Sivu 1/2

sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 18 Marras 2011 14:02
Kirjoittaja magmasa
sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?samalla kannesta kuuluu helvetinmoinen ääni ja se hiljenee vähän kun polkee kaasua?auto myös hyytyilee nopean kiihdytyksen jälkeen vähän aikaa,kuullostaa kun pensa loppuis vaikka on tankki täys?

kiitoksia niille jotka vastaavat jo valmiiksi:) ja autohan on 2litran ruisku doch:)

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 18 Marras 2011 14:08
Kirjoittaja duckworth
Öljypumppu?

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 18 Marras 2011 14:24
Kirjoittaja magmasa
sitä itsekin olen arvellut:)olisiko jotain keinoja miten testata ettei turhaa vaihda?

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 18 Marras 2011 15:33
Kirjoittaja duckworth
magmasa kirjoitti:sitä itsekin olen arvellut:)olisiko jotain keinoja miten testata ettei turhaa vaihda?
Asentamalla öljynpainemittarin, että näät ne todelliset paineet, jos et auton alkuperäistä anturia usko :D

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 18 Marras 2011 15:56
Kirjoittaja magmasa
duckworth kirjoitti: Asentamalla öljynpainemittarin, että näät ne todelliset paineet, jos et auton alkuperäistä anturia usko :D
ja minkälaiset ne öljy paineet on tietyillä kierrosalueilla?:)

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 18 Marras 2011 16:16
Kirjoittaja Foordson
Tarkasta öljypumpun paineenrajoittimen ruuvi! tykkää pyöriä auki päin.

Öljynpaineet lämpöisenä tyhjäkäynnillä n. 1.6bar ja 2000rpm n. 3,1bar.
Nythän sielä ei ole öljynpaineita periaatteessa ollenkaan jos öljynpainevalo palaa, se kun syttyy reilusti alle 0,5barissa.

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 18 Marras 2011 16:40
Kirjoittaja magmasa
Foordson kirjoitti:Tarkasta öljypumpun paineenrajoittimen ruuvi! tykkää pyöriä auki päin.

Öljynpaineet lämpöisenä tyhjäkäynnillä n. 1.6bar ja 2000rpm n. 3,1bar.
Nythän sielä ei ole öljynpaineita periaatteessa ollenkaan jos öljynpainevalo palaa, se kun syttyy reilusti alle 0,5barissa.
kyllä kyllä ja kiitos avusta!:)

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 19 Marras 2011 22:08
Kirjoittaja magmasa
Foordson kirjoitti:Tarkasta öljypumpun paineenrajoittimen ruuvi! tykkää pyöriä auki päin.

Öljynpaineet lämpöisenä tyhjäkäynnillä n. 1.6bar ja 2000rpm n. 3,1bar.
Nythän sielä ei ole öljynpaineita periaatteessa ollenkaan jos öljynpainevalo palaa, se kun syttyy reilusti alle 0,5barissa.
ja mistä tämä öljypumpun paineenrajoittimen ruuvin voi löytää?:)

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 19 Marras 2011 22:30
Kirjoittaja Foordson
Pumpun vasemmalta puolelta löytyy iso ruuvi.
Sen näet kun otat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan pois.

kampiakselin hihnapyörän pultin momentti oli 55-63nm + 80-90 astetta.

Jos ruuvi on löystynyt, joudut irrottamaan öljypumpun.
Huom! Jakoon ei tarvitse koskea.
Tuolta löytyy tarvittavia ohjeita: http://www.fordscorpio.co.uk/DOHC2L8Vmanual.htm

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 20 Marras 2011 12:42
Kirjoittaja magmasa
Foordson kirjoitti:Pumpun vasemmalta puolelta löytyy iso ruuvi.
Sen näet kun otat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan pois.

kampiakselin hihnapyörän pultin momentti oli 55-63nm + 80-90 astetta.

Jos ruuvi on löystynyt, joudut irrottamaan öljypumpun.
Huom! Jakoon ei tarvitse koskea.
Tuolta löytyy tarvittavia ohjeita: http://www.fordscorpio.co.uk/DOHC2L8Vmanual.htm
eli konetta ei tarvi irrottaa korista että saa öljypumpun irrotettua?

