Sierran F-kankien männäntapit.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Sierran F-kankien männäntapit.

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

Onko joku irrottanut lähiaikoina OHC-koneen kiertokangista mäntiä?
Ne männäntapit on puristussovitteella kiinni niissä kangissa. Ja lujassa
ovaatkin... Eli kysymys kuuluukin, että onko sillä poisottosuunnalla väliä?
Mäntä ja kanki eivät ole symmetrisiä, mutta mun hätästen mittauksieni
mukaa tappi on tasapaksu. Tosin männässä on toisella puolella tapin
kolon vieressä selvä nystyrä. Liekö joku merkki? Ja puristamallahan ne
tapit täyty ottaa irti, lämmittää ei vissiin saanu... :-?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran F-kankien männäntapit.

Viesti Kirjoittaja emax »

Ei oo suunnalla väliä ja prässillä lähtee. Eipä se kuumentaminen paljoa auta kun tappikin laajenee siinä samalla.
Mäntään olis hyvä tehdä sellainen vastin, että se vastais sieltä männäntapinreiän reunoilta, jos haluaa että mäntä pysyy ehjänä.

E: Takaisin menee tälläisellä aparaatilla
Kuva
Jokku laittaa kosaanilla tai kaasupillillä, mutta mulla ei ole niistä kokemusta
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Sierran F-kankien männäntapit.

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

Kiitokset informaatiosta! Täytyypi sorvata sinne sellanen vastinholkki
ja käydä kiusaamassa kaverin prässiä. Aikasmoinen värkki. :-)
Vastaa Viestiin