Focus mk2 tuulilasin tiiviste

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
jarp

Focus mk2 tuulilasin tiiviste

Viesti Kirjoittaja jarp »

Hei!

Olisikohan kellään täällä tietoa, miten Focus mk2:n (vm. 2005) tuulilasi on kiinnitetty ja mikä on tuulilasia kertävän kumi/muovi -tiivisteen rooli? Onko sen tarkoitus olla vesitiivis ja mitä tapahtuu, jos tiivisteen alle pääsee vettä?

Nimittäin allekirjoittaneella harjallinen pesu irroitti tuulilasin yläreunasta sen tiivisteen, eikä se enää suostu pysymään paikallaan. Vaikka painelisin ko. tiivisteen solrmilla takaisin uraansa, pullahtaa se samantien takaisin ylös. Tiivisteen alla näyttäisi olevan joku potero ja kai sinne nyt väkisin on vettäkin mennyt, mutta en ole huomannut vielä sisätiloissa vettä.

Eli onko vinkkejä miten edetä? Onko kiire pajalle korjauttamaan tuo, ennen pellit alkavat ruostumaan, vai onko se tiiviste lähinnä koristeena? Miksi tiiviste ei tartu enää paikalleen, voisiko asialle tehdä jotain itse?

Kiitokset paljon!

- J
JonDDu91

Re: Focus mk2 tuulilasin tiiviste

Viesti Kirjoittaja JonDDu91 »

Kumitiivisteen rooli on estää kuraa menemästä lasinreunan ja korin väliin. Tuulilasit tiivistää lasiliima ja tiivistelistalla ei tässä suhteessa ole mitään merkitystä. Listan alle pääsee väkisinkin vettä. Listan ei kuitenkaan pitäisi irrota pesussa. Luultavasti lasi on joskus vaihdettu ja liimattu "liian alas" jolloin se voi päästä pois lasin ja korin välistä tai sitten lista ei ole irti vaan revennyt rikki. Lista on metallirunkoinen, kumipäälysteinen ja todella tiukasti lasissa kiinni. Yleensä tuulilasia vaihdettaessa ei listaa saa pois lasin ja korin välistä vaan lasi leikataan irti listoineen. Kiirettä ei korjaukselle ole. Tehtävissä ei oikeastaan ole muuta kuin kokeilla liimata se jollakin paikoilleen. Jos tämä ei onnistu on edessä lasin vaihto.
Krisse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Itekin oon huomannu tässä tän talven aikana että yläreunasta se muovinen lista on vähän turvoksissa, mut oon aatellu asian niin että on mennyt vettä väliin ja jäätyessään turvottanut sitä listaa vähän irti.

Mut oon aatellu asian myös niin että tuulilasi on kuitenkin liimattu autoon kiinni ja toi on vaan kosmeettinen haitta niin olkoon.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
tummax

Viesti Kirjoittaja tummax »

jos joku haluu siis sieltä saa edullisesti https://windglass.fi/tuulilasin-vaihto
Vastaa Viestiin