Sivu 1/1

Mondeo

Lähetetty: 23 Helmi 2005 19:17
Kirjoittaja FarOs
Mä nyt siirrän tän kysymyksen tänne kun toi crsc:n porukka kääntää selkänsä heti jos ei ole halukas jatkamaan jäsenyyttä.

takajarrulevytkö tulevat vasta -00 ylöspäin?
Kuinkas mondeoissa on tehty tuo käsijarru? Samallalailla kuin Escortissa jossa on levytakana ja käsijarru rummussa?
Entäs kuinka nuo pyöranlaakerit ovat näissä kestäneet?
Onko kytkimessä ollut ongelmia, siis sitä samaa ettei se automaatti säätö ole toiminut ja kytkintä saa polkea pohjaan ja ei silloinkaan meinaa irrottaa.

Lähetetty: 23 Helmi 2005 19:33
Kirjoittaja jotaki
Ainakin -99 2.5 V6 on levyt takana.

Takalevyjarruilla varustetuissa autoissa seisontajarruvipu käyttää takajarrusatuloita vaijerin välityksellä ja takajarrusatulan vipua sisäänrakennetulla nokalla. Takajarrusatulassa oleva salpa pyörittää männän säätöruuvia jarrupalan kulumisen tasaamiseksi. ( Ote TIS korjaus oppaasta)

Lähetetty: 23 Helmi 2005 19:39
Kirjoittaja tommi.r
93-99 1.6, 1.8, 2.0 stw,sedan ja hb malleissa on rummut, v6 on levyt.
Olettaisin että noissa uudemmissa on jo levyt takana.
Ainakaan 95 V6 ei ole käkkäri rumpujarrutyylinen,vaan satulassa on vipu joka puristaa mäntää.

Lähetetty: 24 Helmi 2005 15:53
Kirjoittaja Eweri
Jos nyt pienenä pilkunviilauslisänä laittaisi, et ainaskin 95 2.0 4x4 stw.ssä on levyt takana :D

Lähetetty: 24 Helmi 2005 17:10
Kirjoittaja ZyaS
Eweri kirjoitti:Jos nyt pienenä pilkunviilauslisänä laittaisi, et ainaskin 95 2.0 4x4 stw.ssä on levyt takana :D
ai niitä on nelikkoinakin :oops:

Lähetetty: 24 Helmi 2005 19:42
Kirjoittaja siipicossu
jotaki kirjoitti:Ainakin -99 2.5 V6 on levyt takana.

Takalevyjarruilla varustetuissa autoissa seisontajarruvipu käyttää takajarrusatuloita vaijerin välityksellä ja takajarrusatulan vipua sisäänrakennetulla nokalla. Takajarrusatulassa oleva salpa pyörittää männän säätöruuvia jarrupalan kulumisen tasaamiseksi. ( Ote TIS korjaus oppaasta)
samoin on 98:ssa
V6 koneisissa ainakin on kaikissa levyt takana

Lähetetty: 25 Helmi 2005 14:55
Kirjoittaja Eweri
ZyaS kirjoitti: ai niitä on nelikkoinakin :oops:
Juu ainakin itellä on sellanen... Eli siis tota MK1 mondeoa on tehty nelikkona ja mummoassa YLE on tuottanut niitä itselleen... arvaa mistä omani löysin :wink:

Ja laitetaan nyt sitten tähän perään, jos joku viisas vaikka tietäisi, niin saakohan tota ST200 tekniikkaa sovitettua tohon nelikon vaihteistoon?

Plus sit tieten et kuinka vitullinen homma se ois esim. sähköjen kannalta?

Lähetetty: 25 Helmi 2005 20:45
Kirjoittaja mondeo_friikki
Kattelin tossa jotain englantilaista lehteä niin siinä oli mondeo 4wd cossu tekniikalla

Lähetetty: 25 Helmi 2005 22:02
Kirjoittaja Eweri
Juu, mä itseasiassa kysäsin joskus katastuksen pojilta tosta cossu tekniikan vaihdosta ja ne meinas et kuhan on dynot näyttää ja jarrut vastaa tarvittavia, niin eiku vaihtoon vaan. eikös kuiten vimoset cossu eskot oo vähäpäästösiä?

