Morjens,
kun en tuosta keksinnöstä (Mondeo 1.8 Tdci Titanium -08) muuta valittamista ole löytänyt parin kuukauden ja 3000 km:n jälkeen, niin jotain kuiteski. Lieneekö ominaisuus noissa tiiseleissä, kun paikallaan ollessa nostaa hitusen kierroksia tyhjäkäynniltä johonkin 1300-1500 rpm paikkeille, moottori ravistaa jonkin verran. Tyhjäkäynnillä käy kuin kello ja ja myös isommilla kierroksilla. Ajossa ei huomaa mitään...siis kun on vetoa ja kuormitusta, paitsi joskus liikkeelle lähdettäessä ehkä. Työpaikan Transportterifolkkari teki uudesta asti noin, eikä siinäkään mitään vikaa ollu...kuulemma. Vikakoodeja ei oo minunkaan autossa.
Toinen kummallisuus on Webaston ohjauksessa. Sitäkö ei siis saa mitenkään päälle ajoon lähdettäessä...ainakaan näin nollakeleillä? "Aux Heater" ruksattuna, mutta eipä käy keksintö. Kun Park Heater -toiminta on päällä Activate now -menetelmällä, sammuu Webasto heti, kun moottorin käynnistää?!?
Kiitos, jos jaksatte vastailla ja valistaa...
Mondeo Tdci 1.8 -08 ...vikoja vai ominaisuuksia?
Re: Mondeo Tdci 1.8 -08 ...vikoja vai ominaisuuksia?
Jos tuota kierrosten nousua ilmenee lähinnä ajoittain niin se liittyy luultavasti hiukkassuodattimen regenerointiin. Eli sieltä poltetaan kerääntynyt noki pois kun pakokaasun paineanturi tunnistaa että suodatin on täyttymässä. Käytännössä polttoainetta ruiskutetaan niin että sitä menee myös pakoputkeen ja samalla kierroksia nostetaan vähän että se suodatin kuumenee tarpeeksi.
Jos ajelee vähän matka-ajoa niin tuo tapahtuu paljon useammin.
Webasto on varmaan vain ohjelmoitu noin, joku voisi osata ohjelmoida sen erilailla mutta todennäköisimmin korjaamot ei muuttele valmistajan ohjelmia. Olisihan se tietty kätevä kun moottori lämpenisi nopeammin.
Jos ajelee vähän matka-ajoa niin tuo tapahtuu paljon useammin.
Webasto on varmaan vain ohjelmoitu noin, joku voisi osata ohjelmoida sen erilailla mutta todennäköisimmin korjaamot ei muuttele valmistajan ohjelmia. Olisihan se tietty kätevä kun moottori lämpenisi nopeammin.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Re: Mondeo Tdci 1.8 -08 ...vikoja vai ominaisuuksia?
No...olis kai pitäny miettiä tarkemmin, mitä kirjoitin. Tarkoitin, että kun ihan itte painan kaasua paikallaan johonkin 1300rpm tienoille, moottori hieman ravistaa, muuten käy tasaisesti. Saattaa olla ominaisuus tuossa keksinnössä...rangleri kirjoitti:Jos tuota kierrosten nousua ilmenee lähinnä ajoittain niin se liittyy luultavasti hiukkassuodattimen regenerointiin. Eli sieltä poltetaan kerääntynyt noki pois kun pakokaasun paineanturi tunnistaa että suodatin on täyttymässä. Käytännössä polttoainetta ruiskutetaan niin että sitä menee myös pakoputkeen ja samalla kierroksia nostetaan vähän että se suodatin kuumenee tarpeeksi.
Jos ajelee vähän matka-ajoa niin tuo tapahtuu paljon useammin.
Webasto on varmaan vain ohjelmoitu noin, joku voisi osata ohjelmoida sen erilailla mutta todennäköisimmin korjaamot ei muuttele valmistajan ohjelmia. Olisihan se tietty kätevä kun moottori lämpenisi nopeammin.
Huomenna käytän Foortikorjaamossa autoa. Katotaan, saako siihen Webaston ohjaukseen päivitystä, mistä olen jostain kuullut tai lukenut. Siihen kun pitäis olla kuulemma korjaus, vaikka ei noita Foordisoituja lämppäreitä saa pelittään ihan samaan tyyliin, kuin jälkiasennetut toimii
