Jos siinä on alkuperäinen 2.8 kone, niin siinä on jo pikkuisen kaasariversiota rajumpi nokka. Olen lukenut jostain, että tehon nousu esim. vastaavaan Granun kaasarikoneeseen olisi juuri tuon nokan - ei ruiskun - ansiota. Koneeseen on tarjolla katunokkia ja kisanokkia, jos intoa riittää niitä vaihtamaan.
Nokka on tuossa tönärikoneessa siellä lohkon keskellä, niin kuin varmaan tiesitkin. Nokka lähtee lohkosta eteenpäin, kun tieltä purkaa jakopään kopan ja mahdollisesti syylarin. Jälkimmäisestä en ole varma, kun itse ihmettelin tuota kone irrallaan.
Jakopään irroittaminen onnistuu avaamalla 9kpl 13mm pulttia, muutaman vesiletkun irroituksella ja öljypohjan etummaiset pultit irroittamalla. Jos (kun) öljypohjan tiiviste on liimattu kiinni, niin sekin hajoaa tuossa yhteydessä.
Jakopään läpi tulee molemmin puolin lohkon vesikierto, joten kasausvaiheessa tarttee uuden tiivistesarjan näihin ja itse kanteen.
Kopan alta pitää vielä ottaa varsinainen jakoratas irti, jotta nokan kiinnityslevyn voi avata. sitten nokan pitäisi tulla ulos vetämällä, kunhan muistaa poistaa työntötangot ensiksi.
Aika työlästä siis.

Minä tarkistaisin ekaksi, että ruisku toimii niin kuin pitää, sitten laittaisin pakosarjan ja imusarjan vähän avarammaksi, tekisin jopa kansityöt ennen tuota nokkaa. Noita on tuossa kesällä tullutkin tehtyä...