BTCF:llä joku kirjoitti tuosta elektronisesta termarista:
M43 moottoreissa on elektronisesti ohjattu jäähdytysnesteen lämpötilan säätö. Eli kun moottoria ajetaan kevyesti kuormittaen, jäähdytysnesteen lämpö pidetään 105 asteessa. Kun kuormitusta lisätään lämpötila pudotetaan 85 asteeseen. Tällä on tarkoituksena parantaa moottorin hyötysuhdetta ja toisaalta pitää päästöt kurissa. 
Kannattaa muuten tutustua seuraavaan threadiin: 
http://www.btcf.fi/forum/showthread....dytysneste+e46
Äkkiseltään kuullostaa korkealta taajama ajossa moottorin lämmöt kuten mulla, mutta sähköisen termarin toimintaperiaate varmaan sama bensamondeoissa, olisiko tuossa syy miksi flekti on herkkä käynnistymään kun kuljetaan kuitenkin noinkin korkeassa jäähdytysnesteen lämpötilassa.