 17:18
Kirjoittaja rigg
Elikkä siis autohan on Ford Orion vuosimallia 91 ja koneena toimii 1.6 cvh efi ruiskulla
auto ei toimi kylmällä koneella ollenkaan ja kun lämpenee niin toimii normaalisti?
Re: Missä vika?
Lähetetty: 25 Kesä 2012 17:41
Kirjoittaja tepsu123
En sano varmaksi, mutta puristukset saattaa olla jo huonot.
Re: Missä vika?
Lähetetty: 25 Kesä 2012 20:22
Kirjoittaja jppn
rigg kirjoitti:auto ei toimi kylmällä koneella ollenkaan ja kun lämpenee niin toimii normaalisti?
Tyhjäkäynti/veto hukassa ? Oiskohan esim vedenlämpöanturi viallinen...
Re: Missä vika?
Lähetetty: 25 Kesä 2012 20:51
Kirjoittaja rigg
tyhjäkäynti ja veto ovat nimenomaan hukassa.. täytynee vaihtaa se vedenlämpöanturi..
Re: Missä vika?
Lähetetty: 25 Kesä 2012 20:53
Kirjoittaja rigg
kylmällä koneella kiihdyttäessä ei voi painaa lusikkaa lattiaan kun booaa..
Re: Missä vika?
Lähetetty: 25 Kesä 2012 21:38
Kirjoittaja jppn
Anturien kunnon voi tarkastaa mittaamalla jännitteenkin, jos ei halua summassa ostaa uutta. Tuo vedenlämpöanturi on imusarjan alapuolella kannessa ja imuilman lämpöanturi imusarjassa (yllätys!

). Nuo oikeat jännitetasot löytyy varmaan netistäkin, muutaman voltin ne kuitenkin on, ja muuttuu kun lämpenee/jäähtyy. Jossain mullakin on lukemat vähän uudemmasta EFIstä ylhäällä, vois huomenna kattoo.
Tuolla on asiaa tuohon EFI-CVH yhdistelmään
http://www.fordmanuals.org/page-1094.html.
Re: Missä vika?
Lähetetty: 26 Kesä 2012 21:11
Kirjoittaja jppn
MK6 EFI-escortin arvot;
Vedenlämpöanturi: kylmä (+10C): 3.4V, lämmöt normaalissa 0.65V
Imuilmanlämpö: kylmä (+10C): 3.3V, lämmöt normaalissa 3.1V
Ecu:n toimintaa eri tilanteissa:
http://homepage.ntlworld.com/paulgrs.gr ... ement2.htm
Ecu:n pinnilista:
http://www.auto-diagnostics.info/ford_eec_iv
Re: Missä vika?
Lähetetty: 27 Kesä 2012 00:18
Kirjoittaja Krisse
Miten antureita mitataan volttimittarilla? Olen ollut aina siinä uskossa että vastusmittaus olisi se oikea tapa.
Re: Missä vika?
Lähetetty: 27 Kesä 2012 02:38
Kirjoittaja Tessu
Joo ja kylmänähän se väljä moottori just toimii ja lämpimänä alkaa puskee paineet mäntienvälistä kun sylinterit laajenee ja öljyt lirua!!
Et muuta vikaa on!
Re: Missä vika?
Lähetetty: 27 Kesä 2012 21:36
Kirjoittaja jppn
Krisse kirjoitti:Miten antureita mitataan volttimittarilla?
Virrat päällä, johdot kytkettynä,anturin kuumasta karvasta, tai vaikka ecun pinnistä, maata vasten. Näkee yhdellä mittauksella koko ketjun (anturi,piuhat,ecu/mittaristo) kunnon.
Pelkän anturin voi tietysti mitata myös vastusalueella, piuhat irroitettuna.

Re: Missä vika?
Lähetetty: 01 Heinä 2012 00:04
Kirjoittaja fiestaxr2i
ai koko ketjun kunnon mitense näin pystyy tekemään? ja millä mittausalueella?