Sivu 1/2
mk1 Fiesta lämpöjuttuja
Lähetetty: 08 Joulu 2005 16:59
Kirjoittaja Jaakko85
Noniin, tuollainen "peli" tuli ostettua, ja nyt niinsanottuna ongelmana on se ettei sisällä oikein ole tarpeeksi lämmin (jalat jäätyy). Moottorinlämmöt nousee mittarinmukaan puoleenväliin, eli ihan normaaliksi kait, mutta suuttimista ei silti tule ihan polttavaa ilmaa, myöskään ikkunat eivät tahdo millään sulaa jäästä jos sitä hiemankin on.. Lämppärin puhaltimessa kuuluu ilmeisesti olla VAIN kaksi eri nopeutta ja puhalluksen voimakkuus ei ilmeisesti ole kovin kova, vai onkohan tuossa vaan jotain vikaa. ?
Mites muut tarkenee tollaisessa fiestassa talvella ?
Fiesta on 1.1 '80.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 17:14
Kirjoittaja janzamar
joskus oli joku tuon ikäinen ajossa,vihasin sitä yli kaiken ja vieläkin tekis mieli etsiä se jostain vaan että sais ajaa sen kiveen,mutta lämppäri toimi kyllä suht hyvin.
elikkä jotain tukoksia vois kuvitella olevan jossain..?
huurussa oli kyllä omassakin ikkunat tämän tästä..
Lähetetty: 08 Joulu 2005 17:47
Kirjoittaja lassi
Kyllä siinä lämpö pitäis riittää itellä oli 1.0 tarkeni 30 asteen pakkasellakin ja lasit oli sulana. Ei se lämpömittari välttämättä pidä paikkaansa on niitten heikko kohta, vaihda termostaatti ni pelittää eikä maksa paljon.

Lähetetty: 08 Joulu 2005 17:50
Kirjoittaja Jaakko85
lassi kirjoitti:Kyllä siinä lämpö pitäis riittää itellä oli 1.0 tarkeni 30 asteen pakkasellakin ja lasit oli sulana. Ei se lämpömittari välttämättä pidä paikkaansa on niitten heikko kohta, vaihda termostaatti ni pelittää eikä maksa paljon.

Joo, pitänee vaihtaa, puhaltimen tehottomuus vaan vielä hieman askarruttaa, kuuluuko olla laiska jos vertaa esim kahdeksankymmentäluvunpuolenvälin escorttiin tai vaikka sierraan. Tuntuu ettei jaksa hönkää tarpeeksi.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 18:20
Kirjoittaja janzamar
olikos siinäkin se liukusäädin,voi olla heikot kontaktit.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 18:24
Kirjoittaja Jaakko85
janzamar kirjoitti:olikos siinäkin se liukusäädin,voi olla heikot kontaktit.
Ei ole ainakaan minulla. Kolmiasentoinen keinukytkin.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 18:53
Kirjoittaja lassi
Kyllä mulla puhalsi kunnolla oli kaksi asentoinen keinukytkin vm84
Lähetetty: 08 Joulu 2005 19:36
Kirjoittaja avoesco
Ainakin escoon saa kupari lämppärin kennoja ...
eli todennäköisesti fiestaankin saa.
luovuttaa lämpöä huomattavasti paremmin.
Vaik mun mielestä orkkiskin on ihan ok
Edit:oisko ollu motonet mistä sai?!?
en oo varma

Lähetetty: 08 Joulu 2005 20:35
Kirjoittaja Krisse
Sen verran on ykköskoppasten kanssa tullut pelattua että kyllä mä sanoisin että Viastasi lämppäri on ihan kunnossa. Se nyt vaan on sellainen lehmän henkäys talvisäässä, ei sille oikein mitään ole tehtävissä. Puhallusteho on hyvinkin kyseenalainen, mutta kun koko illan veivaat pillurallia lämppäri täysillä niin kyllä jossain vaiheessa alkaa tarkenee jo teepaidassakin.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 20:40
Kirjoittaja VesQ
Itsellä välikoriekkerissä sama juttu, ei tahdo lämmetä sisältä oikeen milllään. About tunnin kun vetää pikkuteitä niin että sora/lumi pöllyää niin yhtäkkiä alkaa puskea oikeen kunnolla lämmintä ja sitten kyllä tarkenee vaikka munasillaan. En tiedä olisiko vedenkierrossa jotain hämminkiä tai sitten se lämppäri on vaan niin täynnä kakkaa ja lehtiä. (piti viime kesänä purkaa moneen kertaan mutta eihän sitä kesällä jaksa kun lämmintä piisaa muutenkin
Tai sitten tuo vaan fuskaa niin paljon tiivisteistä yms kylmää että tuntuu ettei lämpiä
Ja vertailun vuoksi kaverin diisseli jetta työntää sen verran lämmintä että alkaa ne suuttimet sulaa. Ei nyt ihan muotoaan muuta mutta pehmenee huomattavasti ja kättä on turha työntää lähelle
Lähetetty: 08 Joulu 2005 21:11
Kirjoittaja Jaakko85
Nojuu, jospa se siitä. Lehmän hönkäys todellakin
Webaston ostoon
...Ja kiitoksia vastauksista.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 21:22
Kirjoittaja Jaakko85
Niin, Mitenhän tuonne saisi mahtumaan esim mk4 eskortin lämppärin moottorin, varmaan fyysisesti kuitenkin isompi tuo escortin fööni..?
No pitää käydä katsomassa

