Onko kukaan löytänyt vielä ohjeita miten Elektronisesti ohjattu EGR saadaan poistettua käytöstä ?
Uudemmissa Fordeissahan sinne tulee vähintään 4 johdinta liittimellä, luulis olevan kohtuu helppo selvittää miten tota huijataan. 
Halvalla löytäs pari Fordin elektronista EGR niin sähkärinä selvittelisin tota mielellään itekin.
			
			
									
						
										
						EGR elektroninen --> poisto ?
Re: EGR elektroninen --> poisto ?
Tiivisteen tilalle peltilappu?
			
			
									
						
							Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
			
						Re: EGR elektroninen --> poisto ?
Ymmärsitköhän oikein --> elektroninen uudenpien autojen EGR. Luetaan kunnolla ennenkun tarjotaan vanhojen autojen EGR neuvoja, jokainen tietää jo ne. Jos laitat mitään lappuja, tulppia, jne. Ecu huomaa että virtausta ei ole ja tulee virhetilan ilmoitus. Samoin tapahtuu jos otat liitimet irti. Ecu valvoo EGR toimintaa.emax kirjoitti:Tiivisteen tilalle peltilappu?
Re: EGR elektroninen --> poisto ?
ecu myös lisää egr kautta tulevan ilmamäärän MAF:n antamiin lukemiin, sillon kun EGR-venttiili on auki, joten sen kurakaasun johtaminen muualle saattaa myös aiheuttaa vikakoodin ja vääränlaista toimintaa, koska ilmamäärä mitä kone saa, ei olekkaan enää se mitä ECU luulee.
			
			
									
						
							Wanhat Audit   
 
Tekno / Tenho Ruohoranta
			
						 
 Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: EGR elektroninen --> poisto ?
ECUn uudelleen ohjelmoinnilla saa EGRn pois päältä käsiä sotkematta. Saattaa tosin muutamia satasia maksaa.. Mutta muut keinot taitaa vikakoodin laittaa päälle, anturit ovat aika herkkiä ja huomaavat kyllä jos kaasut johdetaankin muualle. Näin ainakin uudemmissa malleissa.
			
			
									
						
										
						Re: EGR elektroninen --> poisto ?
Joo tiedän tämän. Se vaan on luokkaa vähintään 500€, eivät tee missään erikseen vaan pelkästään viritysohjelmoinnin yhteydessä ja näitäkin jotka tekee EGR poiston ohjelmoimalla on vain 1-2 suomessa.Tapiiri kirjoitti:ECUn uudelleen ohjelmoinnilla saa EGRn pois päältä käsiä sotkematta. Saattaa tosin muutamia satasia maksaa.. Mutta muut keinot taitaa vikakoodin laittaa päälle, anturit ovat aika herkkiä ja huomaavat kyllä jos kaasut johdetaankin muualle. Näin ainakin uudemmissa malleissa.
Sen lisäksi yksikään ei tee jos ECU:ssa onjo viritysohjelma. Olen kysynyt, Karalat ynm. ja kukaan ei tee ilman viri ohjelmointia
Eikä tämä ole muutenkaan kustannustehokas ja fiksu ratkaisu. Luulisi tuon saavan huijattua muutenkin, mutta kysymys miten ? VAG autoissa käyttäjä saa OBD portin kautta esim eräällä ohjelmalla itse erittäin helposti sen poistettua tai pienennettyä käyttösuhdetta.
Luulis että joku ois jo tähänkin keksinyt DIY ratkaisut.

