Sivu 1/1

Zetec heitti nesteet ulos

Lähetetty: 25 Joulu 2005 16:35
Kirjoittaja Jeremias
1.6 -97 Escort Zetec oli lohkoletkun päässä 1.5 tuntia ja pakkasta oli n. 15 astetta. Liikkeelle lähdettiin normaalisti mutta lämpöä ei kabiiniin ala tulla vaan lämppäri puhaltaa vain kylmää. Lämpömittari nousee vain hivenen. Noin 10km ajon jälkeen kone puhaltaa nesteet ulos paisuntasäiliön kautta.
15 min. asiaa pähkäiltyäni ja auton uudestaan käynnistettyäni lämpöä tuleekin normaalisti ja mittarikin käyttäytyy ok.
Tästä eteenpäin auto käyttäytyy normaalisti. Hommasin uuden termarin, sen jälkeen kaikki myös ok.
Mistä mahtoi johtua ja onko lisää hankaluuksia odotettavissa?
Vanha ja uusi termari ovat Motorcraftin 92 asteisia.
Mitään ongelmia ei ollut tätä ennen vaikka pakkasta oli ollut jo monta päivää.
Voiko vika olla muualla kuin termarissa?

Lähetetty: 25 Joulu 2005 17:10
Kirjoittaja Bootsi
Pakkasnesteet jäässä.. hyvällä tuurilla lisää nestettä koneeseen ja kovaa ajoa, huonolla tuurilla kannentiiviste/kansi/lohko.. :cry:

Lähetetty: 25 Joulu 2005 17:27
Kirjoittaja Sultzi
Jos on vähänkin veden seassa pakkasnestettä, se ei jäädy, vaan pelkästään jähmettyy.

Lähetetty: 25 Joulu 2005 17:44
Kirjoittaja janzamar
just rikoin oman koneen kun annoin jengaa väkisin..
10 astetta oli :) ..kyllä se käy edelleen,mutta öljynpinta nousi puolella sentillä ja vedet hävis "johonkin".. :lol: ootko omasta öljyt jo tarkistanu,mulla oli sitäkin noussu korkin kautta venttiilikoppaan,ja sai raaputtamalla irrottaa enimmät.
käytännössä mustaa tahmeaa vettä..enkä edes voittanu mitään sillä lotto-lapulla minkä hain... :roll:
kioskillakäynti ainoa miksi starttasin auton jokusia minuutteja ennen 8:saa illalla..ja kiireellä käymään.
no nyt ei oo ollu kiire mihinkään :lol:

Lähetetty: 25 Joulu 2005 21:30
Kirjoittaja Herkko
Sultzi kirjoitti:Jos on vähänkin veden seassa pakkasnestettä, se ei jäädy, vaan pelkästään jähmettyy.
Mutta lopputulos sama,niinkuin em.
tapauksessa varmaankin käynyt.
Neste ei hyhmässä kierrä,lopputulos
keittäminen,eli nesteitä pihalle.

Lähetetty: 25 Joulu 2005 22:07
Kirjoittaja Sultzi
Niin, mutta tällöin ei lohko/kansi pääse niin herkästi halkeamaan kun ajamaan lähtee.

Lähetetty: 25 Joulu 2005 22:13
Kirjoittaja Bootsi
Sultzi kirjoitti:Niin, mutta tällöin ei lohko/kansi pääse niin herkästi halkeamaan kun ajamaan lähtee.
Lohko hajoaa yleensä jäätymisen takia ja kansihan hajoo keittämisen takia..
mutta toivotaan ettei mitään edellämainituista ole päässyt käymään. :wink:

Lähetetty: 25 Joulu 2005 22:15
Kirjoittaja janzamar
silläpä kun runttasin lisää kaasua kun ei tahtonut käydä kunnolla,hyhmässä oli..ei umpijäässä.
meni hermo kun kävi mennessä kahdella... :mrgreen:
takastullessa kävi jo kaikilla,ja seuraavana aamuna ei tahtonut herätä melkein millään,kaasuvaijerin säätöjengakin oli muovinen,no nyt niitäkin on kaksi.. :P poikkihan sekin.
..onneksi on tullu purettua niitäkin talteen,ei nyt paljoa harmita joku 1.6 kone,mutta eipä se mittaaminen paljoa aikaa olis silti vienyt.

Nesteet

Lähetetty: 27 Joulu 2005 06:33
Kirjoittaja Jeremias
Kyllä jäähdytysnesteiden pakkasarvot olivat ihan ok.
Lisäksi auto oli ollut lohkolämppärissä 1.5 tuntia ennen käynnistystä.
Itselle ei tule muuta mieleen kuin että termari oli jumittanut ja sitten kuitenkin auennut uudelleenkäynnistyksessä.

Auto on termarin vaihdosta lähtien toiminut ihan hyvin, oljyjä tosin en ole tarkistanut........

Lähetetty: 27 Joulu 2005 23:57
Kirjoittaja Monteonisti
Voi tosiaan termari jumittaa ja aueta vasta "väkipakolla" kun meinaa kiehautella. Yhtenä talvena oli pitempään pakkasta ja en viitsinyt lohkista käyttää, lämmöt ei kunnolla nousseet moneen päivään. Kun lauhtui niin meni lämmöt tappiin ja sitten vasta termari aukes ja lämmöt laski, ei kuitenkaan ollut tuo auto Voorti. 8)