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 20 Marras 2011 14:42
Kirjoittaja Foordson
Ei tartte.

-Ilmanputsarin putki sekä imuäänten vaimentaja irti.
-Flektien kehikko irti, se tulee yläkautta kun käännät sen pystyyn ja nostat.
-Laturin remmi irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän, vitos vaihde päälle sekä käsijarru ja väännät pultin auki. Jonka jälkeen tarviit ulosvetäjän, että saat hihnapyörän irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan. Laturin remmin kiristimen takana oleva pultti on hieman hankala saada pois, mutta sen saa. Älä irroita remminkiristintä!
Suosittelen, että lyhennät kiristimen takana olevaa pulttia hieman, niin se on helpompi saada takaisin.
-Nyt näet vasemmalla puolella itse öljypumpun.

Kuva

Punaisella ympyröity on paineenrajoittimen ruuvi.

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 21 Marras 2011 15:01
Kirjoittaja magmasa
Foordson kirjoitti:Ei tartte.

-Ilmanputsarin putki sekä imuäänten vaimentaja irti.
-Flektien kehikko irti, se tulee yläkautta kun käännät sen pystyyn ja nostat.
-Laturin remmi irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän, vitos vaihde päälle sekä käsijarru päälle ja väännät pultin auki. Jonka jälkeen tarviit ulosvetäjän, että saat hihnapyörän irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan. Laturin remmin kiristimen takana oleva pultti on hieman hankala saada pois, mutta sen saa. Älä irroita remminkiristintä!
Suosittelen, että lyhennät kiristimen takana olevaa pulttia hieman, niin se on helpompi saada takaisin.
-Nyt näet vasemmalla puolella itse öljypumpun.

Kuva

Punaisella ympyröity on paineenrajoittimen ruuvi.
kiitos tosi paljon avusta:)

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 24 Marras 2011 21:11
Kirjoittaja magmasa
magmasa kirjoitti: kiitos tosi paljon avusta:)
nyt on sierra purettu ja paineenrajoittimen ruuvi oli pyörinyt auki mutta samalla löysin sieltä paskaksi menneen muovisen hammasrattaan ja muovin palasia ja kanteen menevä kettinki oli löysällä
joten mitä teen?

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 24 Marras 2011 22:59
Kirjoittaja Foordson
Luultavastin se ketjua kiristävä hammasratas keksintö on mennyt hajalle ja tai hydraulinen ketjunkiristin.

Pura koko jakopää niin näet mitä on mennyt hajalle.
Jos kiristin on pettänyt niin luultavastin männät ja venttiilit on kohdanneet.

Otas muutama kuvakin jakopäästä ja osista.

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 25 Marras 2011 12:48
Kirjoittaja magmasa
Foordson kirjoitti:Luultavastin se ketjua kiristävä hammasratas keksintö on mennyt hajalle ja tai hydraulinen ketjunkiristin.

Pura koko jakopää niin näet mitä on mennyt hajalle.
Jos kiristin on pettänyt niin luultavastin männät ja venttiilit on kohdanneet.

Otas muutama kuvakin jakopäästä ja osista.
pitääpä purkaa ja ottaa kuvia:)

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 05 Joulu 2011 12:16
Kirjoittaja magmasa
mistä löytäisin kuvassa vasemmalla puolella olevan ylöspäin nousevan muovi linjan/ohjurin?:)kaikki muu on uutta tuollainen vain pitäisi enää saada koska oma meni pillunpäreiksi:)kiitos vastauksista etukäteen:)
ja siis tuossa kuvassa mitä on monta tässä keskustelu hommas:)

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 05 Joulu 2011 18:30
Kirjoittaja Foordson
Marmoritiskiltä tai Tero Anttilalta (aka Hepe Trading) Osanumero on 1022215.
Hintaa sillä muovin palalla oli 39e Anttilalla.

