Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
elikkä katsastusta varten muutama ongelma jarrujen kanssa. autona toimii sierra 2.0l doch i vm 90.
juu eli poljin painuu aivan liian alas ja on pehmeä. vaidoin eilen jarrutehostimen kun näytti olevan pieniä käynti onglemia. ne hävisi vaihdon jälkeen mutta jarrut ei toimi edelleenkään. olen kattonu että kaikissa paloissa/kengissä on varaa hyvin jäljellä ym. ilmasin jarrut uusiksi mutta edelleen ei jarrut toimi. Oisiko vika pääsylinterissä? tai kenties tuleeko alipainetta tehostimeen? mitä mieltä olette?
Ootko kattonut ettei jarruletkut oo pullistunut ? Jos jostain syystä tehostimeen ei tulisi alipainetta(letku tukossa tms.), olisi poljin kova, eikä pehmeä.
Jos on takajarruille jarrupaineensäädin, niin se purkki pitää irrotta kiinnityksestään, kääntää pystyyn ja ilmata erikseen. Voi aiheuttaa ongelmia jos ei tiedä. Ei ilmaannu sitten millään normaalilla tavalla ja poljin tuntuu aina vaan pehmeältä.
rangleri kirjoitti:Jos on takajarruille jarrupaineensäädin, niin se purkki pitää irrotta kiinnityksestään, kääntää pystyyn ja ilmata erikseen. Voi aiheuttaa ongelmia jos ei tiedä. Ei ilmaannu sitten millään normaalilla tavalla ja poljin tuntuu aina vaan pehmeältä.
tämäpä toimi. nyt toimii jarrut paremmin. eiköhän noilla katsastuksesta mene läpi. vielä sellanen kysymys että onko sierroissa manuaalisesti säädettävä käsijarruvaijeri? vaiko automaattinen?
Mulla on ainakin muistaakseni semmonen muovinen käsijarrun kiristysholkkisysteemi siinä auton alla keskellä, sinne vaan selälleen ihmettelemään, keppanatölkki vasempaan käteen ja rööki oikeaan ja todeta, että tais se tursas taas puhua shittiä...
tämäpä toimi. nyt toimii jarrut paremmin. eiköhän noilla katsastuksesta mene läpi. vielä sellanen kysymys että onko sierroissa manuaalisesti säädettävä käsijarruvaijeri? vaiko automaattinen?
Automaattinen tai on ainakin uutena ollut, on voinut muuttua manuaaliseksi.
Rummun automaattisäädössä olevan hammastuksen pitäisi siirtää kenkää lähemmäksi rumpua kun tulee tilaa (kenkä kuluu).
Samallalailla sen saa sieltä säädettyä manuaalisestin. Yleensäkkään ei pitäisi mennä säätämään vaijeria.
Siitä muovimutterista voi säätää sen ottaako se kässäri alhaalta vai ylhäältä kiinni kun kahvaa kiskoo. Mitä alempaa se ottaa kiinni sitä vähemmän voimaa siihen se katsuri saa sitä repiessään, kattoo vaan ettei jarrut laahaa, mutta mistäs näitä tietää, edes onko siinä rummut vai levyt takana
tursas kirjoitti:Siitä muovimutterista voi säätää sen ottaako se kässäri alhaalta vai ylhäältä kiinni kun kahvaa kiskoo. Mitä alempaa se ottaa kiinni sitä vähemmän voimaa siihen se katsuri saa sitä repiessään, kattoo vaan ettei jarrut laahaa, mutta mistäs näitä tietää, edes onko siinä rummut vai levyt takana
Rummut säädetään siitä automaattisäädöstä(Joka on rummun sisällä), kun kengät säädetään tarpeeksi lähelle rumpuja, ottaa käsijarrukahvakin alempaa kiinni.
Foordson kirjoitti:
Rummut säädetään siitä automaattisäädöstä(Joka on rummun sisällä), kun kengät säädetään tarpeeksi lähelle rumpuja, ottaa käsijarrukahvakin alempaa kiinni.
Niin niin, tonhan tietää jokainen, mutta kässärivaijerin kirraamisesta puhuin. Vuosien mittaan se vaijeri vaan löystyy ja sillä automaattisesti jumittuvalla rummun pylpyrällä ei ole vaikutusta kässärin kahvaan tai sen vaijerin kireyteen you know..
eipä tunnu muuttuvan kun hetkeksi jos säätää rummuista sitä säätö jutskaa. taitanee seuraava keino olla ostaa uudet kengät? vaikka minusta ihan hyvin pintaa jäljellä vanhoissa on
Onko siinä automaattisäädössä hampaat kunnossa, ettei vain luistaisi löysemmälle ?
Niitähän ei saa enää uusia foorttilta, eikä tarvikkeita ole ollut koskaan olemassakaan.
Jos ei ole kunnossa, niin yksi vaihtoehto on joko hitsata se oikeaan kohtaan tai hommata jostain parempi tilalle.
Missäköhän kunnossa ne rummut on, pitäiskö sieltä hioa ne kulumareunat veke, muistaakseni piti kengät säätää niin auki, että rummut täyty naputella lekalla takaisin, kiristititkö käppärin vaijeria sieltä alta ? Noi uudet jarrurummutkin on Motonetissa käsittämättömän halpoja, 30 € kipale, kohta niitäkään ei enää saa tohon hintaan mistään.
rummut on hyvässä kunnossa silmällä kattoen. voiko siitä muovisesta jutusta kiristää paljonkin? ja jos ei sitä ei saa paljoa kirestä ni en kiristä koska oli niin jäykkä joten en turhaan halua sitä lähteä kiristämään
Sä siä auton alla oot maannu, luulis tietävän mitä on väännetty ja käännetty ?
Usein se menee niin, että joku jo ehdotettu pikku juttu on jäänyt huomaamatta ja porukka tää sivu tolkulla ehdottelee vaihtoehtoja turhaan. Katso nyt ne kiristimen hampaat, ne pitää olla täysin ehjät eikä vähä sinne päin.
Sitten ihmetellään kun ei täälläkään mitään tiedetä
Edit: Joillain on ollut jotain ongelmia sen jarrupaineensäätimen kanssa, mikä löytyy konehuoneesta. Haulla löytynee tietoa.
mrleet kirjoitti:koitin sitä jo hieman väännellä. on kyllä niin jäykkä että oisko sitten siitä säädetty kaikki varat jo?
Kai irrotit ne palat toisistaan ennenkuin yritit kiristää ?
Ne kun kiertää kunnolla yhteen niin ei se enää pyöri ollenkaan vaikka kuin yrittää.
Itse aina löysännyt sen vaijerin ennen kun ne rummut avannut ja polkenut jarrua kasauksen jälkeen jotta säätö menee lähelle ja sitten vasta kiristänyt vaijerin uudestaan (silloin kun on rummut olleet).