-02 TDCI mondeon kytkinrempan jälkeiset ongelmat???

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sakut

-02 TDCI mondeon kytkinrempan jälkeiset ongelmat???

Viesti Kirjoittaja Sakut »

En löytänyt haulla vastausta kysymykseen, joten aloitetaan uusi säie. Eli kysymyksessä 300tkm ajettu -02 96kW Tdci Mondeo, tilasin osat englanista midlandilta ja ovat LUK:in tuotteita; vauhtipyörä, kytkin, paineasetelma, työsylinteri. Ongelmana oli siis ennen remonttia vauhtipyörän kolina, startin ongelmat ja vaeltava tyhjäkäynti.

Tilasin koko paketin englannista ja vein korjaamolle. Sain auton remontista ja huomasin, että kytkinpoljin "toimii" tosi ylhäällä ja on jäykempi kuin ennen ja isolle tielle päästessäni kytkin alkaa luistaa heti kun ahtaa. Soitto korjaamolle ja auto takaisin. Auto purettiin osanumerot tarkistettiin, paineasetelman esijännitys tarkistettiin ja oikeilla työkaluilla kasaus ja edelleen sama ongelma, kytkin luistaa. Autosta tarkistettu siis osien sopivuus ja asennukset. Lisäksi kytkinnesteen kulku on tarkistettu. Korjaaja ei osaa sanoa missä mättää, ja ei ymmärrettävästi haluaisi purkaa ja kasata taas "turhaan". En tiedä onko asia niinkään korjaamon ongelma, kun olen itse osat tilannut ja osat numeroiden mukaan ovat juurikin kyseiseen malliin sopivat. Kaikki apu olis nyt enemmän kuin tarpeen. Kaiken pahan lisäksi tarvin autoa työn takia päivittäin, eikä huvittais seisottaa sitä "turhan" takia.

Perheemme bensamonskussa kykinpoljin ottaa noin puolessa välissä kiinni. Ja mielestäni tässä dieselissäkin se otti ennekuin tehtiin remppaa. Neuvokaa ihmeessä jos jotain kokeilemisen arvoista tulee mieleen. Kiitos jo valmiiksi.
TEPPO
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Elo 2006 14:33
Paikkakunta: Ylikiiminki

Re: -02 TDCI mondeon kytkinrempan jälkeiset ongelmat???

Viesti Kirjoittaja TEPPO »

Tulee mieleen, että oisko työsylinteri liian pitkä tuohon pakettiin? Tavallaan kantaisi koko ajan vaikka sylinterille ei painetta annettaisikaan. Nythän se toimii niinkuin kytkin olisi ihan lopussa.
Vastaa Viestiin