v6 mondeo omituinen vika??
v6 mondeo omituinen vika??
elikkä minun 97 vkm mondeo tekee välillä kylmänä että käypi oletettavasti 5 pytyllä,ja joskus kun tekee räväkän kiihdytyksen esim ohituksessa nii huippu tehoalueella veto loppuu kuin seinään (aivan ku puolet tehoista häviäisi) ja joskus myös nyhtää niin että välillä vetää ja välillä sitten ei tiettyjen kierrosten kohdalla. missä vika?? tulppien vaihtoa ajattelin kokeilla mutta jotkut puhuvat että pitäisi käyttää moottorin korvakoita irti ja kääntää sitä hieman että saapi taempien sylinterien tulpat vaihdettua. auttavat ohjeet olisivat tarpeen ennen kuin hermot menevät ja poltan koko vehkeen.! 

Re: v6 mondeo omituinen vika??
Mulla kävi startatessa viidellä etenkin päivän ekan startin yhteydessä, oli kansipahvi palanut.. Tulpat saa vaihdettua ihan räikällä, mulla tais olla pari jatkoa ja nivel siinä välissä, ja hommaa ihmeessä semmonen magneettinen tulppahylsy, on kätsä tohon.
Tehon puute selittyy karstasella imusarjalla tai toisioläppien vaijerin vikaantumisella, haulla löytyy runsaasti keskustelua aiheesta.
Tehon puute selittyy karstasella imusarjalla tai toisioläppien vaijerin vikaantumisella, haulla löytyy runsaasti keskustelua aiheesta.
joo just päivän eka startilla on tehny pari kertaa sen että käypi viidellä.pitää ruveta tulpan vaihto hommiin.kiitos vinkistä.
Tulpat jos on syvällä, niin puhaltele paineilmalla ensin suurimmat moskat pois sieltä ettei ne tipahtele sylinteriin kun tulppa irtoaa. Ja ilman magn.avaintakin pärjää jos on sellainen "noukkija", esim Biltema 1.99€

Tuolla on hyvä poimia se wanha tulppa pois ja asetella uusi tilalle ilman pudotteluja = ilman kärkivälin mahd. vääristymistä tuosta pudotuksesta 8)

Tuolla on hyvä poimia se wanha tulppa pois ja asetella uusi tilalle ilman pudotteluja = ilman kärkivälin mahd. vääristymistä tuosta pudotuksesta 8)
Citroën C5 2.0HDi 136 Dynamique 90 Anniversaire Tourer Automaatti -09