Ford 2.0 ohc efi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
orava

Ford 2.0 ohc efi

Viesti Kirjoittaja orava »

Turbotettu 0,5bar paineilla, menee täyskaasulla laihalle / puutuu? Efin omalla ohjainyksiköllä.
Osaatteko viisaammat kertoa mitä tehdä? Bensaputki on ruisku sierran vakio, Pumppuna bilteman 52-203, tulo välikoppa escon tankista 14mm letkulla ja pumppu on tankin alapuolella. Bensansuodatin ja ruiskut uusittu. Kaasuläppä anturi mitattu toimivaksi? Turbo T03 ja tehoja saatu 100kw osakaasulla, täyskaasulla puutuu / menee laihalle :cry:
Kokeilin myös "nostaa" bensapainetta lukkopihdeillä, muttei ollut vaikutusta. Tarviiko rakentaa bensalinjastoon kerääjäsäiliö?
Partanen
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Huhti 2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Ford 2.0 ohc efi

Viesti Kirjoittaja Partanen »

orava kirjoitti:Turbotettu 0,5bar paineilla, menee täyskaasulla laihalle / puutuu? Efin omalla ohjainyksiköllä.
Osaatteko viisaammat kertoa mitä tehdä? Bensaputki on ruisku sierran vakio, Pumppuna bilteman 52-203, tulo välikoppa escon tankista 14mm letkulla ja pumppu on tankin alapuolella. Bensansuodatin ja ruiskut uusittu. Kaasuläppä anturi mitattu toimivaksi? Turbo T03 ja tehoja saatu 100kw osakaasulla, täyskaasulla puutuu / menee laihalle :cry:
Kokeilin myös "nostaa" bensapainetta lukkopihdeillä, muttei ollut vaikutusta. Tarviiko rakentaa bensalinjastoon kerääjäsäiliö?
Tuon bilteman bunpun heittäisin ensin norjan yli kuubaan, jostain syystä bensan saanti ei riitä. Mitä tuo lukko pihdeillä tarkoittaa? Itsellä on tallissa 242 gt volvo, johon on ostettu borg varnerin tbo ja samaa ongelmaa oli.
Partanen.net
ana78
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Helmi 2005 14:55
Paikkakunta: Ristiina

Re: Ford 2.0 ohc efi

Viesti Kirjoittaja ana78 »

Onko vakiosuuttimilla? Nehän on noin 170cc/min @3bar..
Mulla oli ex rst:ssä viides suutin ennen kaasuläppää, joka lähti mukaan vasta 0,5 bar jälkeen.
(ohjaus painekytkimellä)
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford 2.0 ohc efi

Viesti Kirjoittaja emax »

Kehottaisin kovasti siirtymään ohjelmoitavaan ruiskuun. Vaikka megasquirttiin.
Mutta vähän isommilla suuttimilla ja kertovalla paineensäätimellä saatat pärjätä
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
orava

Re: Ford 2.0 ohc efi

Viesti Kirjoittaja orava »

Kovasti kiitoksia vastanneille :)
Juu, siis silloin pistin lukkopihdit paluulinjaa puristamaan. :oops:
Nyt on säädettävä bensapaineensäädin tulollaan ja on jo isommat suuttimet paikoillaan 193cc.
Sytytksen perusennakot on tosimyöhäsellä, ettei rupea nakuttamaan :cry:
Oli tarkoitus kokeilla ihan pienellä laitolla, jos olis päässyt 150hv pintaan.
Pitää talvella ruveta ruutta kolvailemaan. Käykö perusmallin ruutta jos pysytellään alta 200hp?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford 2.0 ohc efi

Viesti Kirjoittaja emax »

Mulla ainakin ihan perus partcon ruutta extralla tulossa fiestaan. En oo vielä vakuuttunu miksi se olisi huono. Alkuperäinen pcb on kyllä varmaankin laadukkaampi kuin partcon kopio.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin