Sivu 1/2
Edis 4
Lähetetty: 21 Helmi 2005 21:50
Kirjoittaja jukkaj
Löyityiskö mistä fordista tälläistä sytkä systeemiä??
Tarviis rakentaa suora sytkä!!!
8) 8)
T: Jukka
Lähetetty: 21 Helmi 2005 22:07
Kirjoittaja ZyaS
missäs autossa tollanen sitten on?? ja vois vähän tarkemmin kuvailla minkänäkösiä osia kyseinen järjestelmä sisältää.
Zeteceissähän on suorasytkä niin taitaa olla Cossuissakin
Lähetetty: 21 Helmi 2005 22:29
Kirjoittaja tommi.r
Lähetetty: 21 Helmi 2005 22:35
Kirjoittaja _P_
Lähetetty: 22 Helmi 2005 11:35
Kirjoittaja TeRoK
EDIS-4 on melkein kaikissa 4 pyttysissä uudemmissa fordeissa 6 pyttysissä on EDIS-6.
Sillä ainakin tunnistaa kun ei niissä oo sitä virranjakajaa
Mutta iso homma siinä on (riippuu tietty mihin meinaat laittaa) kun täytyy koko moottorin johtosarja vaihtaa ja moottorinohjaus täytyy myös kokonaisuudessaan ottaa tosta EDIS-4:n omaavasta vehkeestä. Eli EEC¨-IV tai EEC-V.
Lähetetty: 22 Helmi 2005 19:00
Kirjoittaja overboost
Ei kai kukaan pelkän suorasytkän takia laita eec-iv:tä? Tuskin saa toimimaan. Joku ohjelmoitava boxi megaruutta tai vast tarvitaan.
Ei ole cossuissa suorasytytystä(esco/sierra). Eikä EDIStä ole kuin -94 saakka neloskoneissa.
Lähetetty: 22 Helmi 2005 20:56
Kirjoittaja tommi.r
overboost kirjoitti:Eikä EDIStä ole kuin -94 saakka neloskoneissa.
Mondeon opas kertoo toista..vuoteen 99 asti.

Lähetetty: 22 Helmi 2005 21:19
Kirjoittaja overboost
4rd kirjoitti: Mondeon opas kertoo toista..vuoteen 99 asti.

Niinhän se on.... Lueskelin noita juttuja turhan nopeasti. Cvh konesista löytyy -94 saakka.
Lähetetty: 24 Helmi 2005 10:37
Kirjoittaja JesseT
Automaattivaihteisissa mondeoissa oli pitkään EDIS. Muuten tuota esiintyy 90-94 välillä, lähinnä etuvedoissa. Cossuista ainoastaan myöhemmässä (=pikkuturbo) Escocossussa on suorasytkä.
Lähetetty: 25 Helmi 2005 17:41
Kirjoittaja TeRoK
Mitäs noissa uusissa sitte on? onko niissä muka siirrytty takasin virranjakajalliseen järjestelmään ja miksi?
tere
Lähetetty: 25 Helmi 2005 17:59
Kirjoittaja jukkaj
Huomasin tos katsoa tohon oman RS 2000 -92 nokkaan niin siellähän oli
edis 4. Tarkoitushan on ohjata edistä megasquirtilla!!! Puolia näky olevan motonetissä hintaan 57,50
Lähetetty: 26 Helmi 2005 11:03
Kirjoittaja JesseT
TeRoK kirjoitti:Mitäs noissa uusissa sitte on? onko niissä muka siirrytty takasin virranjakajalliseen järjestelmään ja miksi?
Myöhemmissä malleissa EDIS integroitiin ruiskuboksiin.
Lähetetty: 26 Helmi 2005 14:59
Kirjoittaja TeRoK
Niin eli sama järjestelmä siellä vieläkin on.
Lähetetty: 28 Helmi 2005 18:46
Kirjoittaja turbiiniriesa
oon suunnitellu kans jos päivittäs ton megaruutan suorasytkällä,mutta en oo hommaan vielä ruvennu,kun en oikein oo keksiny kuinka tuon triggeripyörän 36-1 virittelis hihnapyörään(2wd cossu)olisko kellään kuvia omista virityksistä.mistähän triggeripyöriä sais.
Lähetetty: 28 Helmi 2005 21:03
Kirjoittaja TeRoK
Kai se pakko on toteuttaa sen suoransytkän alkuperäsellä tai vastaavalla pyörällä, että antaa varmasti oikeen määrän sykäyksiä. Tai voihan semmosen vastaavan muualtaki löytää, mutta kiinnittäminenkin on varmaan helpompaa orkkis pyörällä.
Lähetetty: 28 Helmi 2005 21:57
Kirjoittaja turbiiniriesa
ku mä olen ymmärtäny et et toi squirtti tarvis ton 36-1 pyörän

