Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tarviiko tuohon hommata kokonaan uusi vetoakseli nivelineen vai riittääkö uus stefa sekä panta ja vaseliinit niveleen.
Paljonkohan tuosta joutuu pulittamaan nyrkkipajalla? Sinänsä oottaa päähän kun just oli raidetangonpäiden vaihdos jossa tehtiin myös suuntaukset joka oli ilmeisesti aivan turhaa ja joutuu menee uudestaan.
Eivät siellä sitten viitsineet mainita asiasta mitään.
hae motonetistä koko akseli, sieltä monet on niitä hakenu tuohon mk3 mondeoon ku alkuperäinen on varmaan tuplaten ellei triplaten kalliimpi. ja vetonivelen suojakumiin kunnon klemmarit että rasvat pysyy sisällä....näyttäis rasvat tulleen pihalle.
se tärinä on luultavasti semmosta että kun koittaa kiihdyttää oikeen kunnolla niin auto ei meinaa mennä mihinkään ja koko auton kori tärisee.
toki voit kokeilla laittaa sinne uudetkin rasvat ja kunnon klemmarit josko se siitä vielä elpyisi, mut oman kokemuksen perusteella noi vetoakselit on vaan aika herkkiä.
Hae koko akseli ei ole kallis. Jos välttämättä haluat askarrella niin vaihda sisäpäät puolelta toiselle saat jatkoaikaa kun ei enää ravista kuin peruuttaessa vauhdilla. Mutta siinä ajassa jossa tuon tuon teet olisit säästänyt jo tunteja vaihtamalla koko akselin!
Ei tuon akselin vaihdon jälkeen tarvii suuntausta uusia jos ei ole samalla niveliä vaihdettu. Vaihtuu koko akseli alle tunnissa sen verran helppo homma: napamutteri irti, alapallo irti, koiranluu irti, vedä napaa ulos saat ulkopään painettua pois. Sisäpää lähtee kun sopivalla raudalla kampeaa -> uusi paikalleen ei ole vaikea vaihtaa.
näyttäisi vaativan myös uuden stefan vaihelaatikon kylkeen, jälkimmäisen kuvan mukaan, jos ei öljypohjan nurkasta vaan vuoda, vaihtaisin stefan samalla...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Täytyy käydä hakee Motonetist akseli ja Foordilta uus stefa ja öljyt laatikkoon. Voiskohan tuo öljy tuossa akselissa olla öljynvaihdon yhteydessä roiskunutta. Oli just viimeviikol öljynvaihdos kun ei ite ehtinyt vaihtaa. Nyt rupes kyl jännää jos onkin tuo öljypohja rikki.
Juu .. Sieltä öljypohjan kulmastahan se hikoilee. Putsailin paikkoja ja kävin antamas pikkasen runtua koneelle. Pieniä kuplia näky tiivisteen välistä tulevan. Täytyneet katsoa aamuselta onko paljonkin tiputellu pahvien päälle. Öljyä ei ainakaan tikun mukaan ole mennyt, mutta ei siitä ole kuin viikko kun ne on vaihdettu.
Onkohan tuo tiivisteen vaihto pahakin rasti? Lähteekö pohja helposti vai tarviiko nostella konetta? Samalla kait senkin sinne vaihtaa kun pääsee nosturille.
jos pultit ei ole löysällä ( kokeile pienellä avaimella varovasti, jos eivät helpolla pyöri ei tarvetta kiristää ), pese tosiaan ja seuraile jos ei länttiä jätä niin ei aiheuta toimenpiteitä ... aina ne vähän vuotaa ja aikansa kun vuotaa on moottori alapuolelta kuivan mustan paskan peitossa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.