Sivu 1/1

Focus ja katukivetys

Lähetetty: 25 Huhti 2012 18:40
Kirjoittaja Toniyes
Tulipa tässä hölmöiltyä ja tultua risteykseen oman fokkerin kanssa turhan reippaasti. Risteyshän oli täynnä hiekkaa ja mikäs siinä kuin toinen pyöränkulma kivetykseen. Vanteessa vekki, tukivarsi kiero, koiranluu kiero ja raidetanko kaarella.

Kaikki osat jo uudet hankittu, varaosamyyjä ei osannut muuta suositella ennen osien vaihtoa.

Kysymys olisikin että tulisiko teillä vielä mieleen jotain mitä kannattaisi vaihtaa tuollaisen episodin jälkeen?

Minkä kaikkien osien kunto kannattaa myös tarkistaa?

Re: Focus ja katukivetys

Lähetetty: 25 Huhti 2012 18:55
Kirjoittaja jsel
No kun saat osat vaihdettua niin pyöränkulmat ainakin kannattaa säädättää kohdalleen.

Re: Focus ja katukivetys

Lähetetty: 25 Huhti 2012 21:09
Kirjoittaja JyriN
Iskarin minä vielä tarkistaisin, kun otat muut osat irti. Samoin laakeri voi olla ottanut itseensä, joten varaudu vaihtamaan se vielä tämän ajokauden aikana. :(

Re: Focus ja katukivetys

Lähetetty: 25 Huhti 2012 21:39
Kirjoittaja tuomaz
Focukseen justiinsa etulaakeriremontin tehneenä, semmoinen vinkki että jos ei ole kunnon vehkeitä laakeriremonttiin niin jättää suosiolla homman korjaamon hoidettavaksi 8)
Saa ne itekin toki vaihdettua, mutta hermoja ja aikaa se voi vaatia jos homma ei menekään ihan kuin strömsössä :lol:

Re: Focus ja katukivetys

Lähetetty: 26 Huhti 2012 19:32
Kirjoittaja GeeTee
Paljon oli vauhtia?? Jos oli tarpeeks, korinmittaus vois olla paikallaan! Melko veteliä ovat noi fokkerit..

Re: Focus ja katukivetys

Lähetetty: 28 Huhti 2012 10:27
Kirjoittaja Makee...
Vuosia sitten itse harjoittelin primeralla käsijarrukäännöksiä :oops:
Lipsahdus ja takapyörä kopsahti katukiveykseen. Vauhtia ei ollut kun pari-kolme kymppiä. Vanne meni kieroksi ja laakeri alkoi ujeltaa ne vaihdoin ja ajattelin että selvisimpä helpolla.
Kun tuli kevät ja vaihdoin kesärenkaat niin rengas hankasi lokarin kaareen. Primerassa sai pyöränkulmaa säädettyä takaa joten käännettiin sen verran että rengas pyöri vapaasti ottamatta mihinkään kiinni... Eli takaa oli myös ripustukset vääntyneet. En tarkemmin tutkinut mitä kaikkea muuta oli vääntynyt. Mutta ajossa ei huomannut mitään ylimääräistä.
Sekä ainakaan sen kesän aikana ei rengas kulunut sileäksi :D Sitten auto vaihtui ja murhe poistui

Re: Focus ja katukivetys

Lähetetty: 05 Touko 2012 03:57
Kirjoittaja Tessu
Semmosia risukulmia on nää nykyautot että kannattaa jättä autourheilu suosiolla rallimiehille!
Ei riitä pussi korjaamaan enää kolhuja niinkuin ennen vanhaan kun väänty vaan vanne!