voi olla et oon väärin ymmärtäny.tossa cosan pyörässä on neljä nastaa,mutta niillä ei taida tulla toimeen.
Lähetetty: 01 Maalis 2005 10:41
Kirjoittaja JesseT
Myöhemmässä escocosassa on 36-1 hammasta hihnapyörässä.
Lähetetty: 01 Maalis 2005 11:30
Kirjoittaja turbiiniriesa
huono puoli on et tarvis hommata vesipumppuun ja laturiin moniura hihnapyörä myös.
Lähetetty: 01 Maalis 2005 12:23
Kirjoittaja JesseT
En minä ajatellutkaan, että moista hankkisi, mutta mallia voi ottaa. Järkevin ratkaisu kai kuitenkin se on siihen hihnapyörään kiinnittää.
Lähetetty: 01 Maalis 2005 13:15
Kirjoittaja ZyaS
nyt menee keskustelu jo yli mun hilseen... tajuun että suora sytkästä on kyse mutta.. jos joku viitsisi selittää tarkemmin kun aihe kuitenkin kiinnostaa 8)
Lähetetty: 01 Maalis 2005 16:18
Kirjoittaja TeRoK
Ja scorpio cosassa on vissiin ja toi 36 hampainen. En oo laskenu

tarkemmin. Nii joo. Siitä megasquirtistahan se ihan kiinni on. Sen mukaan se pyörä täytyy valita että squirtille tulee oikee määrä sykäyksiä.
Mut kai sen sitte taas pitää osata antaa oikee signaali sytkälle. Vai onko siinä vaihtoehtoja?
tere
Lähetetty: 10 Maalis 2005 23:11
Kirjoittaja jukkaj
Itsellä tulee megaruutta ja edis 4!
Ja sen minkä minä ymmärrän niin edis4 boxihan tota trigger pyörää lukee ja antaa tietoa sen mukaan megaruutalle!!! Tutustukaa tuolla toiminta periaatteeseen!!
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/select.html
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... uneed.html
T: Jukka
Lähetetty: 11 Maalis 2005 10:49
Kirjoittaja overboost
TeRoK kirjoitti:Ja scorpio cosassa on vissiin ja toi 36 hampainen. En oo laskenu

tarkemmin. Nii joo. Siitä megasquirtistahan se ihan kiinni on. Sen mukaan se pyörä täytyy valita että squirtille tulee oikee määrä sykäyksiä.
Mut kai sen sitte taas pitää osata antaa oikee signaali sytkälle. Vai onko siinä vaihtoehtoja?
EDIS vaatii 36-1 hammaspyörän, ei megasquirt.
Lähetetty: 11 Maalis 2005 16:20
Kirjoittaja TeRoK
Juu tuli ite ja pähkäiltyä asian kanssa kun selvitin tota perfect powerin sytkäpuolen ohjausta valmistajan kanssa maililla.
Tuolla on ainakin hyvin tietoa. samaa Megasquirt sivustoa taitaa olla mutta käsittelee just EDIS systeemiä.
http://www.megasquirt.info/ms2/EDIS.htm
Lähetetty: 02 Elo 2005 20:47
Kirjoittaja WSE
Mistä löytyisi helpoin ratkaisu soveltaa E-DIS 6 cologneen?