Focus 1.8 tdci ei kiihdy

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
-samuel-
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Helmi 2012 16:57

Focus 1.8 tdci ei kiihdy

Viesti Kirjoittaja -samuel- »

Ongelma -08 mallin Focuksessa. Kyseessä 1.8 turbodiesel/commonrail. Auto käyttäytyy normiajossa täysin normaalisti, mutta kun runttaa kaasua reippaammin, niin moottori alkaa "tokomaan" ja kierrokset jäävät reiluun 2000 rpm. Kun kaasun nostaa ja painaa uudelleen rauhallisesti, niin moottori ottaa kierroksia aivan normaalisti. Missä voi olla vika? Kuulin, että esim Volkkareissa olisi ollut vikaa pakokaasujen takaisinkierrätyksessä, eli läppä ei aukeaisi. Onko ko. Focuksessa moista järjestelmää?
Timppasavosta
Viestit: 207
Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: Focus 1.8 tdci ei kiihdy

Viesti Kirjoittaja Timppasavosta »

Ettei vaan olisi vikaa siinä sähköisessä kaasupolkimessa?
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi :ford:

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia

facebook.com/tikatechky
-samuel-
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Helmi 2012 16:57

Re: Focus 1.8 tdci ei kiihdy

Viesti Kirjoittaja -samuel- »

Autosta tarkistettiin vikakoodit ja koodi P0089 löytyi. Englannin kieliseltä Ford keskustelupalstalta löysin Transit keskustelun, jossa saman vikakoodin sanottiin viittaavan polttoaineen paineensäätöön. Korjaukseksi ehdotettiin ohjelmapuolen kalibrointia jos oikein ymmärsin.
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: Focus 1.8 tdci ei kiihdy

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

Oisko commonrail tukin paineanturi viallinen
-samuel-
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Helmi 2012 16:57

Re: Focus 1.8 tdci ei kiihdy

Viesti Kirjoittaja -samuel- »

Auto on nyt käytetty paikallisella merkkikorjaamolla. Fordin oma vika-analyysi arpoi hoitokeinoksi moottoriohjelman päivityksen. Seuraavana konstina huoltomies vaihtaisi polttoainesuodattimen, jos vika ei poistu. Ja eihän se poistunut. Itse hieman epäilen kyllä, että polttoainesuodattimesta tuo ei johtuisi, koska vika alkaa ilmetä vasta pitkän ajon jälkeen. Millainen homma tuo suodattimen vaihto mahtaa olla? Tekisikö sen itse? Työkoneisiin olen kyllä vastaavia suodattimia vaihtanut, mutta onko tässä jotain erikoista huomioitavaa? Olisi hyvä sulkea tuo pois ennen kuin autoa taas vie merkkihuoltoon. Paineensäädössä jos on fyysistä vikaa, niin se on kahdesta anturista kiinni. Ja toinen on integroitu ruiskutuspumppuun. Ja se ei kuulosta ainakaan kukkaron mielestä mukavalta vialta.
Vastaa Viestiin