sierran takajousien vaihto
sierran takajousien vaihto
hei oon vaihtamassa sierraan takajousia kysessä siis vm 90 doch 2.0l i eli pitääkö vetari irrottaa että onnistuu vai onko jotain muutakeinoa. kun näyttäs olevan niin tiukasti kiinni että ei onnistu vetarin irrottaminen
-
Re: sierran takajousien vaihto
Koitappa hakua, olen itsekin kyseisen asian selittänyt jo muutamaan kertaan...
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
jahas. tulikin vittumaisempi prokkis mitä pitäis. vetarin pultit jumissa,huonossa kunnossa että ei pysty avata kun antaa periksi tais tulla rälläköinti hommia
Mä sain ne katkenneet vetarin pultit pois sieltä takapuolelta lukkopihdeillä avaamalla.mrleet kirjoitti:jahas. tulikin vittumaisempi prokkis mitä pitäis. vetarin pultit jumissa,huonossa kunnossa että ei pysty avata kun antaa periksi tais tulla rälläköinti hommia
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
ite tuossa mietin aivan samaa. taitanee olla ainoa vaihtoehto
Löysitsä sen Sierra2.3-16v:n tarinan jostain, ei varmaan tarvii vetareita irrottaa jousien vaihdon takia.
-
Niin siis jos on tökättävät vetarit, niin mun mielestä ainakin on helpointa kun irroittaa sen vetarin pyörännavan kanssa, vetää sen läpi tukivarren reiästä, irroittaa iskarin alapään kiinnityksen ja tiputtaa apurunkoa. Jarruletkukin tais tarvita irroittaa ettei vaurioidu.
Monesti jos irroittaa riittävästi tavaraa, itse työ helpoittuu ja on loppujen lopuksi nopein tehdä.
Kannattaa noita pulttejakin liuotella jollain crc:llä jo hyvissä ajoin, sekä työn aikana.
Monesti jos irroittaa riittävästi tavaraa, itse työ helpoittuu ja on loppujen lopuksi nopein tehdä.
Kannattaa noita pulttejakin liuotella jollain crc:llä jo hyvissä ajoin, sekä työn aikana.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
toinen puoli tehty. vetarin joutuu irrottaa että mahtuu laittaa sen jousen sinne. huh kylläpä meinas mennä hermot monesti kun ei työkälut kestäny ja puolet pulteista sökönä kyllä meni jokunen tunti siinä hommassa 

Noo, mikäs siinä, hyvinhän se menee, lykkyä tykö, katsomo täällä ottaa keppanan.. 

huh urakka ohi
oikeen puolen vetarista ei loppujen lopuksi mennyt kuin yksi niin pökäleeks että piti rälläköidä auki. loppujen lopuksi 3 torksia hajalle kun eivät prkl kestäny vääntöä