Lähetetty: 25 Helmi 2005 22:41
Kirjoittaja overboost
Eweri kirjoitti:Juu, mä itseasiassa kysäsin joskus katastuksen pojilta tosta cossu tekniikan vaihdosta ja ne meinas et kuhan on dynot näyttää ja jarrut vastaa tarvittavia, niin eiku vaihtoon vaan. eikös kuiten vimoset cossu eskot oo vähäpäästösiä?
Olisipa noin helppoa!!! Vaatii Vtt-testit ja muuta mukavaa.
Jos laitat esco-cossun koneen mondeoon, ei samat päästönormit ole voimassa, kun eri korissa kiinni. Ja tehoja pitää kuristaa ja silloinkaan ei päästönormit ole voimassa.

Lähetetty: 26 Helmi 2005 00:31
Kirjoittaja Monteonisti
Ei multa oo koskaan mottia autosta tutkittu katsastuksessa, rungon numero vaan, ei sitäkään aina! :D

Lähetetty: 26 Helmi 2005 01:09
Kirjoittaja Eweri
Vaan ei mahda löytyä niin tyhmää katsastusinsinööriä, et se ei erottas mondeon konetta turbokoneesta :lol:

Lähetetty: 26 Helmi 2005 01:51
Kirjoittaja Regu
On löytynyt sellainenkin joka ei erota 4 pyttystä suorasta 6:sta :lol:

Lähetetty: 26 Helmi 2005 17:19
Kirjoittaja siipicossu
overboost kirjoitti: Olisipa noin helppoa!!! Vaatii Vtt-testit ja muuta mukavaa.
Jos laitat esco-cossun koneen mondeoon, ei samat päästönormit ole voimassa, kun eri korissa kiinni. Ja tehoja pitää kuristaa ja silloinkaan ei päästönormit ole voimassa.
Jos käyttää vertailumallina st200 ja 205 hp niin kyllä pitäisi esco cossun tehot käydä kuristamattomana.

Lähetetty: 26 Helmi 2005 17:24
Kirjoittaja hietsu
Regu kirjoitti:On löytynyt sellainenkin joka ei erota 4 pyttystä suorasta 6:sta :lol:
Ja teimpä kerran yhelle rantakirpulle "vaihteen poiston"...
Oli aski sökö ja ykkönen ei pelittänyt, mutta jaksoi lähteä kakkosella aivan normaalisti.
Sanoin katsastuksessa setälle; Älä yritä lähteä ykkösellä, on niin paljon tehoja että aski hajoaa, setä uskoi, lähti kakkosella, katsasti ja antoi leiman.
On ne niiiiin vähä-älysiä noi ingenjöörit..... :lol:

Lähetetty: 03 Maalis 2005 20:35
Kirjoittaja Fich Meister
Ainakin vuoden 2000 2,0 STW:ssä on levyt takana. 2000 on viimeinen vuosikerta, jossa on ne isot (= hyvät) "killisilmä"-etuvalot.

Lähetetty: 03 Maalis 2005 23:41
Kirjoittaja Monteonisti
Kukaan ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi toinen insinööri, ehkä? :D

Lähetetty: 04 Maalis 2005 09:01
Kirjoittaja Fich Meister
[off topic]
Monteonisti kirjoitti:Kukaan ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi toinen insinööri, ehkä? :D
Mikään ei ole niin viisas kuin ihminen, paitsi insinööri.
[/off topic]

Lähetetty: 05 Maalis 2005 00:20
Kirjoittaja Monteonisti
Insinööri on kuitenkin "vällttämätön paha", kuka muu suunniittelis nämä kaikki hyvät (ja huonot?) systeemit, kuten vaikka asunnot ja voortit? :D

Nää jutut.....

Lähetetty: 17 Touko 2007 21:03
Kirjoittaja crashline
Menee aina jonnekkin muualle kun alkuperäinen aihehan oli :shock: :shock: :D