Focus 2.0 Zetec -99 Tyhjäkäynti korkealla
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28 Marras 2011 18:18
Focus 2.0 Zetec -99 Tyhjäkäynti korkealla
Elikkäs sellainen tyhjäkäynti vika vielä päällä, että kylmänä kierrokset jää ylhäälle tyhjäkäyntina ja ajossa esim jos painaa kytkimen pohjaan kierrokset jäävät korkealla mutta kun pysää niin laskee ja vika häipyyy. Eli esim moottorijarrutus ei toimi vaan jos pikatielläkin hellää kaasusta niin kierrokset eivät laske alas. Akun kenkien irroitusta koitettu ja se huohotusletkussa oleva venttiili imusarjan alla on vaihdettu. Millainen homma tyhjäyntisäädin on putsata? Olisiko vika mahdollisesti siinä?
Re: Focus 2.0 Zetec -99 Tyhjäkäynti korkealla
Ne letkut varmaan tarkastettiin samalla?Samppaaa87 kirjoitti: ja se huohotusletkussa oleva venttiili imusarjan alla on vaihdettu.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28 Marras 2011 18:18
Re: Focus 2.0 Zetec -99 Tyhjäkäynti korkealla
Kyllä joo..
Re: Focus 2.0 Zetec -99 Tyhjäkäynti korkealla
Tyhjäkäyntiventtiili ei ole sinänsä vaikea puhdistaa mutta siihen on tuossa vaikea päästä käsiksi.
Vikakoodeista voisi löytyä jotain, esim. kaasuläpän asentotunnistimesta ja käyntinopeustunnistimesta.
Itse kaasuläppäkin voi takerrella, mutta miksi vika poistuisi kun auto seisoo?
Vikakoodeista voisi löytyä jotain, esim. kaasuläpän asentotunnistimesta ja käyntinopeustunnistimesta.
Itse kaasuläppäkin voi takerrella, mutta miksi vika poistuisi kun auto seisoo?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28 Marras 2011 18:18
Re: Focus 2.0 Zetec -99 Tyhjäkäynti korkealla
Onko imusarjan alla erikseen tyhjäkäyntisäädin sekä venttiili vai onko se sama asia? Se venttiili on vaihdettu joka on letkussa jossa en se kuulasysteemi.
Re: Focus 2.0 Zetec -99 Tyhjäkäynti korkealla
Huohotusletkussa oleva peukalonpään kokoinen kuulaventtiili (PCV-venttiili) on eri asia.
Tyhjäkäyntisäädin eli lisäilmaventtiili eli tyhjäkäyntiventtiili on vaalea metallinen purkki
kahdella pultilla kiinni imusarjan alla, ahtaassa paikassa. Siihen tulee myös sähköjohto.
Tyhjäkäyntisäädin eli lisäilmaventtiili eli tyhjäkäyntiventtiili on vaalea metallinen purkki
kahdella pultilla kiinni imusarjan alla, ahtaassa paikassa. Siihen tulee myös sähköjohto.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28 Marras 2011 18:18
Re: Focus 2.0 Zetec -99 Tyhjäkäynti korkealla
No niin nyt vasta erikoiselta tuntuu. Koitin vielä uudelleen akunkenkien irroitusta ja se auttoi eli auto muuttui täysin normaaliksi kierroksien suhteen mutta hetken päästä vika tuli uudelleen päälle. Mistäköhän tuota kipua kannattaisi lähteä etsimään? Nyt ihmetyttää..
Re: Focus 2.0 Zetec -99 Tyhjäkäynti korkealla
Luetuta vikakoodit!
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex