Tulipa tässä hölmöiltyä ja tultua risteykseen oman fokkerin kanssa turhan reippaasti. Risteyshän oli täynnä hiekkaa ja mikäs siinä kuin toinen pyöränkulma kivetykseen. Vanteessa vekki, tukivarsi kiero, koiranluu kiero ja raidetanko kaarella.
Kaikki osat jo uudet hankittu, varaosamyyjä ei osannut muuta suositella ennen osien vaihtoa.
Kysymys olisikin että tulisiko teillä vielä mieleen jotain mitä kannattaisi vaihtaa tuollaisen episodin jälkeen?
Minkä kaikkien osien kunto kannattaa myös tarkistaa?
Focus ja katukivetys
Re: Focus ja katukivetys
No kun saat osat vaihdettua niin pyöränkulmat ainakin kannattaa säädättää kohdalleen.
Re: Focus ja katukivetys
Iskarin minä vielä tarkistaisin, kun otat muut osat irti. Samoin laakeri voi olla ottanut itseensä, joten varaudu vaihtamaan se vielä tämän ajokauden aikana. 

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Focus ja katukivetys
Focukseen justiinsa etulaakeriremontin tehneenä, semmoinen vinkki että jos ei ole kunnon vehkeitä laakeriremonttiin niin jättää suosiolla homman korjaamon hoidettavaksi 8)
Saa ne itekin toki vaihdettua, mutta hermoja ja aikaa se voi vaatia jos homma ei menekään ihan kuin strömsössä
Saa ne itekin toki vaihdettua, mutta hermoja ja aikaa se voi vaatia jos homma ei menekään ihan kuin strömsössä

Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus ja katukivetys
Paljon oli vauhtia?? Jos oli tarpeeks, korinmittaus vois olla paikallaan! Melko veteliä ovat noi fokkerit..
Re: Focus ja katukivetys
Vuosia sitten itse harjoittelin primeralla käsijarrukäännöksiä
Lipsahdus ja takapyörä kopsahti katukiveykseen. Vauhtia ei ollut kun pari-kolme kymppiä. Vanne meni kieroksi ja laakeri alkoi ujeltaa ne vaihdoin ja ajattelin että selvisimpä helpolla.
Kun tuli kevät ja vaihdoin kesärenkaat niin rengas hankasi lokarin kaareen. Primerassa sai pyöränkulmaa säädettyä takaa joten käännettiin sen verran että rengas pyöri vapaasti ottamatta mihinkään kiinni... Eli takaa oli myös ripustukset vääntyneet. En tarkemmin tutkinut mitä kaikkea muuta oli vääntynyt. Mutta ajossa ei huomannut mitään ylimääräistä.
Sekä ainakaan sen kesän aikana ei rengas kulunut sileäksi
Sitten auto vaihtui ja murhe poistui

Lipsahdus ja takapyörä kopsahti katukiveykseen. Vauhtia ei ollut kun pari-kolme kymppiä. Vanne meni kieroksi ja laakeri alkoi ujeltaa ne vaihdoin ja ajattelin että selvisimpä helpolla.
Kun tuli kevät ja vaihdoin kesärenkaat niin rengas hankasi lokarin kaareen. Primerassa sai pyöränkulmaa säädettyä takaa joten käännettiin sen verran että rengas pyöri vapaasti ottamatta mihinkään kiinni... Eli takaa oli myös ripustukset vääntyneet. En tarkemmin tutkinut mitä kaikkea muuta oli vääntynyt. Mutta ajossa ei huomannut mitään ylimääräistä.
Sekä ainakaan sen kesän aikana ei rengas kulunut sileäksi

Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Re: Focus ja katukivetys
Semmosia risukulmia on nää nykyautot että kannattaa jättä autourheilu suosiolla rallimiehille!
Ei riitä pussi korjaamaan enää kolhuja niinkuin ennen vanhaan kun väänty vaan vanne!
Ei riitä pussi korjaamaan enää kolhuja niinkuin ennen vanhaan kun väänty vaan vanne!