
Auto kyllä starttaa, mutta ei yritäkkään käynnistyä. Pyörittää vain hyvin laiskasti. Kokeiltiin hinatakkin käyntiin, mutta eipä tullut eloa silläkään. Hehkun tai moottorin merkkivalo ei jää palamaan ja ajoneston merkkivalokin käyttäytyy normaalisti.
Autolla on ajettu n310tkm ja pumppu on rempattu muistaakseni n220tkm kohdalla viitisen vuotta sitten. Jakoremmi on vaihdettu 10tkm sitten.
Laitoin sähköpumpun suodattimen ja ruiskupumpun väliin ja ilmailin suutinputkilta useampaan kertaan, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Jakopäänsuojan otin pois ja katselin, että remmi on kireällä ja hampaat tallessa. Liittimiä ja johtoja on tullut tarkasteltua ympäri konetta että kaikki kiinni. Venttiilikopan alla näytti terveeltä ja kone pyörii normaalisti kun kampiakselin päästä pyörittää.
Sitten muistin että mittaristossa on diagnostiikka. Sen mukaan startatessa on kierroksia vain n250r/min eli aika laiskasti pyörii vaikka tarjoaa toista akkua avuksi kaapeleilla ja lisä maadoitusta koneelle. dtc kohta näyttää vilkuttavan koodia 9359 joka googlen mukaan tarkoittaa 9359 (B1359) Ignition run/accessory circuit failure eli vaikuttaisi että jostain on jännitteet hukassa. Jenkki foorumeita kun lueskeli niin tuon on aiheuttaneet palaneet sulakkeet, katkonaiset johdot, rikkinäinen puola?? jne...
Tarkistelin kaikki sulakkeet ja ehjiä näyttivät olevan.
Eipä oikein tiedä mikä tuon mahtaa aiheuttaa, aion kuitenkin hakea ajoitustapin lainaan niin saa katsottua että jako on varmasti kohdillaan. Vaikuttaisi mekaaniselta vialta kun kone pyörii laiskasti, mutta toisaalta ihmetyttää mistä tuo vikakoodi tulee.
Tuossa vielä ohjeet tuohon mittaristo diagnostiikkaan jos ei tuota joku vielä tiedä:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Ins ... ostic_Mode