Focus 1.8 tdci ei kiihdy
Focus 1.8 tdci ei kiihdy
Ongelma -08 mallin Focuksessa. Kyseessä 1.8 turbodiesel/commonrail. Auto käyttäytyy normiajossa täysin normaalisti, mutta kun runttaa kaasua reippaammin, niin moottori alkaa "tokomaan" ja kierrokset jäävät reiluun 2000 rpm. Kun kaasun nostaa ja painaa uudelleen rauhallisesti, niin moottori ottaa kierroksia aivan normaalisti. Missä voi olla vika? Kuulin, että esim Volkkareissa olisi ollut vikaa pakokaasujen takaisinkierrätyksessä, eli läppä ei aukeaisi. Onko ko. Focuksessa moista järjestelmää?
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Re: Focus 1.8 tdci ei kiihdy
Ettei vaan olisi vikaa siinä sähköisessä kaasupolkimessa?
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky
Re: Focus 1.8 tdci ei kiihdy
Autosta tarkistettiin vikakoodit ja koodi P0089 löytyi. Englannin kieliseltä Ford keskustelupalstalta löysin Transit keskustelun, jossa saman vikakoodin sanottiin viittaavan polttoaineen paineensäätöön. Korjaukseksi ehdotettiin ohjelmapuolen kalibrointia jos oikein ymmärsin.
Re: Focus 1.8 tdci ei kiihdy
Oisko commonrail tukin paineanturi viallinen
Re: Focus 1.8 tdci ei kiihdy
Auto on nyt käytetty paikallisella merkkikorjaamolla. Fordin oma vika-analyysi arpoi hoitokeinoksi moottoriohjelman päivityksen. Seuraavana konstina huoltomies vaihtaisi polttoainesuodattimen, jos vika ei poistu. Ja eihän se poistunut. Itse hieman epäilen kyllä, että polttoainesuodattimesta tuo ei johtuisi, koska vika alkaa ilmetä vasta pitkän ajon jälkeen. Millainen homma tuo suodattimen vaihto mahtaa olla? Tekisikö sen itse? Työkoneisiin olen kyllä vastaavia suodattimia vaihtanut, mutta onko tässä jotain erikoista huomioitavaa? Olisi hyvä sulkea tuo pois ennen kuin autoa taas vie merkkihuoltoon. Paineensäädössä jos on fyysistä vikaa, niin se on kahdesta anturista kiinni. Ja toinen on integroitu ruiskutuspumppuun. Ja se ei kuulosta ainakaan kukkaron mielestä mukavalta vialta.