Käytin Mondeota tänään konttorilla ja jarrutesterillä toinen takajarruputki sylkäs nesteet pihalle polttoainetankin kohdalta. Vähän semmosessa kettumaisessa paikassa se vuoto, mutta näkyi kuitenkin. Molemmat putket oli kyllä siinä tankin seutuvilla aika valmiita tapauksia joten molemmat menee todennäköisesti vaihtoon. Muualta putket näytti kyllä terveiltä. Kysäsin vielä jälkeenpäin katsurilta että saako liitosnipalla tehdä liitoksen terveltä putkelta mistä vain mutta eihän sitä saa. Ainoastaan alkuperäisiä liitoskohtia saa käyttää jos niitä löytyy. Sanoi vielä että semmosen 10cm suuntaan tai toiseen voidaan joustaa siinä liitoksen kohdalla alkuperäiseen liitokseen nähden.
Kysymys kuuluukin että onkohan tuossa nuo taakse menevät jarruputket kuin monesta osasta (auto: Mondeo 1.8 bensa, -98, sedan, ABS) että jos vois hyödyntää niitä liitoskohtia ja samalla siis helpottaa työn osalta putkien uusimista. Motonetissä näyttäs olevan ainaki noita putkia taakse monenki mittasta ja motonetin foorumilla oli jotain juttua että mondeossa putket ois viidessä osassa ja yks liitos just siinä polttoainetankin kohdalla. Toki jos tuossa on liitos niin se on tosi pee paikassa vaihtaa joten sama vetää tuo liitos ohi suoralla putkella? Ainahan se tietty ois hyvä jos vetäs koko putken yhdestä mut mut. En pääse nyt oikeen katteleen autoa altapäin että näkisin tarkemmin mahd. liitoskohdat. Konehuoneen pää ainaki näyttää olevan aika v-mäinen ahtauden puolesta värkätä uusia putkia. Eli ois hyvä jos tuo pitkäputki mikä mahd. tankin kohdalla liittyy ns. loppupätkään ois vaihdettavissa ettei tarvis alkaa konehuoneen puolella härppimään nakkisormilla

Heittäkääpä kommentteja asiaan liittyen