Lähetetty: 08 Joulu 2005 22:16
Kirjoittaja lassi
Onhan se kumma kun teidän ropposet on noin kylmiä Esko 91 sekin helvetin kuuma ja pojan orion 84 yhtä kuuma. Mitä mömmöä te niille jäähdyttäjään syötätte.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 22:19
Kirjoittaja Sultzi
Jos et huomannut, tässä puhuttiin Fiestasta, joka on hieman eriluokkaa kaikinpuolin kuin Escort ja Orion.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 22:43
Kirjoittaja VesQ
Ja vielä sekin että -79 on eriasia kuin -91

Lähetetty: 08 Joulu 2005 22:46
Kirjoittaja Jaakko85
lassi kirjoitti:Onhan se kumma kun teidän ropposet on noin kylmiä Esko 91 sekin helvetin kuuma ja pojan orion 84 yhtä kuuma. Mitä mömmöä te niille jäähdyttäjään syötätte.
En ole vielä ehtinyt syöttää sille bensaakaan
niin tää on sitten vuosimallia 80. Escort ja Sierra on tähänmennessä olleet kyllä oikein lämpimiä, että tuskin se ainakaan minusta johtuu

Lähetetty: 08 Joulu 2005 22:47
Kirjoittaja Jaakko85
Sultzi kirjoitti:Jos et huomannut, tässä puhuttiin Fiestasta, joka on hieman eriluokkaa kaikinpuolin kuin Escort ja Orion.
Munmielestä samaa luokkaa ihan prikulleen

Lähetetty: 08 Joulu 2005 22:50
Kirjoittaja Sultzi

Onhan ne toki kaikki vootteja
Lähetetty: 09 Joulu 2005 00:04
Kirjoittaja Monteonisti
Kenno kannattaa putsata sisältä ja päältä! 8)
Lähetetty: 10 Joulu 2005 13:25
Kirjoittaja Jaakko85
Jatkokysymys: Onko ykkösmallin fiastassa tuulilasi ns. "tiivistelasi" ?
Lopuksi veikkaus edelliseen: On.
Pitääkö paikkansa ?
Lähetetty: 10 Joulu 2005 14:39
Kirjoittaja janzamar
enpäs muista ja minäkin veikkaan että on..
mutta kyllähän sen näkee..?
eli onko se ikkuna tiivisteen välissä vai jonkun koristelistan alla liimattuna.
mun mielestä ei voi mitenkään erehtyä.
Lähetetty: 10 Joulu 2005 15:51
Kirjoittaja Jaakko85
janzamar kirjoitti:enpäs muista ja minäkin veikkaan että on..
mutta kyllähän sen näkee..?
eli onko se ikkuna tiivisteen välissä vai jonkun koristelistan alla liimattuna.
mun mielestä ei voi mitenkään erehtyä.
No jospa laitan sulle kuvan niin tunnistat ?

Lähetetty: 10 Joulu 2005 17:08
Kirjoittaja Sultzi
Kyllä tuon ikäisessä on tuollainen tiivisteen sisälle menevä lasi.
Lähetetty: 10 Joulu 2005 18:54
Kirjoittaja janzamar
Jaakko85 kirjoitti:
No jospa laitan sulle kuvan niin tunnistat ?

joo laita vaan,mutta sultzipa tuon...
eipäs muuten kun olihan mun astmassa(818coupe) liimalasi,ettei ihan itsestäänselvyys.
mutta jos (kun) on tiiviste niin se on samanlainen hytinkin puolelta kuin ulkoa.
eli sama kumi molemmin puolin ikkunaa.
sillä tuo kommentti ettei voi oikein erehtyä.
Lähetetty: 10 Joulu 2005 18:59
Kirjoittaja Sultzi
Poikkeuksiakin toki on, mutta yleensä 80-luvun alkupuolen autoissa on "tiivistelasi". Mutta tosiaan tuo on hyvä tunnistusmerkki, että lasin kummallakin puolella on tiivistettä selvästi ja lasi näyttäisi menevän sinne väliin
