Sivu 1/1
esco ongelmia...
Lähetetty: 10 Joulu 2005 18:23
Kirjoittaja ccc
elikkä auto on -89 vuoden esco 1,6 kaasari koneella..
ongelmana on että huikka (automaatti) ei lähde kun vasta noin 25min ajon jälkeen pois ja sitten kun se lähtee niin välillä auto sammuu kun laittaa kytkimen pohjaan...ja lähtee heti käyntiin kun käynnistää.
toinen ongelma on että lämmöt ei nouse edes lähelle normaalia..termarin vaihdoin mutta ei se auttanut...ainut miten oon saanu lämmöt nousemaan on että sammutan lämppärin kokonaan ja annan auton käydä paikallaan..mutta kun lähtee ajamaan tai laittaa lämppärin päälle niin lämmöt laskee ihan alas..
osaiskohan joku kertoo mikä vois olla vikana? vai kannattaako työntää koko p*ska lähimpään järveen?

Lähetetty: 10 Joulu 2005 19:32
Kirjoittaja lassi
Millasen termarin laitoit laitoitko uuden kumitiivisteen termostaatin "ympärille"?
Lähetetty: 10 Joulu 2005 19:49
Kirjoittaja ccc
motonetistä ostin talvi termarin ja laitoin kyllä sen kumitiivisteen.
Lähetetty: 10 Joulu 2005 19:50
Kirjoittaja eskomk4
ihan samat viat itellä, vaikuttais että termari tai sitten termarikotelossa oleva muovikuula puuttuu, käytäppä hakua. Itellä myös tuo sammumisjuttu, se on ilmavuoto eli eikun letkut tutkimaan... Niin tai sitte järveen. Aika vähän vikoja tuossa nyt kuitenkin on, on niitä uudemmissakin, eikä ole enää halpaa korjata...
Lähetetty: 10 Joulu 2005 20:05
Kirjoittaja turbiiniriesa
ei ei järveen>se saastuttaa luontoa

tuo se mun pihaan,niin pääset ilman omantunnon tuskia eroon,et olisit luonnon saastuttaja

Lähetetty: 10 Joulu 2005 20:26
Kirjoittaja lassi
Mikä muovikuula?
Lähetetty: 10 Joulu 2005 20:26
Kirjoittaja Monkelo
Termostaatti kotelossa on termostaatin ohittava kanava, jossa sen kuulan pitäisi olla tukkimassa vesikiertoa.
Se pitää tukkia se kanava siitä termostaatti pesästä, niin johan alkaa lämpiämään.
Se muovikuula on lähtenyt kiertoon ja vesi juoksoo läpi kokoajan.
Lähetetty: 10 Joulu 2005 20:28
Kirjoittaja lassi
Eipä omassa näkynyt ylimääräisiä reikiä eikä muovikuulia/kuulaa.
Lähetetty: 10 Joulu 2005 20:29
Kirjoittaja Jaakko85
lassi kirjoitti:Mikä muovikuula?
Luultavasti sellainen muovikuula joka on sulanut joskus, jos lämmöt ovat nousseet liian korkeiksi (termarivika esim) -> muovikuula sulanut ja päästänyt litkut kiertämään termarin ohi. Eli nyt sillä termarilla ei sitten ole paljoa vaikutusta siellä.
Lähetetty: 10 Joulu 2005 20:31
Kirjoittaja lassi
Mistä niitä uusia saa?
Lähetetty: 10 Joulu 2005 20:57
Kirjoittaja turbiiniriesa
foortilta ainakin saa,ehkä myös muista varaosaliikkeistä,eli eikun kyselemään

Lähetetty: 11 Joulu 2005 15:17
Kirjoittaja Monkelo
Termaripesä maksaa aikast paljon, suosittelen tulppaamista.
Porataan reikä väännetään kierteet ja lukkoliimalla tiivistäen pultti kanavan tukkeeksi.
Termaripesä kannattaa kuitenkin irroittaa toimenpiteen ajaksi.
Lähetetty: 11 Joulu 2005 22:31
Kirjoittaja Monteonisti
Olisko yksinkertaisempi pultti+mutteri+tiiviste? 8)
Lähetetty: 12 Joulu 2005 10:50
Kirjoittaja EscoVainaa
Mulla oli kans escos (-82, 1,3 CVH) lämpenemis ongelmia. Pistin jollaki vuodon korjaus -tökötillä se röörin tukkoon, niin johan rupes lämpenemään!
MUTTA, nyt moottori tuppaa lämpenemään ensin liikaa, jonka jälkeen lämmöt laskee normaaliin. (Ensin lämpötila tais jopa aaltoilla, mutta se oire on vissiin hävinny.) Koitin porata termariin pienen reiän (2,5 mm), ajattelin josko auttais, kun hiukan pääsee termarin "ohi". Vaan eipä auttanu. Lämmöt saattaa myös nousta turhan ylös pitkän matka-ajon jälkeen taajamassa. Onko tuo kaikilla sen reiän tukkimisen varjopuoli, mikä pitää hyväksyä, vai onko sille jotain tehtävissä?