kaasari sierraan ruisku...apuja

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
fordi mies
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Huhti 2012 04:21

kaasari sierraan ruisku...apuja

Viesti Kirjoittaja fordi mies »

elikkäs tarkotus olis tehä 2.0l sähkökaasari ohc ruisku vekotin mitä kaikkea pitäis vaihtaa ja mitä kaikkea pitää kytkeä is johto sarjaan että saa toimimaan....

kiitos näin etukäteen
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Viesti Kirjoittaja duckworth »

No jos nyt ajatellaan jo ihan "hardware" puolta, niin ainakin seuraavat:

-Virranjakaja
-Imusarja
-Kansi tai kanteen kolot
-Tankki
-Kaasuvaijeri
-Kaasupoljin tai muokata poljinta
-Bensalinjat/putket
-B-pumppu
-Ja "vähän" sähkötöitä :D

Semmosta ei sitten oo ku sähkökaasari-ruisku, kaksi eri asiaa.. :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Viesti Kirjoittaja Aksu »

duckworth kirjoitti:No jos nyt ajatellaan jo ihan "hardware" puolta, niin ainakin seuraavat:

-Virranjakaja
-Imusarja
-Kansi tai kanteen kolot
-Tankki
-Kaasuvaijeri
-Kaasupoljin tai muokata poljinta
-Bensalinjat/putket
-B-pumppu
-Ja "vähän" sähkötöitä :D
Eikös jakaja ole molemmissa sama.
Linjat menee vakio ruiskuna kaasarin linjoilla ihan hyvin.
tankki vanhana jos viitsii tehdä kerääjäsäiliön.
On tullut vastaan "kolotonkin" kansi ruiskulla,eroa ole huomannut ajossa ollenkaan.

Mutta jos on tarkoitus viellä jatkaa niin sitten vaihtoon tankki/linjat/kolot kanteen.
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Aksu kirjoitti:Eikös jakaja ole molemmissa sama.
Linjat menee vakio ruiskuna kaasarin linjoilla ihan hyvin.
tankki vanhana jos viitsii tehdä kerääjäsäiliön.
On tullut vastaan "kolotonkin" kansi ruiskulla,eroa ole huomannut ajossa ollenkaan.

Mutta jos on tarkoitus viellä jatkaa niin sitten vaihtoon tankki/linjat/kolot kanteen.
Kaasareissa voi olla (kuten itsellä) induktiivinenjakaja, joten ei ihan toimi efin kanssa. Ruiskun paluulinja on 8mm tavaraa, siis jo se lähtö paineensäätimeltä ja tankin päästä, niin mitenkä sitten onnistuu järkevästi kun kaasarissa putki 6mm..?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
fordi mies
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Huhti 2012 04:21

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Viesti Kirjoittaja fordi mies »

duckworth kirjoitti:No jos nyt ajatellaan jo ihan "hardware" puolta, niin ainakin seuraavat:

-Virranjakaja
-Imusarja
-Kansi tai kanteen kolot
-Tankki
-Kaasuvaijeri
-Kaasupoljin tai muokata poljinta
-Bensalinjat/putket
-B-pumppu
-Ja "vähän" sähkötöitä :D

Semmosta ei sitten oo ku sähkökaasari-ruisku, kaksi eri asiaa.. :roll:


juu ois voinu ilmaista asian selvemmin nii siinä on nyt sähkökaasari ja siihen tulee ruisku :D
mutta kiitosksia näistä ...eiköhän näillä päästä alkuun...
papagenu
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Loka 2011 01:49

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Viesti Kirjoittaja papagenu »

Nostetaas vähän vanhaa aihetta. Tarvitseeko kanteen siis tehä ne kolot ? Aksu tossa kirjotti että ei ajossa huomaa ollenkaan eroa. Mulla on kaasarivehkeessä kansi minkä ajattelin vaihtaa tohon is sierraan. Niin ja eikös ruiskun kansi toimi ihan normaalisti kaasarin kanssa ?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Viesti Kirjoittaja Aksu »

papagenu kirjoitti:Nostetaas vähän vanhaa aihetta. Tarvitseeko kanteen siis tehä ne kolot ? Aksu tossa kirjotti että ei ajossa huomaa ollenkaan eroa. Mulla on kaasarivehkeessä kansi minkä ajattelin vaihtaa tohon is sierraan. Niin ja eikös ruiskun kansi toimi ihan normaalisti kaasarin kanssa ?
Toimii se siinäkin mutta katso sitten tarkkaan kun olet laittamassa imusarjaa paikoilleen että riittääkö laipassa reuna niiden kolojen yli. Se menee tosi tarkalle ja joissain tapauksissa saattanut vuotaa sieltä välistäkin jos huono tiiviste ollut välissä. Siis jos is:n kannen laittaa kaasarilla ja vakio imusarjalla.

Kaasarin kansi menee is:ään heittämällä mutta jos kerran on irti niin siihen imukanavan yläreunaan sellaiset pienet viisteet on helppo tehdä,ei tosin mikään pakko kylläkään.
gti golo palloilija
papagenu
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Loka 2011 01:49

Re: kaasari sierraan ruisku...apuja

Viesti Kirjoittaja papagenu »

Ilmeisesti ne viisteet vaikuttaa tehoihin ? Kun on vähän viilattu kansi ja nokka vaihettu niin kannattaa varmaan tehä ne ?
Vastaa Viestiin