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 22 Tammi 2012 13:40
Kirjoittaja magmasa
miten saada jako kohilleen kun oli pomppinut muutaman hampaan yli ku meni kiristimet sun muut hajalle vinkkejä miten helpointa?

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 23 Tammi 2012 23:24
Kirjoittaja Tekno

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 19 Touko 2014 22:06
Kirjoittaja Temezi
Foordson kirjoitti:Ei tartte.

-Ilmanputsarin putki sekä imuäänten vaimentaja irti.
-Flektien kehikko irti, se tulee yläkautta kun käännät sen pystyyn ja nostat.
-Laturin remmi irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän, vitos vaihde päälle sekä käsijarru ja väännät pultin auki. Jonka jälkeen tarviit ulosvetäjän, että saat hihnapyörän irti.
-Irroitat kampiakselin hihnapyörän takana olevan kopan. Laturin remmin kiristimen takana oleva pultti on hieman hankala saada pois, mutta sen saa. Älä irroita remminkiristintä!
Suosittelen, että lyhennät kiristimen takana olevaa pulttia hieman, niin se on helpompi saada takaisin.
-Nyt näet vasemmalla puolella itse öljypumpun.

Kuva

Punaisella ympyröity on paineenrajoittimen ruuvi.


millä keinon saan tuon hihnapyörän pultin auki ja onko kierteet oikein vai väärin päin?

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 20 Touko 2014 03:19
Kirjoittaja Tessu
Ja sillon kun ölynpaineenvalo JO palaa niin ei kyllä enää kannata käyttää mottia olleskaan sillon on JO vauriot alkanu!!
Jos kerta kilisee ja hyytyy niin SITÄ suuremmalla syyllä ei kannata,ei se painevalo siellä turhaan ole!

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 20 Touko 2014 19:32
Kirjoittaja NiceMan
Moniko tietää mitä noi merkki valot tarkoittaa...

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 20 Touko 2014 20:38
Kirjoittaja jyha
Noissa valoissahan hyvin pitkälti samat värikoodit kuin liikennevaloissa. Keltaisella kannattaa korjata asia heti kun kerkee, ja punaisella ajo seis. Ei se niin vaikeaa ole.

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 20 Touko 2014 21:36
Kirjoittaja duckworth
No jaa täälläpäin suomea moni "automies" elää yhä siinä uskossa, että kun öljynpainevalo syttyy täydessä kiihdytyksessä, riittää kun painaa kytkimen pohjaan ja sammuttaa moottorin :lol: Ja vika korjaantuu vaihtamalla öljyt totta kai Kuva

Mutta tosiaan kuten on oikeasti tiedossa tuo auton oma merkkivalo palaa vasta kun painetta ei ole. Olen oppinut itse asian kantapään kautta. Vielä nytkin huomaa kun käynnistää koneen yön jäljiltä, niin n. 5 sek. näyttää mittari nollaa ennen kuin nousee (mun tapauksessa 6 bariin), mutta auton oma öljyvalo sammuu jo paljon aikaisemmin. Siihen kannuvaloon ei kannata hirveästi luottaa siis.

Re: sierran öljyvalo palaa vaikka on öljyä koneessa?

Lähetetty: 21 Touko 2014 00:46
Kirjoittaja Tessu
JUURI noin ja jollei jotain tietäis niin aina voi sen jostain kysyä, ja totta AINA kun on punaista kojetaulussa niin ei liikkelle lähdetä,se ainakin mulle opetettiin JO autokoulussaa aikoinaan,mitähän ne sielläkin nykyään opettaa vai ei mitää?
Eräs vanha nainenkin oli senverta viisas että ajo autonsa suoraan huoltamoon ja kysy et mikäs punai valo tääl palaa ja huoltomies lisäs vain pissapojan nestettä,nainen tokas mulle et arvaa hävettikö?? no mä sanoin että pahempi olis ollu JOS oisit vaan ajanu ja olis JUST se öljynpaineenvalo palanu kokoajan ja näin olis ollu moottori varmasti rikki! sitten olis VARMAAN hävettäny ellei jo muutakin!
Jokainen tekee tyylillään ja sen mukaan mihin rahat riittää...