Elikkä semmonen oire on tullut että kun menee kotoota kauppaan ja kaupasta lähtee taas liikkeelle niin onkin akkuloppu näin käy välillä kun tahtoo kotoota lähteä...Mutta 10minuutin lataus akkulaturilla tai toisella autolla apuvirtaa nii heti hörähtää käyntiin että mikähän sähkönsyöjä haamu on sieppaan iskeny?
Toisella akulla on kokeiltu samaa tekee
sitte ku kattelin jännite mittarilla mites laturilataa nii jos ei ole valojapäällä jännite on 13,55
sitte ku heittää parkit päälle on 13,25-13,35 mutta sitte ku heittää ajovalot päälle nii lataus tipahtaa 11-12 ja sitte ku heittää kaikki maholliset sähköt nii autovaan simahtaa ja akku on tyhjä hetken lataus ja tääs lähtee käyntiin,Välillä kesken ajon saatta valot himmetä nii paljo että hyvä jos näkee onko ne päällä vai ei ja sit jonkun ajanpäästä taas funkkaa....
Akusta katooa virta/ford sierra
Re: Akusta katooa virta/ford sierra
Viittaa laturi vikaan jos noin paljon latausjännite laskee, ehjällä laturilla pitäis saada vähintään 14,4v max. Sen lataus jännitteen pitäisi järjen mukaan nuosta jos rasiteetaan enemmän.
Paikallaan seisten ei pitäis tuota vuotovirtaa olla.
Ite mondeossa testasin ton vuotovirran eli akun maakaapeli irti ja yleismittarin ampperi puoli käyttöön, ( vika löyty vasemmasta parkki sulakkeen takaa josta vuotoa oli 0,13amp.) mitataan maakaapelin ja kengän välistä amperi määrää yksi sulake kerrallaan irti ja kun laskee nollaan vika on paikallistettu siihen sulakkeeseen. Sitten vaan tutkimaan mikä se on ja kytkentäkaaviolla selvittämään mihin johdot menee.
Paikallaan seisten ei pitäis tuota vuotovirtaa olla.
Ite mondeossa testasin ton vuotovirran eli akun maakaapeli irti ja yleismittarin ampperi puoli käyttöön, ( vika löyty vasemmasta parkki sulakkeen takaa josta vuotoa oli 0,13amp.) mitataan maakaapelin ja kengän välistä amperi määrää yksi sulake kerrallaan irti ja kun laskee nollaan vika on paikallistettu siihen sulakkeeseen. Sitten vaan tutkimaan mikä se on ja kytkentäkaaviolla selvittämään mihin johdot menee.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Sulla on valot päällä ja musa soi..., akku tyhjä.., jos akun haluu täyteen, pitää vetää 24 h laturilla...osta uusi akku ja vahdi virrankulutusta..... 
- eli akku täyteen
- starttaus, jos räjähtää käyntiin..
- kaapelit irti
- huomenna uudestaan..
- jos taas sama, niin turha akkua syyttää,,

- eli akku täyteen
- starttaus, jos räjähtää käyntiin..
- kaapelit irti
- huomenna uudestaan..
- jos taas sama, niin turha akkua syyttää,,

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
Pitääpi sitte rupee kattelee mittarilla
akku on kylläkin uusi,laturia itekki oon vähän epäilly et pitää kaverilta kysyä lainaks sen omaa ja kattoo sitte ja samal hommaa toiseen laturiin uudet hillet ja muut pikku hilppeet 

Sanoisinko näin ettei kannata lätee hommaan laturiin uusia osia vaan hommata kokonaan uusi.
Perusteluiksi tähän valintaan on että sieltä laturista varmaan hajoaa seuraavaksi laakerit jos nyt ei ole jo hajonneet toki halvempi vaihtoehto toi osien vaihto on, mutta mun mielipiteellä tekisin näin.
Mutta jos auto on menossa myyntiin tai muuten poistoon niin silloin seuraava saa sitten hommata uuden, kunhan ite voi käyttää sen aikaa et pääsee eroon ni riittäis mulle.
Perusteluiksi tähän valintaan on että sieltä laturista varmaan hajoaa seuraavaksi laakerit jos nyt ei ole jo hajonneet toki halvempi vaihtoehto toi osien vaihto on, mutta mun mielipiteellä tekisin näin.
Mutta jos auto on menossa myyntiin tai muuten poistoon niin silloin seuraava saa sitten hommata uuden, kunhan ite voi käyttää sen aikaa et pääsee eroon ni riittäis mulle.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Tätä mä jaksan aina mainostaa, ei tarvii edes konepeltiä avata, näkee heti akun ja laturin kondiksen..4,99
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/S ... eri-43333/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/S ... eri-43333/
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon