Sivu 1/1

kaasari sierraan ruisku...apuja

Lähetetty: 27 Huhti 2012 04:33
Kirjoittaja fordi mies
elikkäs tarkotus olis tehä 2.0l sähkökaasari ohc ruisku vekotin mitä kaikkea pitäis vaihtaa ja mitä kaikkea pitää kytkeä is johto sarjaan että saa toimimaan....

kiitos näin etukäteen

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Lähetetty: 27 Huhti 2012 15:27
Kirjoittaja duckworth
No jos nyt ajatellaan jo ihan "hardware" puolta, niin ainakin seuraavat:

-Virranjakaja
-Imusarja
-Kansi tai kanteen kolot
-Tankki
-Kaasuvaijeri
-Kaasupoljin tai muokata poljinta
-Bensalinjat/putket
-B-pumppu
-Ja "vähän" sähkötöitä :D

Semmosta ei sitten oo ku sähkökaasari-ruisku, kaksi eri asiaa.. :roll:

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Lähetetty: 27 Huhti 2012 17:00
Kirjoittaja Aksu
duckworth kirjoitti:No jos nyt ajatellaan jo ihan "hardware" puolta, niin ainakin seuraavat:

-Virranjakaja
-Imusarja
-Kansi tai kanteen kolot
-Tankki
-Kaasuvaijeri
-Kaasupoljin tai muokata poljinta
-Bensalinjat/putket
-B-pumppu
-Ja "vähän" sähkötöitä :D
Eikös jakaja ole molemmissa sama.
Linjat menee vakio ruiskuna kaasarin linjoilla ihan hyvin.
tankki vanhana jos viitsii tehdä kerääjäsäiliön.
On tullut vastaan "kolotonkin" kansi ruiskulla,eroa ole huomannut ajossa ollenkaan.

Mutta jos on tarkoitus viellä jatkaa niin sitten vaihtoon tankki/linjat/kolot kanteen.

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Lähetetty: 27 Huhti 2012 17:11
Kirjoittaja duckworth
Aksu kirjoitti:Eikös jakaja ole molemmissa sama.
Linjat menee vakio ruiskuna kaasarin linjoilla ihan hyvin.
tankki vanhana jos viitsii tehdä kerääjäsäiliön.
On tullut vastaan "kolotonkin" kansi ruiskulla,eroa ole huomannut ajossa ollenkaan.

Mutta jos on tarkoitus viellä jatkaa niin sitten vaihtoon tankki/linjat/kolot kanteen.
Kaasareissa voi olla (kuten itsellä) induktiivinenjakaja, joten ei ihan toimi efin kanssa. Ruiskun paluulinja on 8mm tavaraa, siis jo se lähtö paineensäätimeltä ja tankin päästä, niin mitenkä sitten onnistuu järkevästi kun kaasarissa putki 6mm..?

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Lähetetty: 28 Huhti 2012 04:41
Kirjoittaja fordi mies
duckworth kirjoitti:No jos nyt ajatellaan jo ihan "hardware" puolta, niin ainakin seuraavat:

-Virranjakaja
-Imusarja
-Kansi tai kanteen kolot
-Tankki
-Kaasuvaijeri
-Kaasupoljin tai muokata poljinta
-Bensalinjat/putket
-B-pumppu
-Ja "vähän" sähkötöitä :D

Semmosta ei sitten oo ku sähkökaasari-ruisku, kaksi eri asiaa.. :roll:


juu ois voinu ilmaista asian selvemmin nii siinä on nyt sähkökaasari ja siihen tulee ruisku :D
mutta kiitosksia näistä ...eiköhän näillä päästä alkuun...

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Lähetetty: 09 Touko 2013 17:55
Kirjoittaja papagenu
Nostetaas vähän vanhaa aihetta. Tarvitseeko kanteen siis tehä ne kolot ? Aksu tossa kirjotti että ei ajossa huomaa ollenkaan eroa. Mulla on kaasarivehkeessä kansi minkä ajattelin vaihtaa tohon is sierraan. Niin ja eikös ruiskun kansi toimi ihan normaalisti kaasarin kanssa ?

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Lähetetty: 13 Touko 2013 17:24
Kirjoittaja Aksu
papagenu kirjoitti:Nostetaas vähän vanhaa aihetta. Tarvitseeko kanteen siis tehä ne kolot ? Aksu tossa kirjotti että ei ajossa huomaa ollenkaan eroa. Mulla on kaasarivehkeessä kansi minkä ajattelin vaihtaa tohon is sierraan. Niin ja eikös ruiskun kansi toimi ihan normaalisti kaasarin kanssa ?
Toimii se siinäkin mutta katso sitten tarkkaan kun olet laittamassa imusarjaa paikoilleen että riittääkö laipassa reuna niiden kolojen yli. Se menee tosi tarkalle ja joissain tapauksissa saattanut vuotaa sieltä välistäkin jos huono tiiviste ollut välissä. Siis jos is:n kannen laittaa kaasarilla ja vakio imusarjalla.

Kaasarin kansi menee is:ään heittämällä mutta jos kerran on irti niin siihen imukanavan yläreunaan sellaiset pienet viisteet on helppo tehdä,ei tosin mikään pakko kylläkään.

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Lähetetty: 18 Touko 2013 00:34
Kirjoittaja papagenu
Ilmeisesti ne viisteet vaikuttaa tehoihin ? Kun on vähän viilattu kansi ja nokka vaihettu niin kannattaa varmaan tehä ne ?