S-max 2.0 TDCI käynnistyy huonosti lämmitettynä
S-max 2.0 TDCI käynnistyy huonosti lämmitettynä
06 mallinen S-max jossa 2.0 tdci 140 hp yhteistyömoottori kummittelee käynnistyksen suhteen. Lähtee kylmänä laakista, mutta jos kone on ollut lämmityksessä pikkupakkasellakin vaikka puoli tuntia lähtee huonosti. Tuntuu että joku pytty poksauttelee, mutta joutuu startilla saattelemaan pitkään että jää käyntiin. Vehje teki tuota aikaisemmin lähinnä paukkupakkasilla eli tyyliin pakkasta alle 25 C ja pitkä lämmitys, mutta nyt siihen riittää näemmä pienikin kylmyys. Olen kuvitellut että tuo kovan pakkasen ongelma on tyypopivika ja pöhköys moottorinohjauksessa eli luottaa hehkutuksessa ja rikastuksessa liiaksi lohkon lämpötilaan vaikka imuilma onkin rapean kylmää, mutta nyt se kuppa on näemmä levinnyt pienemmillekin pakkaslukemille. Onkos havaintoja / kokemuksia. Luuis vaillisen hehkun vaikuttavan myös normaaliin kymäkäynnistykseen jne....??
Re: S-max 2.0 TDCI käynnistyy huonosti lämmitettynä
Lieneekö vika tuohon selvinnyt? Oma auto ( S-Max vm. 2006 2,0 tdci ) kävi korjaamolla ja joku vika oli löytyvinään. Kerron kunhan on vika korjattu...
Re: S-max 2.0 TDCI käynnistyy huonosti lämmitettynä
Samat oireet 2.5T-moottorilla varustetussa.
Mikä lämppäri? Omassa ilmeisesti letkussa oleva versio.
Ei ole tullut ihmeteltyä kuinka lähellä lämpöanturia se on.
Kunnolla lämmitettynä käynnistyy myös ok.
Mikä lämppäri? Omassa ilmeisesti letkussa oleva versio.
Ei ole tullut ihmeteltyä kuinka lähellä lämpöanturia se on.
Kunnolla lämmitettynä käynnistyy myös ok.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -